Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 39 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 766
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Jeg henta min Music Angel på posten i dag , å skal kose meg hele helgen med og teste forsjellige rør comboer .

Jeg er hardbarka Mcintosh rør mann , å har eid 4-5 rør forsterkere fra Mcintosh . Derav 3stk MC275 . Så dette skal bli spennende . Ikke ment som negativt dette , for jeg gleder meg virkeligen til og spille opp med Lascala II og Music Angel . Men jeg synest bare MC275 med flere får litt ufortjent mye pepper fra flere hold .

Det som ofte blir glemt i mange av disse diskusjonene er at det faktisk går an og bytte rør på andre forsterkere også , ikke bare MA .
    Joa men i følge Ma folket så blir jo Music angel en forsterker uten like ved rørbytte. Bra ja men MC 275 Nope.

Har selv byttet rør i begge og den jeg faktisk mener ga mest utbytte var MC en.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Joa men i følge Ma folket så blir jo Music angel en forsterker uten like ved rørbytte. Bra ja men MC 275 Nope.

Har selv byttet rør i begge og den jeg faktisk mener ga mest utbytte var MC en.
    Har testet min ma litt på forte II og det støyer alt for mye etter min smak,ikke byttet rør å det kommer jeg heller ikke til og gjøre da den i morgen forsvinner til en kamerat...

som sagt så er både cayin og copland flere klasser over ma... har testet flere stykk hjemme og det låter greit men du får tydligvis hva du betaler for...Har hørt MC275(ikke i eget oppsett) på la scala/RF63 å den ligger mange mil forran ma...

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er vel jeg også det. Har sagt mange ganger at jeg kun har hørt 2 stk rørforsterkere den ene er MA den andre er MC 275. Så klart finnes det sikkert 100 vis av forsterkere som er bedre på den ene eller andre måten når man marcher og parrer forskjellig elektronikk. Problemet til MA Menigheten er jo at man sier MA er det ene og thats it. Du snakker jo mot deg selv og din selvoppnevnte mentor Kjell B.

Men noe av morroa med denne hobbyen er jo ikke å være fornøyd, man må oppgradere, prøve andre ting og selge seg opp og ned alt avhenger av hva man ønsker å få til. Hadde jo vært kjedelig hvis den ene komponeneten hadde vært det beste for alle eller hva.

Nå har jeg prøvd 4 forskjellige receevere, 4 forskjellige forsterkere hvorav 2 er rør på mine RF 82 og jeg tror jeg vet sånn ca hvor mye jeg kan få ut av de. Det neste nå blir å oppgradere høytalere, enten til RF 63 eller hvis jeg vinner i Lott ( eller noe ) Paladium. Om det skjer nå eller senere er ikke så viktig. Det er research og matching som er gøy. Blir det RF 63 så føler jeg veldig for 2 MC 275 da snakker vi forsterkere til 64 000. Da begynner det å bli mye å velge i mellom. Jeg har derfor forkastet dette og velger heller å gå for gode transistorer etterhvert. I mellomtiden står Parasound for godlyden ( noe det kanskje gjør senere også, det finnes jo noe som heter Halo ) men skulle jeg valgt fra øverste hylle må det bare blir 2 big mac med matchende cd spiller og pre.

Ha en god dag.
    Har vel egentlig sakt at i bassen ville eg hatt sterkere kontroll og resten MA.
    Så kanskje en transistor i bassen. Hegel var meget bra syns eg. Naim sku jo vere bra men ikke hørt.
    Men en intresang hobby
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støy er akkurat det jeg er litt redd for . Men vi får se , den står nå å varmer seg nede i lytte rommet .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hva. Det tror jeg faktisk ikke du har, men det er min overbevisning. Hvis du ikke var på demo med Kjell B da, det forklarer i så fall en del ting.

Menighet ja. Det skal være vist. Nærmere sekt ville jeg kanskje kalle det.

MA Sekten. Og den store sektleder Kjell B.
    Lavmål som dette er liten vits i å komentere.
    Men til opplysning så kjenner jeg ikke Kjell B.

Og du føler virkelig at du bidrar til å holde denne tråden på et nogenlunde sakelig nivå? :?

Rør-forsterkere har alltid fasinert meg, da spesielt de få som gir en magisk mellomtone slik som Ma. Mac er ikke en av disse.
    Mac kan skilte med imponerende kraft, men da er det jo mer logisk på flere måter å kjøre transistor, spes. hvis man tenker kostnad.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignorant
    Lavmål som dette er liten vits i å komentere.
    Men til opplysning så kjenner jeg ikke Kjell B.

Og du føler virkelig at du bidrar til å holde denne tråden på et nogenlunde sakelig nivå? :?

Rør-forsterkere har alltid fasinert meg, da spesielt de få som gir en magisk mellomtone slik som Ma. Mac er ikke en av disse.
    Mac kan skilte med imponerende kraft, men da er det jo mer logisk på flere måter å kjøre transistor, spes. hvis man tenker kostnad.
    Lavmål!!! bare det og sammenligne ma med MC sier jo litt om deg,er jo flere klasser forskjell...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har testet min ma litt på forte II og det støyer alt for mye etter min smak,ikke byttet rør å det kommer jeg heller ikke til og gjøre da den i morgen forsvinner til en kamerat...

Så hvilket grunnlag har du egentlig for å vurdere???

Dette er håpløst!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sier faktisk at jeg har ører og smak for en rafinert mellomtone!
    At dere lar dere blende av denne urafinerte mac forsterkeren sier vel heller alt om denne trioen, altså deg hornman, eddie og kompani !

Men som man vet så foretrekker noen kvantitet , mens andre foretrekker lydmessig kvalitet. ;

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy som den støyer.........

her må noe gjøres .

Noen tips ? eller må man bare leve med dette på eit par høyttalere med følsomhet på 105db ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sier faktisk at jeg har ører og smak for en rafinert mellomtone!
    At dere lar dere blende av denne urafinerte mac forsterkeren sier vel heller alt om denne trioen, altså deg hornman, eddie og kompani !

Men som man vet så foretrekker noen kvantitet , mens andre foretrekker lydmessig kvalitet. ;
    Hei igjen KjellB,har savnet deg!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

her må noe gjøres .

Noen tips ? eller må man bare leve med dette på eit par høyttalere med følsomhet på 105db ?
    Det er bare å bytte rør:-?

Neida - fra spøk til side. Spør ekspertisen på det andre forumet. Jeg tror det kan ha sammenheng med drossler/ikke drossler å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det må jo være han hehe. Men men samme det egentlig. Er jo egentlig ikke her for å forsvare hverken utstyret mitt eller valgene jeg tar ved utskiftninger.

Det gleder meg faktisk at noen synes MA er en bra forsterker. Det jeg synes er forferdelig er hvor mye de går glipp av ved å tro for mye på hypen.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fra " Ma menigheten" ønsker jeg den lett påvirkelige saueflokken som svelger alt bransjen serverer rått, en god dag! :-D
    Får ordet "idiot" det til å ringe ei bjelle for deg?
    Ikke? Bombe....

Lettpåvirkelig saueflokk er de som har gått for ett billigmerke som er totalt blotta for sjel og eieglede. Kaster man inn noen billige rør og smekker ihop en masse komponenter så får man ett produkt som spiller tilsvarende. Når man smekker ihop en masse middels komponenter så får man reduksjon av dynamikk. Noe jeg kaller for den klassiske rørlyden, eller oså kan kalle for "Doris day-effekten". Som bare rett og slett gir en varm og trygg lyd. At Kjell kaller ny rør-lyd for steril er bare ett tegn på at han har fullstendig misforstått! Ett bra anlegg spiller på lag med og utfordrer dynamikk. Og ikke spiller mot den.

Eddie snakket om at han opplever at MA støyer. Og jeg er ikke overrasket siden hans høyttalere er følsom for støy mtp den følsomheten de har.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hurra for Kjell B!!
    Fram med popcornet!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    erys: Hvis noen velger å være usakelige og komme med flåsete karakterestikker, så forbeholder jeg meg retten til å gjøre det samme.

If the shoe fits...........
    Seems to strike both ways - size 44 suites me!

Men ... det er ikke noen ulempe å justere siktet hvis man vil treffe byttet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

her må noe gjøres .

Har selv testet 3 forskjellige ma og de støyer alt for mye i mine ører til at den er og leve med til klipsch heritage,mine andre rørforsterkere har ingen problemer med støy...

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til lurer jeg på om noen av dere i det hele tatt koser dere med musikk? Må da være kjedelig å bare høre på komponenter og lydsignaturer? Kom dere ut av sweetspot, ta en titt på hva som skjer i verden og få litt perspektiv på ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Av og til lurer jeg på om noen av dere i det hele tatt koser dere med musikk? Må da være kjedelig å bare høre på komponenter og lydsignaturer? Kom dere ut av sweetspot, ta en titt på hva som skjer i verden og få litt perspektiv på ting.
    Godt spørsmål !

Svaret er for mitt vedkommende. Eneste stedet jeg klarer å slappe av og koble ut helt fra masete omverden, møter, firma, hester, bikje, ski, kunder, ansatte, biler, hus, familie osv er her i Sweetspot.8)

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv testet 3 forskjellige ma og de støyer alt for mye i mine ører til at den er og leve med til klipsch heritage,mine andre rørforsterkere har ingen problemer med støy...
    Du..Klipsch er ikke så bra. Dei på butikken sa til meg at dei er ikke så god på lydkvalitet, noe eg og mener, men det er mer gøyhøytaler med ok lyd.

Når det gjelder rørforsterkere så syns eg lyden må vere ekte noe den er i MA men vis f.eks MC spiller som eg har fått inntrykk av så er det mer i retning av transistor? Eller tar eg feil?
    Men i stedet for å krangle bør vi vel ta inn over oss det en mann her skreiv, at han ville hatt (hugser ikke merket) til bass, MA til mellomnone og Ayon til diskant.

Så tenker dei er gode alle på sin måte.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Side 28 av 39 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •