Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 39 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 766
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Sikkert fordi han er "litt" mer opptatt av lydkvalitet enn deg som hele tiden veksler mellom rør/transitor/+/- hva hvem hvor etc
    Eg er nå i da minste åpen for at det finnes noe som får det bedre 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hvis du lurer så fælt hvorfor spør du meg ikke direkte da akkurat som jeg må svare for deg fordi jeg skal selge en f....ings forsterker ?

Og ja jeg står inne for alt jeg har skrevet om MC 275.
    Ville ta det her eg..for eg har jo fått inntrykk om at MA er mindre bra og at MC er da beste.
    Men nå sår du litt tvil om dine meininger, fordi hadde den vert så utrulig bra så skjønner eg ikke vitsen med å selge den?
    oppgradere? hvorfor når den er best?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har han nonsinne sagt at mc er best??? det er dumt av deg og rakke ned på mennesker som går etter lydkvalitet uten å tenke for mye på pris...

Mod edit: Pass på hva som skrives. Det er lov å være høflige og diskutere uten å gå i tottene på hverandre

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB! har nå fått min ma i hus for 3-4 dager siden.testet litt på rf35 og forte II nå i kveld å det låter rett og slett ikke bra satt opp mot de originale forsterkerne jeg har...

NB! nå er denne ma original og ny fra fabrikk så det blir litt urettferdig da den ennå ikke er blodtrimmet!!!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du rett og slett bare dum!!! har han nonsinne sagt at mc er best??? selv om du har svak økonomi så er det dumt av deg og rakke ned på mennesker som går etter lydkvalitet uten å tenke for mye på pris...
    Svaret fra deg sier vel sitt..

Voldsomt kor sure dere to blir når en sier MC og andre ikke er så bra.
    Selv om det er dyrt er det ikke verdens beste. Det kommer an på øret som hører. Ikke alle vil ha en Rols på tunet.. f.eks ikke eg, eg vil heller ha en BMW M5 for det er det eg mener er best.
    Syns dere bør jekke dere ned å ikke bli så hårsår.
    I MA trådene var dere jo bare inne får å slenge drit. Skjønner ikke at dere var i den tråden når den ikke er i nærheten av MA??

Lydkvaliteten du/dere går etter? God lydkvalitet er i mitt syn når det høres ekte ut. Ikke når det er kalt og sterilt.
    F.eks Hegel..vanvittig tetaljert, og det er jo bra. Men det er kaldere en i virkeligheten. Skal heller ikke vere varmere en i virkeligheten.
    Nå fant eg høytalerne mine i dag i byn, Vienna, som med nøytralt utstyr spiller ekte og ikke som fleste andre høytalere som har noe som kommer mer frem.
    Nå veit eg at det må passe sammen så klart osv. Hegel var i mine ører meget bra og kanskje passer dei Vienna bedre med tanke på ekte varme. Men det skal prøves så klart.
    MA som eg har spiller med riktige rør opp mot resten av anlegget ekte lyd. Nemt før at eg vil ha lyden ut av trompeten, ut av høytalerne mine.
    Tilbake til saken, dette må dere tåle og, da dere holdt sånn på med MA folket og jaget vekk mannen som kunne hjelpe folk med denne billige skatten så flere folk "uten tilgang på peng", som du skriver, til å få god lyd hjemme.

Skulle tru det er noen som ikke liker at det kommer en lada inn som er like god som BMW og Merse, og vil jage det langt vekk så markedet får igjen det som det var en gang.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB! har nå fått min ma i hus for 3-4 dager siden.testet litt på rf35 og forte II nå i kveld å det låter rett og slett ikke bra satt opp mot de originale forsterkerne jeg har...

NB! nå er denne ma original og ny fra fabrikk så det blir litt urettferdig da den ennå ikke er blodtrimmet!!!
    Til opplysning hørte eg Klipsch stativ høytalere i dag på rent MC oppsett, blant annet AV7000 pluss cd-spiller.. bare reva og dama mi gikk etter 1 minutt.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Til opplysning hørte eg Klipsch stativ høytalere i dag på rent MC oppsett, blant annet AV7000 pluss cd-spiller.. bare reva og dama mi gikk etter 1 minutt.
    smak sak er en ting med slutt og lyv!!!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    smak sak er en ting med slutt og lyv!!!
    Lyge eg? Ka då? Om at MC var best? fekk no inntrykk av at ayon og MC og spes MC er best.

Inlegget over? Det er sant.

Mc spilte bedre på Sonus Faber..til 68.000, men dei minte mye om lyden eg har hjemme med MA, der lyden hjemme er enda mer tetaljert. Opplevde den litt mer sløret i tetaljene.
    Høyttalere:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stund siden jeg har vært inne her nå.. og hva ser jeg "KRIG" - helt utrolig tråd..
    Lykke til gutter!

Over til noe annet..
    __________________________________________________ ___________________________________
    Har testet en del rør i det siste (ikke brukt tiden på å krangle).. Her er kort fortalt.
    Hm.. hvor skal jeg begynne...? For meg så vil jeg ha detaljer i toppen, og en stram bass. Det skal også kunne gi meg ro "i sjelen" når jeg lytter til musikk.

Rogers (amperex ) og Tesla Goldpin gir meg nettopp det, de har detaljer og god bass. Rogers er ennå strammere i lyden en Tesla uten at det ødelegger på noen andre måter, men Tesla'n ligger ikke langt unna den heller.
    Valvo røret som jeg har er også ikke så langt unna, den har jeg foreløpig på en "tredje plass"
    Reflector 6N23P er også meget god, men synes at den blir litt slapp i bånn, og mangler litt på detaljer i toppen.

Klipper ut en annen test jeg hadde for en stund tilbake, det var før Rogers, Reflector og Tesla Goldpin kom i hus (for det viser seg i ettertid at det jeg fikk låne ikke var en Goldpin - den gangen..)
    ---------------------------------------------
    Disse er med i testen.
    - Telefunken Diamond Goldpins ecc88
    - Mullard ecc88
    - Tesla Goldpins ecc88
    - Valvo ecc88
    - Voskhod pcc88

Jeg tar utgangspunkt i hva som stod i disse da de kom i hus. Det var Tesla ecc88 rør, som jeg synes låter meget bra.
    Så de første jeg nevner er Tesla Godpins, personlig så synes jeg faktisk at disse ikke låter noe særlig bedre eller annderledes en de vanlige Tesla'ne som stod i.
    Neste ut er Telefunken Diamond det som slår meg er at det låter litt "tørr" men god lyd. Synes ikke disse passer så godt i dette anlegget. Lyde "fanger" meg ikke så mye.
    Så over til Mullard, som jeg synes låter meget bra, flott lyd, men... det er noe med den som jeg ikke så lett kan forklare med ord.. (jo svaret kommer snart)
    ..her er ikke svaret - inn med Voskhod pcc88 - og fort ut igjen.. den passer bare ikke her, lyden blir meget tynn, og det er ikke det jeg er på jakt etter.
    En igjen, og det er Valvo ecc88, dette er det jeg er på jakt etter, her synes jeg "alt" sitter, flott diskant og herlig mellomtone og bass. Dette er nesten som en drøm!
    ---------------------------------------------------------------

Det var da, og ennå så synes jeg Valvo'n "sitter bra", det er bare de to andre som sitter ennå bedre.. Mon tro om jeg finner noe som topper dette igjen på mitt anlegg..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyge eg? Ka då? Om at MC var best? fekk no inntrykk av at ayon og MC og spes MC er best.

Inlegget over? Det er sant.

Mc spilte bedre på Sonus Faber..til 68.000, men dei minte mye om lyden eg har hjemme med MA, der lyden hjemme er enda mer tetaljert. Opplevde den litt mer sløret i tetaljene.
    Ok hvor hørte du det oppsettet???

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    En stund siden jeg har vært inne her nå.. og hva ser jeg "KRIG" - helt utrolig tråd..
    Lykke til gutter!

Nei ikke fra min side.. eg ytrer bare mine personelige meninger.
    Men det tåler ikke alle..hvorfor? vet eg ikke..muligens dei sit med utstyret sia dei er så sur.
    Men eg bryr meg ikke om at andre syns at f.eks anlegget som eg har ikke er bra. Men vi må jo få lov og diskutere litt hva vi mener om ting.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Lykke til gutter!

Over til noe annet..
    __________________________________________________ ___________________________________
    Har testet en del rør i det siste (ikke brukt tiden på å krangle).. Her er kort fortalt.
    Hm.. hvor skal jeg begynne...? For meg så vil jeg ha detaljer i toppen, og en stram bass. Det skal også kunne gi meg ro "i sjelen" når jeg lytter til musikk.

Rogers og Tesla Goldpin gir meg nettopp det, de har detaljer og god bass. Rogers er ennå strammere i lyden en Tesla uten at det ødelegger på noen andre måter, men Tesla'n ligger ikke langt unna den heller.
    Valvo røret som jeg har er også ikke så langt unna, den har jeg foreløpig på en "tredje plass"
    Reflector 6N23P er også meget god, men synes at den blir litt slapp i bånn, og mangler litt på detaljer i toppen.

Klipper ut en annen test jeg hadde for en stund tilbake, det var før Rogers, Reflector og Tesla Goldpin kom i hus (for det viser seg i ettertid at det jeg fikk låne ikke var en Goldpin - den gangen..)
    ---------------------------------------------
    Disse er med i testen.
    - Telefunken Diamond Goldpins ecc88
    - Mullard ecc88
    - Tesla Goldpins ecc88
    - Valvo ecc88
    - Voskhod pcc88

Jeg tar utgangspunkt i hva som stod i disse da de kom i hus. Det var Tesla ecc88 rør, som jeg synes låter meget bra.
    Så de første jeg nevner er Tesla Godpins, personlig så synes jeg faktisk at disse ikke låter noe særlig bedre eller annderledes en de vanlige Tesla'ne som stod i.
    Neste ut er Telefunken Diamond det som slår meg er at det låter litt "tørr" men god lyd. Synes ikke disse passer så godt i dette anlegget. Lyde "fanger" meg ikke så mye.
    Så over til Mullard, som jeg synes låter meget bra, flott lyd, men... det er noe med den som jeg ikke så lett kan forklare med ord.. (jo svaret kommer snart)
    ..her er ikke svaret - inn med Voskhod pcc88 - og fort ut igjen.. den passer bare ikke her, lyden blir meget tynn, og det er ikke det jeg er på jakt etter.
    En igjen, og det er Valvo ecc88, dette er det jeg er på jakt etter, her synes jeg "alt" sitter, flott diskant og herlig mellomtone og bass. Dette er nesten som en drøm!
    ---------------------------------------------------------------

Det var da, og ennå så synes jeg Valvo'n "sitter bra", det er bare de to andre som sitter ennå bedre.. Mon tro om jeg finner noe som topper dette igjen på mitt anlegg..
    Må bare spørre? kjører cayin på la scala og copland på forte II begge kt88...
    har du noen forslag til rør!!! spiller alt fra bremnes til rammstein...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok hvor hørte du det oppsettet???
    Musikkmagasinet i Bergen.. og bør vel si at høytalerne ikke var innspilt ifølge butikken.
    Men eg skal få låne dei med meg hjem en helg senere når dei er innspilt..gleder eg meg til faktisk. Altid artig å få teste ut ting.
    Eg har mer tru på rør på Klipsch.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke fra min side.. eg ytrer bare mine personelige meninger.
    Men det tåler ikke alle..hvorfor? vet eg ikke..muligens dei sit med utstyret sia dei er så sur.
    Men eg bryr meg ikke om at andre syns at f.eks anlegget som eg har ikke er bra. Men vi må jo få lov og diskutere litt hva vi mener om ting.
    Hvor hørte du dette oppsettet???

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærn'te lett det der.. Rør må passe både den som lytter og systemet.. Må nesten bare teste ut.. Hos meg så passer både Tesla Goldpin og Disse Amperex røra meget godt, mens hos andre fungerer det ikke så godt..

Det er jo mange rørfolk rundt der du bor - så prøv å få lånt med noen..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikkmagasinet i Bergen.. og bør vel si at høytalerne ikke var innspilt ifølge butikken.
    Men eg skal få låne dei med meg hjem en helg senere når dei er innspilt..gleder eg meg til faktisk. Altid artig å få teste ut ting.
    Eg har mer tru på rør på Klipsch.
    Ok så du hørte hvilket oppsett?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om eg har forslag på disse som er skrytt opp i skyene? (ikke hørt dei)
    Ikke noe erfaren på slikt, men, nei dere har jo skremt vekk Kjell så der får dere ikke hjelp :-|
    Trudde dei var så gode at en ikke trengte å skifte rør?
    Har jo klaget der, på at MA må skifte rør på og sånn og sånn..

Nei, disverre eg veit ikkje..men en må vel berre finne forskjellige av dei som passer (f.eks ECC85 og ECC82 i nye MA) og så prøve seg fram.
    Kjell nemte jo at en bør kjøpe rimelige brukte først til en har funnet lyden sin, så heller kjøpe nye etterpå hos f.eks Motron som har garant.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om eg har forslag på disse som er skrytt opp i skyene? (ikke hørt dei)
    Ikke noe erfaren på slikt, men, nei dere har jo skremt vekk Kjell så der får dere ikke hjelp :-|
    Trudde dei var så gode at en ikke trengte å skifte rør?
    Har jo klaget der, på at MA må skifte rør på og sånn og sånn..

Nei, disverre eg veit ikkje..men en må vel berre finne forskjellige av dei som passer (f.eks ECC85 og ECC82 i nye MA) og så prøve seg fram.
    Kjell nemte jo at en bør kjøpe rimelige brukte først til en har funnet lyden sin, så heller kjøpe nye etterpå hos f.eks Motron som har garant.
    Er du HOJ???

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så du hørte hvilket oppsett?
    På Klipsch?

Veit ikke hva cd-spilleren heter, men en stor kraftig MC spiller og forsterkeren var MC AV7000.
    På disse stativhøytalerne til Klipsch (vet ikke navnet, men 30.000 kostet dei, og ikke innspilt) låt det ikke bra, følte lyden vart kastet i trynet og dama mi gikk faktisk etter 1 minutt. Det er sant. Gidde ikkje tulle med sånt.
    Men sikkert mye bedre på rør, men det får eg testet senere utpå våren.

Ellers testet vi og Sonus Faber (hugser heller ikke her, men lå på ca 68.000) og det var mye bedre.
    Hadde runden i byn i dag, noen timer vart det og Vienna følte begge var mye bedre en dei andre vi hørte på..ups der sporet vi av litt.. :-D
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du HOJ???
    Ja litt, 1.91 cm
    Høyttalere:

Side 26 av 39 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •