Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 39 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 766
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har testet min ma litt på forte II og det støyer alt for mye etter min smak,ikke byttet rør å det kommer jeg heller ikke til og gjøre da den i morgen forsvinner til en kamerat...

som sagt så er både cayin og copland flere klasser over ma... har testet flere stykk hjemme og det låter greit men du får tydligvis hva du betaler for...Har hørt MC275(ikke i eget oppsett) på la scala/RF63 å den ligger mange mil forran ma...
    Apropos den testen din....

Hvordan ble den gjennomført?

Syns du har kategoriske konklusjoner etter en meget kort og tvilsom test.

Selv har jeg ikke noen "agenda" hverken for eller i mot Engelen.

Den spiller bra hos meg i mine ører.

Spiller ingen rolle for meg om andre vil være fornøyd med en forsterker til 50000 eller 5000.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Du Klipsh..... er bra det sa de på Klipschbutikken.

Lovemusikk et lite spørsmål, ikke at jeg har hørt så mange men når du trekker frem ekte rørlyd hvor mange andre rørforsterkere har du egentlig hørt.

Selv har jeg hørt to og tro det eller ei de hadde begge ekte rør og ekte rørlyd.
    Vis du hadde gidda å lest kva eg skriver ville du lest mange ganger at eg ikkje har hørt andre rørforsterkere enda.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Lovemusikk
    Hadde transistor på mine Klipsch, og bytte til rør fikk fram helt nye egenskaper
    Ja tviler ikke.. men skal få låne dei stativhøytalerne til kr 30.000 en helg når dei er innspilt og det gleder eg meg til faktisk :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignorant
    Erys: Med respekt å melde: Ikke drit deg ut!

Du vet utmerket godt at Ma tråden ble sabotert.
    Og selv om du her av ukjente grunner prøver å vri det til at alle har vært så positive osv, så er det alt annet enn fakta.
    I likhet med deg, så gidder jeg ikke å gå igjennom en så lang tråd å vise til hva alle opplevde. Om ingen har sakt at den låter dårlig er irrelevant, og hadde ikke vært noe problem.
    Problemet er at enkelte saboterte med vilje og kom med negativt ladede komentarer i det uendelig, og skapte en svært dårlig atmosfære.
    Og det i en tråd som omhandler Ma.
    Selv du bør vel se det erys?

Så bare slutt å snakk piss!
    Enten så har du "dukket " opp fra intet - i senere tid (med etparogtyve innlegg totalt - omtrent antallet i løpet av siste døgnet) eller så er du en gammel "kjenning" under "fake-nick". Samma rakker'n.

Hvis du hevder at jeg "snakker piss" utfra det jeg redegjør for - og viser til (som du ikke gidder å finne frem belegg - eller dokumentasjon for selv), så har nok du - unnskyld påstanden - en diagnose som fordrer medisinering foreskrevet av medisinsk personell.
    Jeg prøver da overhodet ikke å "vri" noe til hverken det ene eller det andre. Kun en "helikopterbetraktning" rundt en nesten "surrealistisk" sits.
    "Sabotasjen" - og det du omtaler som "negative" kommentarer var nok lett inspirert av "begge" leire - ingen på noen måte bedre enn andre. Å ha en egen mening - og stå for det, er langt fra noen sabotasje.
    Så fort man i "villfarelse" kunne komme på å nevne noe som ikke ubetinget var en "hyllest" til MA, så ble man umiddelbart erklært "idiot". Ikke akkurat noe "diplomatisk" tilnærming til at andre faktisk kan være av en annen oppfatning.

Det jeg klart har en oppfatning av - er at både den- og andre tråder har og hadde avsporinger "hinsides".

Men....siden du selv tar til "sterke ord": If you absolutley want to try to fuck with someone... find another than me - my ass is already occupied with shit!

D.I.L.L.I.G.A.F

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignorant
    Jobber som It-konsulent, så setter pris på teknologi godeste hornman.
    Det er heller ingen romatiske forestillinger jeg gjør meg angående vintage kontra moderne utstyr. Det eneste som betyr noe for meg er ekte rørlyd!

Du avslører din paranoia hornman!
    Og du avslører din uvitenhet.
    Tror du kjell er unik i å ha denne forståelsen for hva organisk rør-lyd er?
    Igjen så viser jeg til musikere, lydfolk som er tross alt de som komponerer og mikser musikken vi hører på.
    Bedre å være paranoid en narsissistisk og inneha sektens kverulerende hersketeknikker synes du ikke.

Tror du må passe litt på hva du sier om andre mennesker men hverken du eller Kjell B er vel særlig gode i grunnleggende psykologi kanskje.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ja tviler ikke.. men skal få låne dei stativhøytalerne til kr 30.000 en helg når dei er innspilt og det gleder eg meg til faktisk :-D
    Er det Paladoum 17 b du snakker om. Sikkert en rå høytaler men hvorfor tester du ikke P 37f Det er jo ikke så veldig stor prisforskjell når du alikveld skal legge så mye penger i ett høytalersett. Kan du jo bygge ut med 17 B bak etterhvert.

Har aldri hørt de men lyder sikkert himmelsk. Ellers ser jo RB81 ut som en enda større høytaler men lyden er sikkert ikke i nærheten. Ser foresten at Klipsch bruker MC utstyr i alle bildene sine av Paladium så matchen er vel sikkert der med noen hundre timers innspilling

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Er det Paladoum 17 b du snakker om. Sikkert en rå høytaler men hvorfor tester du ikke P 37f Det er jo ikke så veldig stor prisforskjell når du alikveld skal legge så mye penger i ett høytalersett. Kan du jo bygge ut med 17 B bak etterhvert.

Har aldri hørt de men lyder sikkert himmelsk. Ellers ser jo RB81 ut som en enda større høytaler men lyden er sikkert ikke i nærheten. Ser foresten at Klipsch bruker MC utstyr i alle bildene sine av Paladium så matchen er vel sikkert der med noen hundre timers innspilling
    Ja er dei ja.. Det var disse butikken sa eg kunne få låne da dei lå mer i den prisklassen eg tenkte på, men seff skal eg høre om eg kan låne dei andre og når tiden kommer. Men har mer tru på rør på dette merket.
    Nå som dei ikke var innspilt, syns eg det utenom "typisk ikke innspilte høytalere", var litt rett i fleisen, men kjem seg sikkert ja..
    MC AV 7000 virket mye bedre denne gangen :-D
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jesus kristus....

Hva kjell B(jarne?) felegnikkere, gitarister, teknikere, gamlinger eller whatever mener om hva som helst er jo helt urelevant. Det er jo hva en selv mener som er relevant.

At eddie gidder å stikke hode inn i hver eneste rørtråd for å fortelle at MA eies av fattiglus men er bra iforhold til pris (selvsagt ikke i nærheten av mc) er for meg et mysterium.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi han er en utlært eGGspert på rørforsterker, det burde vel de fleste ha fått med seg.... :-)

Han har til og med vurdert å prøve å bytte smårør på den ene forsterkeren sin kanskje...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Fordi han er en utlært eGGspert på rørforsterker, det burde vel de fleste ha fått med seg.... :-)
    Ja han er ram på det der, men akkurat like teit som motparten som mener han sitter på fasit og i tillegg lar seg provosere. Er ikke noe fasit når det gjelder lyd.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers
    Er ikke noe fasit når det gjelder lyd.
    Helt enig bonkers - Ikke noe fasit når det gjelder hva en personlig liker best.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal eg fortelle dere en ting, nemlig kva eg liker :-D
    Kortfattet: Ekte lyd. Noe som betyr at ut av høytaleren vil eg gjerne ha lyden som den var før den gikk inn i mikrofonen.
    At noen vil ha en kaldere lydkarakter og noen vil ha en varmere må vi vel leve med, som at noen vil ha Merse og andre syns BMW er best, mens noen vil ha en rols.
    Rørsforsterkeren MA (Ikke hørt andre rørforsterkere) er det nærmeste eg komer Ekte, foreløbig. Men vis eg kunne velg vil eg hatt enda fastere bass, men kan og skyldes høytalerne. Bass spiller den, også dypbass og trøkket merkes og. Men eg har ikke sakt den er verdens beste, derimot har eg sakt for tusende gang at eg ikke har hørt andre rørforsterkere.

Eg mener og at er det noen som har peiling på hvordan det bør lyde, så er det musikerene som har hørt instrumenta i alle år rett ut fra instrumenta.

Eg og likert tetaljer, gåsehudfaktor osv, men det kommer ikke hos meg før noe lyder "ekte".
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Helt enig bonkers - Ikke noe fasit når det gjelder hva en personlig liker best.
    Fasiten på hva en personelig liker best må du vel vite
    Høyttalere:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Fasiten på hva en personelig liker best må du vel vite

Jeg har ikke noe fasit der heller jeg - "jeg er på vei", men jeg vet hva jeg liker, men fasit...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers
    Jesus kristus....

Hva kjell B(jarne?) felegnikkere, gitarister, teknikere, gamlinger eller whatever mener om hva som helst er jo helt urelevant. Det er jo hva en selv mener som er relevant.

At eddie gidder å stikke hode inn i hver eneste rørtråd for å fortelle at MA eies av fattiglus men er bra iforhold til pris (selvsagt ikke i nærheten av mc) er for meg et mysterium.
    Nå må du slutte!!!det var kjellb og disiplene hans som tok helt av da jeg og andre her inne sammenlignet med andre rørforsterkere der ma ikke kom best ut og det var kjellb som mente at alle andre rørforsterkere bare var dritten i forhold til ma hvis du da ikke beveget deg over 50000.-
    Har ikke snakket om å være fattig osv.
    Det eneste jeg sier er at det finnes forsterkere jeg mener låter bedre enkelt og greit,da tar jo hele ma menigheten helt av...
    Kameraten min sitter faktisk nå og koser seg med ma så noe nytte for seg gjør den jo.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg offisielt uten rørforsterker

Det var en hyggelig seanse. Den skal stå og drive noen svære Magnepan høytalere som jeg var så heldig å få med meg testen på før han bestemte seg. Det var lærerikt og veldig gøy å se at den hadde krefter nok.

Men er litt vemodig ja. Vi har hatt noen veldig fine timer sammen, men tid for å dra den enda lenger etterhvert.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne

Han har til og med vurdert å prøve å bytte smårør på den ene forsterkeren sin kanskje...
    Svært så dyktig på MA kanskje, men har enda ikke sett at hva erfaring han har om andre konstruksjoner, forruten svært så teoretiske.

Vet om minst 3 stykker i norge som vet mer om rør enn han...
    Og har virkelig dyptpløyende kunnskap om rør og attpåtil har bygd en eller flere rørforsterkere selv...
    Den dagen jeg ser at han bygger noe selv som ikke likner på en (ja riktig!!) tungt modifisert MA KT88, så skal han få samme respekt som de

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ALLE nå tar seg en tur tilbake til side 1 og leser mitt startinnlegg i #1 (meg selv inkludert) - så tipper jeg det blir trangt om plassen i trærne

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært så dyktig på MA kanskje, men har enda ikke sett at hva erfaring han har om andre konstruksjoner, forruten svært så teoretiske.

Og har virkelig dyptpløyende kunnskap om rør og attpåtil har bygd en eller flere rørforsterkere selv...
    Den dagen jeg ser at han bygger noe selv som ikke likner på en (ja riktig!!) tungt modifisert MA KT88, så skal han få samme respekt som de
    Dette var ironi og ett stikk til alt tullpratet bla. eddie kommer med

unskyld forvirringen.....jeg burde sitert, men jeg svarte innlegget over

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var dette myntet på Kjell B...?
    I så fall vil jeg gratulere deg med dagens største idiot-uttalelse..!

Side 30 av 39 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •