Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 39 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 766
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c2h5oh
    Da jeg vurderer å kjøpe min første rørforsterker lurer
    jeg på om denne er ett godt utgangspunkt.

Music Angel XD800MKIII Push-pull Class A

Den er kt88

venligst
    c2h5oh
    Når det er din første og til prisen av denne vil du IKKE bli skuffet :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    ...oooooog?
    Vel... får dele av meg litt av inntrykket fra det kortvarige eierskapet av Ayon Spirit II. Det ble vel omtrent 1 uke det

Som nevnt tidligere - Ayon oser av kvalitet, soliditet og høy finish, tvers igjennom i alle ledd.
    Etter oppkobling, kontroll av Bias, og litt oppvarming, så var det inn med første CD'n - og det tegnet seg forholdsvis umiddelbart at jeg antakelig vis ikke kom til å beholde denne.

Nå skal ikke årsaken legges på Ayon, men snarere litt på min lydpreferanse og en god del på akustikken i stua, der mye utstyr lett blir for lyst. Og Ayon har en klangkarakter mer i retning av det lyse enn det mørke. Men... ville gi den en ærlig sjanse, så det var ut og låne andre ht (så fikk jeg samtidig testet MA GS20, som jeg har tenkt på å teste lenge) og en annen CD-spiller i tillegg. For å sjekke ut matching mot annet utstyr også.

I steden for å "rote" meg bort med egen ord, så vil jeg heller si det slik at de testrapporter som ligger ute på nettet om denne forsterkeren samsvarer meget godt med mitt inntrykk. Jeg har aldri hatt større "rom" i stua tidligere og den er meget detaljert og oppløst. Selv med GS 20 tilkoblet, så ble det aldri skarpt - kun litt for lyst.
    Det hjalp en del med å bytte ut de medfølgende rørene (JAN Sylvania) med NOS GE5814 3-mica. Da ble det ikke uventet en litt mørkere klang - og litt mer kropp og litt "mykere", uten at det gikk på bekostning av noe. Med disse rørene og triodemodus, så ble det omtrent "magisk" med SSB Blackbird på mine HF275. Det låt så utrolig oppløst, sammenhengende og bra i mellomtone og diskant, at jeg lenge "glemte" at det var for lys klang - og at den etterlengtede midbassen ikke var på plass. Jeg tør påstå at det kom frem lyder på den plata som jeg aldri har lagt merke til før.

Selvom Ayon Spirit II altså ikke var helt "min" forsterker, så er det vel den mest velspillende (totalt sett) jeg har hatt i hus. Men... jeg så ikke helt vitsen i å beholde den når det ikke var "mål". Så da får man lete videre, og må tro hva det skal være:-?

PS. Ny eier har meldt tilbake et stort glis - og jeg vil klart anfefale andre å lytte til Ayon. I hvertfall dere som synes dere har mørk nok lyd i dag - kanskje dere blir overrasket over hvor bra den egentlig spiller.

Og, til sammenlikning mot Music Angel. Selvom jeg ikke har den i hus akkurat nå, så har jeg spilt såpass mye på den at jeg kan mene noe uten å kjøre ren AB-test. MA var da utrustet med de ovennevnte GE5814 (dvs. 2 av de) og Philips Miniwatt 12AT7.
    Jeg er fasinert over hvor bra MA låter - spesielt etter rørbytte, selvom det ikke var gæli med de medfølgende rørene heller. Den har en helt annen klangkarakter enn Ayon, og en engasjerende midbass kombinert med litt mørk, varm mellomtone gjør den lett å like. Og jeg har "kost" meg, og benyttet MA'n "mye" når jeg har lyttet til musikk - spesielt de "dårlige" innspillinger låter mer "greit" med MA, enn på mye annet.
    Men... jeg har aldri blitt "grepet" på samme måte av MA som ved Ayon.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Vel... får dele av meg litt av inntrykket fra det kortvarige eierskapet av Ayon Spirit II. Det ble vel omtrent 1 uke det

'

Selvom Ayon Spirit II altså ikke var helt "min" forsterker, så er det vel den mest velspillende (totalt sett) jeg har hatt i hus. Men... jeg så ikke helt vitsen i å beholde den når det ikke var "mål". Så da får man lete videre, og må tro hva det skal være:-?

.

Hvis du har mulighet til og høre en Manley,bør du gjøre det. De har tatt høyde for hvordan de gamle låt. Parret dette sammen og fått en nydlig forsterker som oser kvalitet. Berømte el 84 røret som jeg mener er et av de mest musikalske rørene som finns.
    Krefter ha de nok av og reponderer meget godt på rørbytte.

Mvh Roar

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Hvis du har mulighet til og høre en Manley,bør du gjøre det. De har tatt høyde for hvordan de gamle låt. Parret dette sammen og fått en nydlig forsterker som oser kvalitet. Berømte el 84 røret som jeg mener er et av de mest musikalske rørene som finns.
    Krefter ha de nok av og reponderer meget godt på rørbytte.

Mvh Roar
    Bærre lekkert..:Manley_Laboratories_Hi-Fi_Main_Page

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg ser etter ny forsterker til noen hjemme snekra høyttalere med Scan-Speak / Seas elementer 8) skal legge rundt 20 000 i forsterker sett (gjerne pre + effekt) noen idè om hva som kan passe ? *som et skudd imørket*:-D

Edit: Må se litt *pene ut*

Mvh

Ole

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiEntusiasten
    Hei jeg ser etter ny forsterker til noen hjemme snekra høyttalere med Scan-Speak / Seas elementer 8) skal legge rundt 20 000 i forsterker sett (gjerne pre + effekt) noen idè om hva som kan passe ? *som et skudd imørket*:-D

Edit: Må se litt *pene ut*

Mvh

Ole
    Hva er følsomheten på disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hva er følsomheten på disse?
    Det som er problemet :/ ingen specs på dem!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som nevnt tidligere - Ayon oser av kvalitet, soliditet og høy finish, tvers igjennom i alle ledd.
    Etter oppkobling, kontroll av Bias, og litt oppvarming, så var det inn med første CD'n - og det tegnet seg forholdsvis umiddelbart at jeg antakelig vis ikke kom til å beholde denne.

Nå skal ikke årsaken legges på Ayon, men snarere litt på min lydpreferanse og en god del på akustikken i stua, der mye utstyr lett blir for lyst. Og Ayon har en klangkarakter mer i retning av det lyse enn det mørke. Men... ville gi den en ærlig sjanse, så det var ut og låne andre ht (så fikk jeg samtidig testet MA GS20, som jeg har tenkt på å teste lenge) og en annen CD-spiller i tillegg. For å sjekke ut matching mot annet utstyr også.

I steden for å "rote" meg bort med egen ord, så vil jeg heller si det slik at de testrapporter som ligger ute på nettet om denne forsterkeren samsvarer meget godt med mitt inntrykk. Jeg har aldri hatt større "rom" i stua tidligere og den er meget detaljert og oppløst. Selv med GS 20 tilkoblet, så ble det aldri skarpt - kun litt for lyst.
    Det hjalp en del med å bytte ut de medfølgende rørene (JAN Sylvania) med NOS GE5814 3-mica. Da ble det ikke uventet en litt mørkere klang - og litt mer kropp og litt "mykere", uten at det gikk på bekostning av noe. Med disse rørene og triodemodus, så ble det omtrent "magisk" med SSB Blackbird på mine HF275. Det låt så utrolig oppløst, sammenhengende og bra i mellomtone og diskant, at jeg lenge "glemte" at det var for lys klang - og at den etterlengtede midbassen ikke var på plass. Jeg tør påstå at det kom frem lyder på den plata som jeg aldri har lagt merke til før.

PS. Ny eier har meldt tilbake et stort glis - og jeg vil klart anfefale andre å lytte til Ayon. I hvertfall dere som synes dere har mørk nok lyd i dag - kanskje dere blir overrasket over hvor bra den egentlig spiller.

Og, til sammenlikning mot Music Angel. Selvom jeg ikke har den i hus akkurat nå, så har jeg spilt såpass mye på den at jeg kan mene noe uten å kjøre ren AB-test. MA var da utrustet med de ovennevnte GE5814 (dvs. 2 av de) og Philips Miniwatt 12AT7.
    Jeg er fasinert over hvor bra MA låter - spesielt etter rørbytte, selvom det ikke var gæli med de medfølgende rørene heller. Den har en helt annen klangkarakter enn Ayon, og en engasjerende midbass kombinert med litt mørk, varm mellomtone gjør den lett å like. Og jeg har "kost" meg, og benyttet MA'n "mye" når jeg har lyttet til musikk - spesielt de "dårlige" innspillinger låter mer "greit" med MA, enn på mye annet.
    Men... jeg har aldri blitt "grepet" på samme måte av MA som ved Ayon.
    Var vel det Kjell sa og om at disse moderne låt litt lyst..
    Men da er den nok for lys til min smak og tenker eg..Men skal høre den når eg får sjangs. :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Var vel det Kjell sa og om at disse moderne låt litt lyst..
    Men da er den nok for lys til min smak og tenker eg..Men skal høre den når eg får sjangs. :-D
    Nja... har drar del vel lengre enn som så - at "alt moderne" låter hardt og analytisk

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja... har drar del vel lengre enn som så - at "alt moderne" låter hardt og analytisk
    Tja, får nå så vere.. :-D

Gleder meg ivertfall til uken når eg skal inn til byn, Bergen å sjekke ut Vienna ivertfall :-D
    Ellers, prøve å få hørt ayon og. 8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er til salg,

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=58578&cat=13

Hvorfor når den skal vere såååå bra? Eg hadde aldrig solgt den vis den var såååå bra :-D
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er til salg,

Hvorfor når den skal vere såååå bra? Eg hadde aldrig solgt den vis den var såååå bra :-D
    Hvis du lurer så fælt hvorfor spør du meg ikke direkte da akkurat som jeg må svare for deg fordi jeg skal selge en f....ings forsterker ?

Og ja jeg står inne for alt jeg har skrevet om MC 275.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hihi kor bra Ville vært litt dumt om alle kjøpte nå som va langt billigere istedet for den dær

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Hornmann

Uten å gå for mye OT, men er litt nysgjerrig Hva er det du skal ha i steden for mc275'en?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er til salg,

Sikkert fordi han er "litt" mer opptatt av lydkvalitet enn deg som hele tiden veksler mellom rør/transitor/+/- hva hvem hvor etc

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en liten test igår mellom Cayin A 88-T og Copland CTA 405 på Klipsch Forte II.
    Cayin litt varmere mer behagelig i toppen samt like detaljert og luftig i mellomtonen samt litt "feitere" bass gjorde at den kom seirende ut av den duellen men må ponegtere at stuen min har mye harde overflater,i kjellerstuen med la scala så tror jeg Copland blir en bra match..
    Morsomt at Cayin i mine ører låter så bra mot annerkjente Copland...

Til slutt vil jeg si at mine RF-35 er helt rå til kronene du får slike for brukt idag,var ikke store forskjellen på de og RF-63! mellomtone i fordel RF-63 kanskje!!! uansett så vil jeg si til de som vurdere Klipsch!

Heritage serien kombinert med rør spiser opp alt av det "nye" klipsch
    ingen over ingen ved siden...

sorry feil tråd...
    eller er det det?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch + rør = <3

Så det går med ett nødskrik

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    @Hornmann

Uten å gå for mye OT, men er litt nysgjerrig Hva er det du skal ha i steden for mc275'en?
    Akkurat nå står den en Parasound NC 2250 på NC 2100 der som jeg må si er et funn av en effektforsterker til RF 82.

Dette er dog midlertidig da jeg har en drøm om 2 sorte bokser med grønn skrift, samtidig må jo da høytalere skiftes osv osv. Så drømmen er dyr. Jeg er meget fornøyd med å ha tilbragt så mange timer med MC en og RF 82 settet. Dette er til musikk noe av det beste jeg har hørt. Parasounden er mye mer allround og ok til kino osv. Men akustisk musikk på rør og Klipsch er bare helt rått.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Akkurat nå står den en Parasound NC 2250 på NC 2100 der som jeg må si er et funn av en effektforsterker til RF 82.

Dette er dog midlertidig da jeg har en drøm om 2 sorte bokser med grønn skrift, samtidig må jo da høytalere skiftes osv osv. Så drømmen er dyr. Jeg er meget fornøyd med å ha tilbragt så mange timer med MC en og RF 82 settet. Dette er til musikk noe av det beste jeg har hørt. Parasounden er mye mer allround og ok til kino osv. Men akustisk musikk på rør og Klipsch er bare helt rått.
    Må bare spørre! effekt til RF82?
    har nå testet copland og cayin på RF-35 og det spiller helt vilt!!! høytalerne takler ikke noe særlig over kl 12 å det er ikke forsterkerne som gir seg for å si det slik...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Må bare spørre! effekt til RF82?
    har nå testet copland og cayin på RF-35 og det spiller helt vilt!!! høytalerne takler ikke noe særlig over kl 12 å det er ikke forsterkerne som gir seg for å si det slik...
    Vel det har vel også noe med å ha full kontroll på bass og elementer generelt. Klipsch trenger ikke mye for å spille bra men skal man ha mye headroom og dra det som bor i de fult ut er min påstand at RF 82 kan bli et monster med nok riktig strøm

Også har jo de fleste forsterkere forskjellige lydsignatur da, ikke minst rør osv.

Side 25 av 39 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •