Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 39 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 766
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Konstruktive forslag til alternativer til MA i denne tråden. Flott. Jeg hadde lyst på en MA etter å ha lest MA-tråden, men etter side 60 falt interessen betraktelig...gjett hvorfor.

Så; hvilke alternativ til MA finnes til veiledende pris under 10.000 kroner? Gøyttaler er RF-63.
    Til under 20 har ikke eg funnet noe ivertfall lydmessig.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Vel eye og the beholder regner jeg med. Den er i mine øyne ikke særlig pen, eller sagt på en annen måte. Det finnes så mye annet som er penere. Har ikke så mye med penger å gjøre, poenget mitt er at folk som har mye penger og kanskje synes det er ok å bruke dette på hifi vill betale for utseende også.
    Har jo en del med eierglede å gjøre. 50 000 var vel litt vel flåsete sagt det kan være 10 000 og 200 000

Det er vel Kjell B som tror at det eneste produktet i rørverdenen som duger er Ma. Han har i hvertfall enda ikke snakket om et annet produkt, annet enn i negativ forstand

Er heller ikke noe problem for meg at Kjell B er entusiastisk. Det har han også full rett til å være men synes nå snart han kan dele entusiasmen sin i sin egne gedigne MA tråd.
    Han har vel snart sagt det som kan sies om denne boksen snart eller ?

NO ER EG PISS LEI DENNE KRANGLINGEN DERES!!!!!!!

Kjell har sagt flere ganger at MA er den beste av moderne RIMELIGE kina forsterkere og beste, forsatt av RIMELIGE opp til kanskje 50 tusen lapper bygget på gamle måten. Det er ikke deres dyre vel?
    Ka er det dere hisser dere opp over? Eg trur dere er så piss sure for at den spiller nesten/like godt/bedre en deres dyre forsterkere, det må jo vere det siden dere gneg på dette heile tia.
    EG ER DRITT LEI DETTE OG VIL HA TRÅDEN OG ANDRE TRÅDER FOR DET DEI VAR MEINT FOR !!!!!!!!!!!
    må gå an å vere litt voksen.

Fordi eg og andre ferske her vil lære! da Hjelper det ikke å gnæle på dette heile tia.
    :evil:

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bare ikke mene at MC 275 er lys transistor lik sound, altså du må være den eneste personen på kloden som mener dette. Det er jo tvert i mot. Vær så snill ikke snakk om ting du ikke vet noe om, du sprer rykter om produkter du ikke har noe som helst befatning med. Bruk heller tiden din i MA tråden, der kan du for mitt vedkommende snakke så mye dritt du vill om andre forsterkere.
    Tja... han er vel ikke den eneste..... synes du det er sårt at jeg ikke liker så godt lyden i den....??? eller takler du at ikke alle synes forsterkeren din låter best, du et veldig ute etter å hugge på Kjell og starte diskusjoner, ihvertfall hvis noen ikke roser MC275... klarer du deg ikke med om at du selv liker den, eller er du usikker? jeg blåser i hva andre synes om mitt og min lyd, synes det er en veldig morsom hobby, og får jeg noen gode ord er det selvsagt hyggelig....

men tonen og oppfordring til diskusjoner er det vel fler en Kjell som må roe...
    men da blir kanskje ikke tråden morsom lenger ?

Det er jo også selvsagt at dette også går på smak, disse forsterkerene som "må" prøves med org.rør og som selges med nyere kina/russiske små rør låter ikke godt, ikke i mine ører.... de må også byttes rør i for at jeg skal like de....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    NO ER EG PISS LEI DENNE KRANGLINGEN DERES!!!!!!!

Kjell har sagt flere ganger at MA er den beste av moderne RIMELIGE kina forsterkere og beste, forsatt av RIMELIGE opp til kanskje 50 tusen lapper bygget på gamle måten. Det er ikke deres dyre vel?
    Ka er det dere hisser dere opp over? Eg trur dere er så piss sure for at den spiller nesten/like godt/bedre en deres dyre forsterkere, det må jo vere det siden dere gneg på dette heile tia.
    EG ER DRITT LEI DETTE OG VIL HA TRÅDEN OG ANDRE TRÅDER FOR DET DEI VAR MEINT FOR !!!!!!!!!!!
    må gå an å vere litt voksen.

Fordi eg og andre ferske her vil lære! da Hjelper det ikke å gnæle på dette heile tia.
    :evil:
    Vel siden du bruker mitt inlegg som qote har jeg bare å si at jeg synes selv Kjell kan få en right back at ya. Har selv hatt MA og er ikke pisse sur for at jeg har funnet en forsterker som låter mye mye bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Tja... han er vel ikke den eneste..... synes du det er sårt at jeg ikke liker så godt lyden i den....??? eller takler du at ikke alle synes forsterkeren din låter best, du et veldig ute etter å hugge på Kjell og starte diskusjoner, ihvertfall hvis noen ikke roser MC275... klarer du deg ikke med om at du selv liker den, eller er du usikker? jeg blåser i hva andre synes om mitt og min lyd, synes det er en veldig morsom hobby, og får jeg noen gode ord er det selvsagt hyggelig....

men tonen og oppfordring til diskusjoner er det vel fler en Kjell som må roe...
    men da blir kanskje ikke tråden morsom lenger ?

Det er jo også selvsagt at dette også går på smak, disse forsterkerene som "må" prøves med org.rør og som selges med nyere kina/russiske små rør låter ikke godt, ikke i mine ører.... de må også byttes rør i for at jeg skal like de....

Nei nå må du jaggu meg gi deg, dette begynte med at jeg gikk i fra MA til MC 275 og jeg fikk så mye dritt fra Kjell som det nesten går ann å ha. Så viser jeg til alle som liker MC 275 på Klipsch. Så setter Kjell B i gang igjen med en eller anne kampanje for å dra ned Klipsch.

Grunnen til at jeg svarer er at jeg vet mannen tar feil. Og merk deg jeg har kun gitt han litt av samme mynt tilbake. Altså når han rakker ned på forsterkere som andre har svarer jeg med mine erfaringer.

Så er det deg og din fremtoning, hvis jeg har gitt intrykk av at det sårt for meg eller om jeg har vist noen form for tvil i mitt synspunkt på MA kontra MC. Tror ikke nei hvis du gidder å lese innleggene mine.

Og tro meg jeg driter totalt i hva du og Kjell B mener om mitt utstyr, for meg er forsterkeren kun en av veldig mange komponenter som skal matches for å være fornøyd. Jeg har heller aldri sagt at min forsterker eller utstyr forøvrig låter best. Jeg har sagt den låter bedre enn MA i mitt system på mine høytalere i mitt rom. Jeg har også sagt snart 100 ganger at jeg kun har hørt de to rørforsterkerene og jeg har aldri sagt at MA låter dårlig, noe jeg fortsatt mener.

Synes forøvrig din måte å svare i inlegget over vitner om hersketeknikk og oppvigling på lik linje med andre som synes dene diskusjonen skal være så het som mulig.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel siden du bruker mitt inlegg som qote har jeg bare å si at jeg synes selv Kjell kan få en right back at ya. Har selv hatt MA og er ikke pisse sur for at jeg har funnet en forsterker som låter mye mye bedre.
    Var meint til alle, og berre fekk nok da eg tilfeldigvis kom te deg så klikket da på deg..berre tilfeldig

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nå må du jaggu meg gi deg, dette begynte med at jeg gikk i fra MA til MC 275 og jeg fikk så mye dritt fra Kjell som det nesten går ann å ha. Så viser jeg til alle som liker MC 275 på Klipsch. Så setter Kjell B i gang igjen med en eller anne kampanje for å dra ned Klipsch.

Grunnen til at jeg svarer er at jeg vet mannen tar feil. Og merk deg jeg har kun gitt han litt av samme mynt tilbake. Altså når han rakker ned på forsterkere som andre har svarer jeg med mine erfaringer.

Så er det deg og din fremtoning, hvis jeg har gitt intrykk av at det sårt for meg eller om jeg har vist noen form for tvil i mitt synspunkt på MA kontra MC. Tror ikke nei hvis du gidder å lese innleggene mine.

Og tro meg jeg driter totalt i hva du og Kjell B mener om mitt utstyr, for meg er forsterkeren kun en av veldig mange komponenter som skal matches for å være fornøyd. Jeg har heller aldri sagt at min forsterker eller utstyr forøvrig låter best. Jeg har sagt den låter bedre enn MA i mitt system på mine høytalere i mitt rom. Jeg har også sagt snart 100 ganger at jeg kun har hørt de to rørforsterkerene og jeg har aldri sagt at MA låter dårlig, noe jeg fortsatt mener.

Synes forøvrig din måte å svare i inlegget over vitner om hersketeknikk og oppvigling på lik linje med andre som synes dene diskusjonen skal være så het som mulig.

Joda jeg ser den..... var ikke riktig slik ment, men virket som du var sår og alltid måtte forsvare forsterkeren din, men har kanskje misforstått, iallefall litt....

vet det er en gammel diskusjon... men det er IKKE bare Kjell som krangler....?

nok om det...

har kjøpt litt rør som ikke er anbefalte også, litt nyere russiske
    har testet disse i Mexing MC-2A3 forforsterkeren min, og de lydbeskrivelsene Kjell gir på de forskjellige rørene stemmer megt godt på mine ører, så mannen må vel nesten beskyldes for og ha litt erfaring på rør....

så man kan se litt på forsterkere og se litt hvordan de lyder på smårørene

Byttet ut nye kina rør i Vincent SA-T1 forforsterker med gamle rør anbefalt av Kjell, den ble jo nydelig etterpå......(selvsagt i mine ører)

Personlig tror jeg de blir misfornøyd med MA ofte trenger mer power
    og selvsagt rør som ikke matcher helt.

også har vi de som liker helt annen type lyd som vi kan gi navnet transistor....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Ja det er et poeng - vi burde få et klart svar - er han bransjemann, eller har han vært. Eller samarbeider han tett med bransjen ? Slike argumenter er så typiske for bransjefolk. Hvis ikke, så er jo det greit.

Edit: Fant forresten dette:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...tt-utstyr.html

Han var eier av et AV-firma inntil ganske nylig. Sound Planet Arendal AS.

ROKSAN: Norway

Skulle dette endre noe angående saken? Det har da aldri vært noen hemmelighet at jeg har vært i bransjen, Kjell. Jeg har jo til og med selv gått ut med dette her i min tråd på AVforum. Skulle tro du har avslørt en konspirasjon. Jeg har til og med vært skribent (sånn for at du skal ha full kontroll);-). Men jeg er det ikke lenger, og det var det du spurte om. Ergo kan jeg derfor nå uttale meg fritt.

Jeg kjenner selvfølgelig folk i bransjen, men det gjør jaggu mange. Det har ingenting med denne saken å gjøre uansett.

Dersom du ikke tok analogien min med å dra inn de eksemplene (ref eks Hegel), så må jeg anta at du enten ikke vil forstå eller er glad i å krangle med de som ønsker at du kan balansere dine bombastiske og bedrevitende innlegg en smule. Antok du visste at lyd var subjektivt og at det kun er den med ørene på som vet om det låter bra eller ikke?

Grunnen til at jeg tok til motmæle mot deg var ditt argument om at ""testere og forståsegpåere" bare satte en uferdig MA-forsterker inn i et oppsett og bedømte den deretter. På generelt grunnlag tok jeg da opp at "tenk om alle HIFI-produkter skulle bedømmes på samme måte". Derav sammenligningen mot en transistorforsterker som måtte bytte interne komponenter og en CD-spiller som måtte skifte både DAC og drivverk for å låte bra". At du klarer å vri dette til at jeg ikke kan noe om dette og at sarkastisk forklarer hvordan en bytter rør i en forsterker, vel du om det.

Da har jeg dessverre blitt provosert av deg og vært med på å ødelegge denne tråden igjen, og det beklager jeg. Så da får du krangle videre med deg selv eller andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg er ikke bransjemann, dessverre. Så det argumentet må du lenger ut på landet med.
    Med en: :-D

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Skulle dette endre noe angående saken. Det har da aldri vært noen hemmelighet at jeg har vært i bransjen, Kjell. Skulle tro du har avslørt en konspirasjon.

Jaja - jeg er visst ikke medlem i den indre krets der. Og dine svar taler jo for seg selv.

Det øvrige har jeg kommentert allerede.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Jaja - jeg er visst ikke medlem i den indre krets der. Og dine svar taler jo for seg selv.

Det øvrige har jeg kommentert allerede.

Hvor mange aksjer har du i MA produsenten Kjell B.? Noe må det jo være - siden du med nebb og klør hele tiden er fremme og forsvarer den. Hmmm.... Bare en liten konspirasjon.... :roll:

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Jodda er vel ikke hva han har bidratt med folk reagerer negativt på. Hadde det ikke vært for Kjell B hadde jeg nok selv aldri hatt en rørforsterker.

Men sjekk han stakkaren som spør om jolida hybriden og han med Yaqin forsterkeren, da var det plutselig ikke så gøy å svare

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er synd at Kjell B ikke selv ser at han delvis ødelegger for seg selv og sikkert et godt produkt som MA ved å legge seg ut med alle på uvesentligheter. Kanskje jeg må skaffe en MA for å sjekke ut selv what the fuzz is all about. Eller noe med rør, og benytte Kjell Bs guider som læringsbase.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC

Vi får la disse raringene pøse på med frustrasjonene sine.
    Mens vi koser oss med god rørlyd. Men det var nok ikke meningen at denne tråden skulle bli en Kjell B. frustrasjonstråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg må skaffe en MA for å sjekke ut selv what the fuzz is all about. Eller noe med rør, og benytte Kjell Bs guider som læringsbase.
    Ja, et meget godt utgangspunkt for å ta del i diskusjonen (eller krangelen :wink: )

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg må skaffe en MA for å sjekke ut selv what the fuzz is all about. Eller noe med rør, og benytte Kjell Bs guider som læringsbase.

Ja det anbefales på det sterkeste !

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Prøver igjen!!!hva er galt med meg og mine venner som testet 2 stk oppraderte ma mot 2 stk andre rørforsterkere med originale rør på 3 par forskjellige høytalere fra kr 12000 og opp til 50000.- der konklusjonen ble at de 2 ma´ene ga dårligere lyd enn de to andre merkene og det var enstemmig vedtatt... hvordan er det mulig at vi alle hørte feil,altså at det var noe galt med ørene våres???
    Nytter ikke eddie,bare gi opp. Skal vedde på at de som sier at mc275 er spiss og hard,har hørt denne i butikk. Vi kjenner jo til forholda der.
    Men det er sånn at noen vil ha mere varm lyd enn andre og da er det ikke sikkert denne mc 275 passer dem. Den er ikke noe dårligere av den grunn. Passer ikke meg heter det gutter. Matche utstyret er pokker meg viktig. Slutt med det og si at det er bare dritt det nye. Vitner om at dårlig innsikt i lyd.

Skal en teste rørforsterkere mot hverandre må orginalrøra være på,ellers blir jo dette helt borti natta. De fleste forsterkere kan en forandre lyden på med rørskifte,det gjelder de fleste.

Ta deg en tur på nyåret eddie så kan du få høre gammelt og nytt rørutstyr. Så skal du få høre hvordan en stingray er i forhold til Ma,og hvem som blir spist opp til frokost.

Mvh Roar

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Nytter ikke eddie,bare gi opp. Skal vedde på at de som sier at mc275 er spiss og hard,har hørt denne i butikk. Vi kjenner jo til forholda der.
    Men det er sånn at noen vil ha mere varm lyd enn andre og da er det ikke sikkert denne mc 275 passer dem. Den er ikke noe dårligere av den grunn. Passer ikke meg heter det gutter. Matche utstyret er pokker meg viktig. Slutt med det og si at det er bare dritt det nye. Vitner om at dårlig innsikt i lyd.

Skal en teste rørforsterkere mot hverandre må orginalrøra være på,ellers blir jo dette helt borti natta. De fleste forsterkere kan en forandre lyden på med rørskifte,det gjelder de fleste.

Ta deg en tur på nyåret eddie så kan du få høre gammelt og nytt rørutstyr. Så skal du få høre hvordan en stingray er i forhold til Ma,og hvem som blir spist opp til frokost.

Mvh Roar
    Det gleder jeg meg til,muligens ta med min copland også! tror den stingrayen spiser det meste til frokost hehe

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med HoJ... Snakk om voldtekt av en tråd som hadde alle forutsetninger for å bli bra...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Til under 20 har ikke eg funnet noe ivertfall lydmessig.
    denne koster 5500 og låter bedre enn ma etter min mening med originale rør og får bra omtaler,pen er den jo også...
    Xindak MT-3

Side 18 av 39 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •