Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 39 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 766
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    For dem som trenger å slå ihjel noen timer:

Word Tube Audio Portal - The Directory

Tusen takk..tusen takk.. her blir det dessverre bygging i bil igjen hihihi.. rørforsterker til bil da man.. og så til normale priser..digg :-D

Dette skriver produsenten av disse rørforsterkerene til bil, etter omfattende forskning:

Den grunnleggende årsaken til forskjellen i rør og transistor lyden er vekting av harmonisk forvrengning komponenter i forsterkerens overbelastning regionen.

Oversatt av google :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Jeg bruker rørforsterker (MA KT88 ) sammen med XTZ 99.26, og jeg synest det låter knallbra. Du har jo en god del justeringsmuligheter med selve høyttalerene (Diskant justering og skumdotter), og man kan rolle signalrør. Dermed er det gode muligheter til å tune seg til det man liker. For å kunne spille høyt og kontrollert med XTZ, trenger man mer krefter enn 2x60 watt. Personlig har jeg ikke det behovet og går for mer generell lydkvalitet enn kvantitet, da det spiller høyt nok for meg.
    Litt god forklarende info om høyttalere og rørforsterker:
    Symphony Sound - Tube Friendly Speakers

Her froklares det hvorfor f.eks. Rogers LS3/5a (følsomhet 82db)er en glimrende høyttaler for rørforsterkere.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Litt god forklarende info om høyttalere og rørforsterker:
    Symphony Sound - Tube Friendly Speakers

Her froklares det hvorfor f.eks. Rogers LS3/5a (følsomhet 82db)er en glimrende høyttaler for rørforsterkere.
    Veldig nytting info :-D
    Har selv tenkt på dette at et element vandrer ofte nedover og noen vandrer mye ned i ohm, og at det må jo ha noe å sei.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Veldig nytting info :-D
    Har selv tenkt på dette at et element vandrer ofte nedover og noen vandrer mye ned i ohm, og at det må jo ha noe å sei.
    Ja, her kan jo noen av "problemene" du opplever med Triangle høyttalerne dine på rørforsterker ligge?
    Dvs, uavhengig av hvor mye effekt en rørforsterker har (dvs. om det er 50wpc eller 80wpc, så vil det kanskje ikke bli bra.
    Kanskje importør/produsent kan gi opplysninger om disse forholdene på dien høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Skjønner godt at du trives med lyden ,..har nesten det samme selv på hytta:
    OA50,Fisher x-202,og Tandberg cd. Vinylen har ikke funnet veien ut i skauen ennå.:-D
    Carlsson høyttalere er befriende å høre på,..glem sweet spot osv...høyttalerne fyller hele kåken med vellyd!

Hilsen Lasse

Har nå koblet opp disse 50.3 på Luxman og disse Oa har fått litt bakvegg. Er så en får frysninger på ryggen av disse 50.3 og denne Luxman. Stort lydbilde og varm god mellomtone og masse luft. Denne Luxman skuffer aldri uansett.
    Koblet på en Thorens 150 med orginal arm og Shure. Meget god kombo dette også.
    Når en tenker hva disse Carlsson går for sier jeg løp og kjøp.

Mvh Roar

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Har nå koblet opp disse 50.3 på Luxman og disse Oa har fått litt bakvegg. Er så en får frysninger på ryggen av disse 50.3 og denne Luxman. Stort lydbilde og varm god mellomtone og masse luft. Denne Luxman skuffer aldri uansett.
    Koblet på en Thorens 150 med orginal arm og Shure. Meget god kombo dette også.
    Når en tenker hva disse Carlsson går for sier jeg løp og kjøp.

Mvh Roar
    Hei

har du noe nr/navn på disse Carlsson ?
    trenger et par høytalere som er rør vennelige
    mvh
    AOS

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic, men jeg tillater meg det

Linus, kan du si noe mer om aktuelle modeller osv? Kjenner du også til Larsen, og stiller de evt i samme klasse?

CarlssonPlanet.com • Speakers

Larsen - That sounds beautiful

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Carlsson er anbefalt om du ikke er typen som finlytter etter detaljer.
    De er skapt til å fylle rommet med musikk, og er anbefalt av musikkelskeren. Og ett godt alternativ når kona harsatt foten ned. Mener at Audio-pro kom med en modell som var/er basert på Carlsson's design?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Hei

har du noe nr/navn på disse Carlsson ?
    trenger et par høytalere som er rør vennelige
    mvh
    AOS
    Har Carlsson Oa 52Le,dette er de siste innen 52 serien og noe av det beste fra Carlsson.
    Oa 50 orginale,spiller bra disse også. Litt sære på enkelte forsterkere.
    Oa 50.3,disse er oppgradert fra 50. Nye basser,diskanter og nytt delefilter.

Oa 14 hadde jeg her en stund og de spilte meget godt.

Særlig oa 50.3 synes jeg spiller helt utrolig med rør,52 gjør også det men de trenger mere power for og vise seg frem.

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Carlsson er anbefalt om du ikke er typen som finlytter etter detaljer.
    De er skapt til å fylle rommet med musikk, og er anbefalt av musikkelskeren. Og ett godt alternativ når kona harsatt foten ned. Mener at Audio-pro kom med en modell som var/er basert på Carlsson's design?
    Store lydbilder og ikke nøye hvor du sitter. Lyd overalt i rommet. Jeg har mye og gå på når det gjelder plassering,men de spiller så bra at jeg er fornøyd. Får ikke skikklig bakvegg til de.

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Litt off-topic, men jeg tillater meg det

Linus, kan du si noe mer om aktuelle modeller osv? Kjenner du også til Larsen, og stiller de evt i samme klasse?

CarlssonPlanet.com • Speakers

Larsen - That sounds beautiful
    Jeg vet at noen hevder at 52Le er bedre enn Larsen 6,men det går vel på smak. Noen hevder at Oa51 er den beste. Oa 5 får veldig skryt om dagen,men de må oppgraderes. Disse går for rundt 1000kr.

Har hatt 50 en stund og det tok en liten stund og egentlig oppdage hvor gode disse var. Fikk dem ut på hytta og koblet på en Fisher rørforsterker og de fylte hele stua med godlyd.40kvm.

Jeg føler at en senker skuldrene når en hører på disse Carlsson og de fine og spille lavt med.

Synes nesten allt jeg hører av andre høytalere faller igjennom kontra disse Carlsson. Plasservillige og fyller hele rommet med godlyd og en behøver ikke sitte i sweet heller.

Mvh Roar

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at noen hevder at 52Le er bedre enn Larsen 6,men det går vel på smak. Noen hevder at Oa51 er den beste. Oa 5 får veldig skryt om dagen,men de må oppgraderes. Disse går for rundt 1000kr.

Har hatt 50 en stund og det tok en liten stund og egentlig oppdage hvor gode disse var. Fikk dem ut på hytta og koblet på en Fisher rørforsterker og de fylte hele stua med godlyd.40kvm.

Jeg føler at en senker skuldrene når en hører på disse Carlsson og de fine og spille lavt med.

Synes nesten allt jeg hører av andre høytalere faller igjennom kontra disse Carlsson. Plasservillige og fyller hele rommet med godlyd og en behøver ikke sitte i sweet heller.

Mvh Roar
    Som om jeg skulle sagt det selv...!:-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh Roar
    Bare minner om at dette er en rør-amp-tråd
    Blir litt mye "Karlsson på taket" nå synes jeg (Hva med PM eller i en HT-tråd)?
    Helt greit å nevne og å referere til ulike ht opp mot ulike rør-forsterkere - selvfølgelig, men det kan lett bli litt "mye"

Blei visst mange "smileys" her, men det var meninga..

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Bare minner om at dette er en rør-amp-tråd
    Blir litt mye "Karlsson på taket" nå synes jeg (Hva med PM eller i en HT-tråd)?
    Helt greit å nevne og å referere til ulike ht opp mot ulike rør-forsterkere - selvfølgelig, men det kan lett bli litt "mye"
    ...fort gjort å gå seg bort..:-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    ...fort gjort å gå seg bort..:-D :-D
    Så langt fra uenig i det. Min sti er ikke ren

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nesten litt "tuklete" å orientere seg her inne nå, med 2 tråder (denne og "Alternativer til MA"-tråden) som har omtrent samme tema.

Men, for å dra dette i retning av RØRFORSTERKERE igjen:

Nå er det underveis en Ayon Spirit II til mitt hjem. Kjøpt uhørt, så er litt (veldig) spent på om dette er riktig vei... rent lydmessig.
    Håper jo, da Ayon (etter min smak) ihvertfall har lykkes med designet.

Og om karakteristikken er i riktig "gate", så har jeg jo noen "go-rør" å prøvetweake med om det skulle være nødvendig - eller i værste fall vise seg å være meningsløst.

Uannsett så blir det nok en rør-amp til salgs herfra i løpet av helgen.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går så bra Erys...

Jeg kjøpte først "Spirit" uhørt, og venter nå på Typhon, også kjøpt uhørt :-D

For min del så er jeg ikke så interessert i å prøve ut 12-14 merker, med ulike rør i hver og slikt, jeg liker bedre å få det i hus og la det spille. Med Spirit'en ble jeg så impinert at jeg har ikke vurdert å skifte noen rør enda, og nå når jeg føler meg komfortabel nok med forsterkeren til å kunne gjøre noe slikt skal jeg alikevel bytte den ut..

I tillegg er eiergleden over produktene helt enorm for meg, det å sitte å se på "kunstverk a la David-statuen" spille musikk på en slik himmelsk måte får nesten tårene frem

På grunn av den fine "glowen" fra rørene liker jeg å dempe belysningen i stuen når jeg sitter og koser meg med anlegget, og det er ikke fritt for at jeg føler meg ganske så "kvasi" når jeg finner frem den mer stygge musikkensjangeren og trør til med noe Satyricon eller lignende i en mørk stue med svak belysning fra forsterkeren ops:
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Det går så bra Erys...

Jeg kjøpte først "Spirit" uhørt, og venter nå på Typhon, også kjøpt uhørt :-D

På grunn av den fine "glowen" fra rørene liker jeg å dempe belysningen i stuen når jeg sitter og koser meg med anlegget, og det er ikke fritt for at jeg føler meg ganske så "kvasi" når jeg finner frem den mer stygge musikkensjangeren og trør til med noe Satyricon eller lignende i en mørk stue med svak belysning fra forsterkeren ops:
    Ja, nå kom det akkurat inn en "diger" pappeske her med Ayon tape og logo på:-D så det kan bli en interessant kveld.

Uten å ha noen referanse mot ditt lydideale, dine ht og det rommet du har, så er det jo "håp" hvis den "håndterer" metall

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intrykk og bilder !!! Please

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Intrykk og bilder !!! Please
    Det skal bli .... etterhvert:-D

Side 23 av 39 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •