Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 39 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 766
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har testet min ma litt på forte II og det støyer alt for mye etter min smak,ikke byttet rør å det kommer jeg heller ikke til og gjøre da den i morgen forsvinner til en kamerat...

som sagt så er både cayin og copland flere klasser over ma... har testet flere stykk hjemme og det låter greit men du får tydligvis hva du betaler for...Har hørt MC275(ikke i eget oppsett) på la scala/RF63 å den ligger mange mil forran ma...

Spiller på Forte II med Music Angel.Har ikke støy.

Apropos den testen din....

Hvordan ble den gjennomført?

Syns du har kategoriske konklusjoner etter en meget kort og tvilsom test.

Selv har jeg ikke noen "agenda" hverken for eller i mot Engelen.

Den spiller bra hos meg i mine ører.

Spiller ingen rolle for meg om andre vil være fornøyd med en forsterker til 50000 eller 5000.

At de største trådene på Avforum omhandler Engelen, hvor 2-5 hardcoremotstandere kan fortelle hvor rævva den er.
    Gjerne uten å ha prøvd å bli kjent med den.

Forstår ikke hvorfor

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Du..Klipsch er ikke så bra. Dei på butikken sa til meg at dei er ikke så god på lydkvalitet, noe eg og mener, men det er mer gøyhøytaler med ok lyd.
    Dette må være det sløveste innlegget jeg har lest hittil i år. Og hva selger "dei på butikken"?!
    Helt sikkert ikke Klipsch hvertfall....

Klipsch spiller mer en "ok" lyd, i tillegg til at de er svinaktig gøy!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig

Spiller ingen rolle for meg om andre vil være fornøyd med en forsterker til 50000 eller 5000.

At de største trådene på Avforum omhandler Engelen, hvor 2-5 hardcoremotstandere kan fortelle hvor rævva den er.

Forstår ikke hvorfor

Eh hvem mener du er hardcoremotstandere som forteller hvor ræva den er?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Har vel ikke på noe tidspunkt sagt at den var dårlig...
    Men, klart.. Jo mere man tøyer strikken. Jo hardere slår den tilbake når det glipper

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Du..Klipsch er ikke så bra. Dei på butikken sa til meg at dei er ikke så god på lydkvalitet, noe eg og mener, men det er mer gøyhøytaler med ok lyd.

Når det gjelder rørforsterkere så syns eg lyden må vere ekte noe den er i MA men vis f.eks MC spiller som eg har fått inntrykk av så er det mer i retning av transistor? Eller tar eg feil?
    Men i stedet for å krangle bør vi vel ta inn over oss det en mann her skreiv, at han ville hatt (hugser ikke merket) til bass, MA til mellomnone og Ayon til diskant.

Så tenker dei er gode alle på sin måte.
    Du Klipsh..... er bra det sa de på Klipschbutikken.

Lovemusikk et lite spørsmål, ikke at jeg har hørt så mange men når du trekker frem ekte rørlyd hvor mange andre rørforsterkere har du egentlig hørt.

Selv har jeg hørt to og tro det eller ei de hadde begge ekte rør og ekte rørlyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Får ordet "idiot" det til å ringe ei bjelle for deg?
    Ikke? Bombe....

Kjell kaller ny rør-lyd for steril er bare ett tegn på at han har fullstendig misforstått! Ett bra anlegg spiller på lag med og utfordrer dynamikk. Og ikke spiller mot den.

Eddie snakket om at han opplever at MA støyer. Og jeg er ikke overrasket siden hans høyttalere er følsom for støy mtp den følsomheten de har.
    La oss analysere den massen med intetsigende vås du presterer her.
    Personangrep slår bare tilbake på deg selv kjære bguarden!

Når det gjelder andres påvirkningskraft på innkjøp, burde du være den første til å klappe igjen!
    Det er ofte godt voksne folk som har latt seg sjarmere av Ma`en, folk som i motsetning til deg har egene meninger og ikke følger mainstream hifi standarder.
    Prisnivå er ofte ikke tema! Ma er en rimelig inngangsport til ekte rørlyd,for de som vet å sette pris på dens lydsignatur og muligheter.

Du snakker om at Ma er blottet for sjel og eieglede.
    Det er pussig nok akkurat hva jeg og mange med meg mener om Mac.

Hva er ikke mer sjarmerende en et produkt som Ma til denne prisen, der man får en særdeles bra lyd med enkle tweaks, bytte av rør og svært enkle modifikasjoner?

Hvor er sjarmen med å betale 60000kr for en blank fin kasse som har klare svakheter og låter sterilt?
    Eller på langt nær lyder identisk med så mye annet?
    Hvis du som en rekke andre av forledede fjols føler stor eieglede av å punge ut store summer til forhandlere som gnir seg i hendene, so be my guest!
    Men vær i det minste klar over at det ikke er lydkvaliteten du betaler for.
    Dine kompiser lar seg sikkert imponere av den blanke flotte kassa, det er nok så.

Hva Kjell mener om moderne rørlyd vil en samlet musiker verden skrive under på. Inkludert meg selv.
    Jeg er selv musiker, og spiller en rekke instrumenter og har gjort det i snart 20 år.
    En skulle tro det kvalifiserer meg til å ihvertfall gjennkjenne når noe låter organisk, virkelighetstro eller ikke.
    Snakk med hvilken som helst gitarist, lydmann og spør om ikke rør-forsterkere fra 60-70-tallet feks. hadde en mer ønskelig lydsignataur enn de moderne variantene idag. Det samme kan sies om hifi rør-forsterkere.

At du ikke har fått med deg dette faktum, eller ikke evner å høre hvordan rørlyd skal være, ja ikke engang hører subtile forskjeller er ditt problem.

Kom bare ikke her å snakk om ting du ikke har peiling på, da kunne du i det minste erkjenne at det er dine preferanser du snakker om. Intet annet!

Eddie får bli medlem av Ma forumet, der ville han fått hjelp!

Med slike figurer som deg er denne tråden erklært uinteresant!

Case closed!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S

Forstår ikke hvorfor
    Eeehh.... Det er nettopp her "alt" av kjernen ligger.

Om man er i stand til å lese det som er skrevet og kommentert (omtrent en uoverkommelig oppgave nå) om MA - så er det overhodet ingen - i noen tråd som har gitt uttrykk for at MA låter "ræva".
    Finn i såfall frem til den linken - tror neppe noen kan.

PS Det kan være noen som har ytret noe i retningen - men kun i ren "frustrasjon" i såfall.

Det derimot enkelte har hevdet er at de synes andre amps låter bedre enn MA. Og der falt ikke i "god jord" hos enkelte andre.

De som her på dette forumet settes i en "bås" som MA-motstandere har vel mer eller mindre gitt MA "ros" for sine kvaliteter til prisen, men hevder sin rett til å mene at i sine oppsett - og mot sine preferanser har funnet alternativer som de synes er vesentlig bedre.

So -please - reed what's written - not what's you're twisted mind tell's you to

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys

Om man er i stand til å lese det som er skrevet og kommentert (omtrent en uoverkommelig oppgave nå) om MA - så er det overhodet ingen - i noen tråd som har gitt uttrykk for at MA låter "ræva".

PS Det kan være noen som har ytret noe i retningen - men kun i ren "frustrasjon" i såfall.

Det derimot enkelte har hevdet er at de synes andre amps låter bedre enn MA. Og der falt ikke i "god jord" hos enkelte andre.

De som her på dette forumet settes i en "bås" som MA-motstandere har vel mer eller mindre gitt MA "ros" for sine kvaliteter til prisen, men hevder sin rett til å mene at i sine oppsett - og mot sine preferanser har funnet alternativer som de synes er vesentlig bedre.

Right on

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignorant
    La oss analysere den massen med intetsigende vås du presterer her.
    Personangrep slår bare tilbake på deg selv kjære bguarden!

Når det gjelder andres påvirkningskraft på innkjøp, burde du være den første til å klappe igjen!
    Det er ofte godt voksne folk som har latt seg sjarmere av Ma`en, folk som i motsetning til deg har egene meninger og ikke følger mainstream hifi standarder.
    Prisnivå er ofte ikke tema! Ma er en rimelig inngangsport til ekte rørlyd,for de som vet å sette pris på dens lydsignatur og muligheter.

Du snakker om at Ma er blottet for sjel og eieglede.
    Det er pussig nok akkurat hva jeg og mange med meg mener om Mac.

Hva er ikke mer sjarmerende en et produkt som Ma til denne prisen, der man får en særdeles bra lyd med enkle tweaks, bytte av rør og svært enkle modifikasjoner?

Hvor er sjarmen med å betale 60000kr for en blank fin kasse som har klare svakheter og låter sterilt?
    Eller på langt nær lyder identisk med så mye annet?
    Hvis du som en rekke andre av forledede fjols føler stor eieglede av å punge ut store summer til forhandlere som gnir seg i hendene, so be my guest!
    Men hver i det minste klar over at det ikke er lydkvaliteten du betaler for.
    Dine kompiser lar seg sikkert imponere av den blanke flotte kassa, det er nok så.

Hva Kjell mener om moderne rørlyd vil en samlet musiker verden skrive under på. Inkludert meg selv.
    Jeg er selv musiker, og spiller en rekke instrumenter og har gjort det i snart 20 år.
    En skulle tro det kvalifiserer meg til å ihvertfall gjennkjenne når noe låter organisk, virkelighetstro eller ikke.
    Snakk med hvilken som helst gitarist, lydmann og spør om ikke rør-forsterkere fra 60-70-tallet feks. hadde en mer ønskelig lydsignataur enn de moderne variantene idag. Det samme kan sies om hifi rør-forsterkere.

At du ikke har fått med deg dette faktum, eller ikke evner å høre hvordan rørlyd skal være, ja ikke engang hører subtile forskjeller er ditt problem.

Kom bare ikke her å snakk om ting du ikke har peiling på, da kunne du i det minste erkjenne at det er dine preferanser du snakker om. Intet annet!

Eddie får bli medlem av Ma forumet, der ville han fått hjelp!

Med slike figurer som deg er denne tråden erklært uinteresant!

Case closed!

Altså gamle fattige mannfolk som spiller munnharpe, basun og fele - og ikke liker computerkomponenter ( som det er flust av i englebassen )

Dro strikken litt langt klar over det man kan bare ikke dy meg

Du erklærer og ekskluderer akkurat som en annen jeg vet om. Sikker på at du ikke er på snikvisitt Kjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om du leser litt i Engletrådene, finner du fort ut dette. Trenger ikke Poirot her.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovemusikk
    Hadde transistor på mine Klipsch, og bytte til rør fikk fram helt nye egenskaper

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du leser litt i Engletrådene, finner du fort ut dette. Trenger ikke Poirot her.
    Ganske sikker på jeg har lest alle sammen fra perm til perm men kan ikke huske kanskje du kan komme med en liten qoute da

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys

Erys: Med respekt å melde: Ikke drit deg ut!

Du vet utmerket godt at Ma tråden ble sabotert.
    Og selv om du her av ukjente grunner prøver å vri det til at alle har vært så positive osv, så er det alt annet enn fakta.
    I likhet med deg, så gidder jeg ikke å gå igjennom en så lang tråd å vise til hva alle opplevde. Om ingen har sakt at den låter dårlig er irrelevant, og hadde ikke vært noe problem.
    Problemet er at enkelte saboterte med vilje og kom med negativt ladede komentarer i det uendelig, og skapte en svært dårlig atmosfære.
    Og det i en tråd som omhandler Ma.
    Selv du bør vel se det erys?

Så bare slutt å snakk piss!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske sikker på jeg har lest alle sammen fra perm til perm men kan ikke huske kanskje du kan komme med en liten qoute da
    Er redd det kan være leseevnen som har fått seg en kakk.
    Det kan jeg ikke hjelpe med.

Men en liten teaser kan jeg vel slenge inn:
    Jeg svarte på et innlegg av eddie.
    Sjekk testene hans.
    Ville du kjøpt brukt hifi av den mannen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså gamle fattige mannfolk som spiller munnharpe, basun og fele - og ikke liker computerkomponenter ( som det er flust av i englebassen )

Dro strikken litt langt klar over det man kan bare ikke dy meg

Du erklærer og ekskluderer akkurat som en annen jeg vet om. Sikker på at du ikke er på snikvisitt Kjell.
    Jobber som It-konsulent, så setter pris på teknologi godeste hornman.
    Det er heller ingen romatiske forestillinger jeg gjør meg angående vintage kontra moderne utstyr. Det eneste som betyr noe for meg er ekte rørlyd!

Du avslører din paranoia hornman!
    Og du avslører din uvitenhet.
    Tror du kjell er unik i å ha denne forståelsen for hva organisk rør-lyd er?
    Igjen så viser jeg til musikere, lydfolk som er tross alt de som komponerer og mikser musikken vi hører på.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg prøver igjen!!! har aldrig sagt at music angel er ræva og jeg har testet 3 versjoner hjemme,den ene var min egen(original) de to andre var oppgradert...
    Synes de låter bra til prisen men ikke i nærheten av mine andre to rørforsterkere og det må jeg få lov til å mene!!!
    at noen mener ma ikke støyer på klipsch men alle jeg testet støyet for mye i mine ører sier vel bare litt om forskjellige "ører" eller at det er forskjell på forsterkerne...

Sier det igjen jeg synes MUSIC ANGEL er bra til prisen men altså ikke på høyde med min cayin og copland så får andre mene det motsatte...

Sitter og venter i spenning på at fidelity,6moons eller andre vil ta en omtale av MAså kan dere disse dem isteden for oss som ikke forguder ma...

Må også innrømme at jeg faktisk savner fjernkontroll på MA men meg om det.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er redd det kan være leseevnen som har fått seg en kakk.
    Det kan jeg ikke hjelpe med.

Men en liten teaser kan jeg vel slenge inn:
    Jeg svarte på et innlegg av eddie.
    Sjekk testene hans.
    Ville du kjøpt brukt hifi av den mannen?
    Hei jeg har solgt en del hifi her inne å på hifisentralen...ingen klager ennå!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forstår ikke hvorfor
    Du må slutte og fare med løgn og hva har mine lytteinntrykk med brukt hifi å gjøre???

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Du må slutte og fare med løgn og hva har mine lytteinntrykk med brukt hifi å gjøre???

HVA ER LØGN?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Dette må være det sløveste innlegget jeg har lest hittil i år. Og hva selger "dei på butikken"?!
    Helt sikkert ikke Klipsch hvertfall....

Klipsch spiller mer en "ok" lyd, i tillegg til at de er svinaktig gøy!

Dei har Klipsch ja..sikkert største butikken i Bergen på dei.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Side 29 av 39 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •