Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 39 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 766
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Må bare spørre? kjører cayin på la scala og copland på forte II begge kt88...
    har du noen forslag til rør!!! spiller alt fra bremnes til rammstein...

Er du på hifisentralen?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Er du på hifisentralen?
    Nei..registrert der men , nei.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i huleste driver du med Lovemusikk?

Når vi siterer en annen person, så betyr det faktisk at spørsmålet var rettet til den vi siterer.. Og i dette tilfellet IKKE TIL DEG - EGOIST!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM eddie!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i huleste driver du med Lovemusikk?

Når vi siterer en annen person, så betyr det faktisk at spørsmålet var rettet til den vi siterer.. Og i dette tilfellet IKKE TIL DEG - EGOIST!
    Så ikke etter..
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Så ikke etter..

Da så.. da må jeg beklage for utblåsingen min.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da så.. da må jeg beklage for utblåsingen min.
    hehe ja litt voldsomt ;-)
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Eg er nå i da minste åpen for at det finnes noe som får det bedre 8)
    Vel det er vel jeg også det. Har sagt mange ganger at jeg kun har hørt 2 stk rørforsterkere den ene er MA den andre er MC 275. Så klart finnes det sikkert 100 vis av forsterkere som er bedre på den ene eller andre måten når man marcher og parrer forskjellig elektronikk. Problemet til MA Menigheten er jo at man sier MA er det ene og thats it. Du snakker jo mot deg selv og din selvoppnevnte mentor Kjell B.

Men noe av morroa med denne hobbyen er jo ikke å være fornøyd, man må oppgradere, prøve andre ting og selge seg opp og ned alt avhenger av hva man ønsker å få til. Hadde jo vært kjedelig hvis den ene komponeneten hadde vært det beste for alle eller hva.

Nå har jeg prøvd 4 forskjellige receevere, 4 forskjellige forsterkere hvorav 2 er rør på mine RF 82 og jeg tror jeg vet sånn ca hvor mye jeg kan få ut av de. Det neste nå blir å oppgradere høytalere, enten til RF 63 eller hvis jeg vinner i Lott ( eller noe ) Paladium. Om det skjer nå eller senere er ikke så viktig. Det er research og matching som er gøy. Blir det RF 63 så føler jeg veldig for 2 MC 275 da snakker vi forsterkere til 64 000. Da begynner det å bli mye å velge i mellom. Jeg har derfor forkastet dette og velger heller å gå for gode transistorer etterhvert. I mellomtiden står Parasound for godlyden ( noe det kanskje gjør senere også, det finnes jo noe som heter Halo ) men skulle jeg valgt fra øverste hylle må det bare blir 2 big mac med matchende cd spiller og pre.

Ha en god dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Så klart finnes det sikkert 100 vis av forsterkere som er bedre på den ene eller andre måten når man marcher og parrer forskjellig elektronikk. Problemet til MA Menigheten er jo at man sier MA er det ene og thats it. Du snakker jo mot deg selv og din selvoppnevnte mentor Kjell B.

Det er nettop det , det ikke gjør! Vis meg disse 100vis av forsterkerene som gir så mye godlyd, derimot så kan jeg ramse opp hundrevis av forsterkere som låter kjedelig og sterilt og relativt likt.

Sitat:
    "Men noe av morroa med denne hobbyen er jo ikke å være fornøyd".

Og svært så beleilig for bransjen eller hva?
    Har du noen gang lurt på hvorfor du ikke er fornøyd, og hvorfor folk bytter ut såkalte hi-end komponenter i det uendelige?

Sitat:
    man må oppgradere, prøve andre ting og selge seg opp og ned alt avhenger av hva man ønsker å få til. Hadde jo vært kjedelig hvis den ene komponeneten hadde vært det beste for alle eller hva.

Selfølgelig, alle har forskjellige preferanser, men den organiske rørlyden Ma leverer kan du se lenge etter i de fleste andre forsterkere, inkl moderne rør-forsterkere som Mac. Hvis du ikke hører det, så er det dine preferanser som er "problemet". I det hele tatt muligens din manglende forståelse av hvordan rør-lyden virkelig skal være?

Sitat:
    Det er research og matching som er gøy. Blir det RF 63 så føler jeg veldig for 2 MC 275 da snakker vi forsterkere til 64 000. Da begynner det å bli mye å velge i mellom. Jeg har derfor forkastet dette og velger heller å gå for gode transistorer etterhvert. I mellomtiden står Parasound for godlyden ( noe det kanskje gjør senere også, det finnes jo noe som heter Halo ) men skulle jeg valgt fra øverste hylle må det bare blir 2 big mac med matchende cd spiller og pre.

Hvis du føler at Mac leverer det du trenger, så ser jeg overhodet ikke gunnen til å kjøpe rør-forsterker i det hele tatt.
    Transistor dekker nok dine behov bedre enn hva en ekte rør-forsterke med ekte rør-lyd vil gjøre.

Og siden research og matching er så gøy, så er det jo et tankekors at du ikke evnet å få Ma`en til å lyde som du vil.
    Men det er jo klart, her gikk det raskt i svingene eller hva?

Forresten:Vi sier ikke at Ma er det ene og alene Nirvana, men vi sier bare at det ikke er langt ifra, med rett matching, tweaking osv! :-D
    Og så uendelig mye bedre enn disse polerte blanke kassene folk betaler skjorta for uten å bli fornøyde. :-D

Hva koster Music Angel igjen?

Så fra " Ma menigheten" ønsker jeg den lett påvirkelige saueflokken som svelger alt bransjen serverer rått, en god dag! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignorant
    Sitat:
    Så klart finnes det sikkert 100 vis av forsterkere som er bedre på den ene eller andre måten når man marcher og parrer forskjellig elektronikk. Problemet til MA Menigheten er jo at man sier MA er det ene og thats it. Du snakker jo mot deg selv og din selvoppnevnte mentor Kjell B.

Det er nettop det , det ikke gjør! Vis meg disse 100vis av forsterkerene som gir så mye godlyd, derimot så kan jeg ramse opp hundrevis av forsterkere som låter kjedelig og sterilt og relativt likt.

Sitat:
    "Men noe av morroa med denne hobbyen er jo ikke å være fornøyd".

Og svært så beleilig for bransjen eller hva?
    Har du noen gang lurt på hvorfor du ikke er fornøyd, og hvorfor folk bytter ut såkalte hi-end komponenter i det uendelige?

Sitat:
    man må oppgradere, prøve andre ting og selge seg opp og ned alt avhenger av hva man ønsker å få til. Hadde jo vært kjedelig hvis den ene komponeneten hadde vært det beste for alle eller hva.

Selfølgelig, alle har forskjellige preferanser, men den organiske rørlyden Ma leverer kan du se lenge etter i de fleste andre forsterkere, inkl moderne rør-forsterkere som Mac. Hvis du ikke hører det, så er det dine preferanser som er "problemet". I det hele tatt muligens din manglende forståelse av hvordan rør-lyden virkelig skal være?

Sitat:
    Det er research og matching som er gøy. Blir det RF 63 så føler jeg veldig for 2 MC 275 da snakker vi forsterkere til 64 000. Da begynner det å bli mye å velge i mellom. Jeg har derfor forkastet dette og velger heller å gå for gode transistorer etterhvert. I mellomtiden står Parasound for godlyden ( noe det kanskje gjør senere også, det finnes jo noe som heter Halo ) men skulle jeg valgt fra øverste hylle må det bare blir 2 big mac med matchende cd spiller og pre.

Hvis du føler at Mac leverer det du trenger, så ser jeg overhodet ikke gunnen til å kjøpe rør-forsterker i det hele tatt.
    Transistor dekker nok dine behov bedre enn hva en ekte rør-forsterke med ekte rør-lyd vil gjøre.

Og siden research og matching er så gøy, så er det jo et tankekors at du ikke evnet å få Ma`en til å lyde som du vil.
    Men det er jo klart, her gikk det raskt i svingene eller hva?

Forresten:Vi sier ikke at Ma er det ene og alene Nirvana, men vi sier bare at det ikke er langt ifra, med rett matching, tweaking osv! :-D
    Og så uendelig mye bedre enn disse polerte blanke kassene folk betaler skjorta for uten å bli fornøyde. :-D

Hva koster Music Angel igjen?

Så fra " Ma menigheten" ønsker jeg den lett påvirkelige saueflokken som svelger alt bransjen serverer rått, en god dag! :-D

Jøss nesten så jeg mistenker Kjell B å ha fått seg nytt nick på AVForum.

Vel at du må plukke frahverandre svaret mitt på den måten sier vel litt om hvor problemet ligger, hos deg!. Har du noengang hørt MC 275. Jeg har og den er som sagt veldig mye bedre en MA noengang kommer til å bli på mitt anlegg. Jeg er ikke missfornøyd med den som noen prøver å få det til å høres ut som

Og ja kan godt tenkes at transistor dekker mine behov, sier jo det. Men jeg er ikke like kategorisk som deg. Jeg lar ørene fortelle meg hva som er bra og---- dårlig på mitt anlegg.

Saueflokk - look whos talking. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:

Dette var da i særdeleshet en meget generaliserende påstand og uttalelse!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Ja og hvem er lett påvikelig hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jøss nesten så jeg mistenker Kjell B å ha fått seg nytt nick på AVForum.

Vel at du må plukke frahverandre svaret mitt på den måten sier vel litt om hvor problemet ligger, hos deg!. Har du noengang hørt MC 275. Jeg har og den er som sagt veldig mye bedre en MA noengang kommer til å bli på mitt anlegg. Jeg er ikke missfornøyd med den som noen prøver å få det til å høres ut som

Og ja kan godt tenkes at transistor dekker mine behov, sier jo det. Men jeg er ikke like kategorisk som deg. Jeg lar ørene fortelle meg hva som er bra og---- dårlig på mitt anlegg.

Saueflokk - look whos talking. :-D
    Jeg har hørt MC 275 på en rekke forskjellige oppsett ja!
    Ikke imponert! Høres nærmest ut som en transistor, lite musikals!
    Du er ikke missfornøyd, men du vil bare ikke ha den! Akkurat!

Jeg bare registererer en klar distinksjon mellom det som lyder som en rør-forsterker, og det som ikke lyder som en rørforsterker. Hvis det er å være kategorisk, so be it!

Saueflokken velger da ikke rør?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrykk som "Ma-menigheten" er jo ikke generaliserende!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Ja og hvem er lett påvikelig hehe.
    Forklar her hvorfor jeg er lett påvirkelig kjære Hornman!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrykk som "Ma-menigheten" er jo ikke generaliserende!
    Nå var det mottakerne du adresserte budskapet ditt til jeg tenkte på - og ikke den avsendende "saueflokken"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det mottakerne du adresserte budskapet ditt til jeg tenkte på - og ikke den avsendende "saueflokken"
    erys: Hvis noen velger å være usakelige og komme med flåsete karakterestikker, så forbeholder jeg meg retten til å gjøre det samme.

If the shoe fits...........

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt MC 275 på en rekke forskjellige oppsett ja!
    Ikke imponert! Høres nærmest ut som en transistor, lite musikals!
    Du er ikke missfornøyd, men du vil bare ikke ha den! Akkurat!

Jeg bare registererer en klar distinksjon mellom det som lyder som en rør-forsterker, og det som ikke lyder som en rørforsterker. Hvis det er å være kategorisk, so be it!

Saueflokken velger da ikke rør?
    Vet du hva. Det tror jeg faktisk ikke du har, men det er min overbevisning. Hvis du ikke var på demo med Kjell B da, det forklarer i så fall en del ting.

Menighet ja. Det skal være vist. Nærmere sekt ville jeg kanskje kalle det. Generaliserende ja. Like mye som saueflokk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklar her hvorfor jeg er lett påvirkelig kjære Hornman!
    MA Sekten. Og den store sektleder Kjell B.

Klar over at dette er i ferd med å ødelegge denne tråden men makan til tullball og tilbakemelding fra noen av dere ødelegger minst like mye.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg henta min Music Angel på posten i dag , å skal kose meg hele helgen med og teste forsjellige rør comboer .

Jeg er hardbarka Mcintosh rør mann , å har eid 4-5 rør forsterkere fra Mcintosh . Derav 3stk MC275 . Så dette skal bli spennende . Ikke ment som negativt dette , for jeg gleder meg virkeligen til og spille opp med Lascala II og Music Angel . Men jeg synest bare MC275 med flere får litt ufortjent mye pepper fra flere hold .

Det som ofte blir glemt i mange av disse diskusjonene er at det faktisk går an og bytte rør på andre forsterkere også , ikke bare MA .

Side 27 av 39 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •