Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 39 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 766
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Konstruktive forslag til alternativer til MA i denne tråden. Flott. Jeg hadde lyst på en MA etter å ha lest MA-tråden, men etter side 60 falt interessen betraktelig...gjett hvorfor.
    Forstår ikke helt hvorfor du ikke vil eie en MA uanstett hva andre måtte mene. Synes du skal revurdere det jeg. Om ikke, lykke til i jakten :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Tøv.

MA er usannsynlig billig og det koster bare litt mer arbeide og innsats og penger for å få den i topp stand.

Og second, dette er hele grunnlaget for MA-trådene og min virksomhet der - tester du en MA uten de riktige rørene tester du noe helt annet enn det store materialet her på forumet omfatter.

Skal vi se - du er bransjemann ? Du kan jo ikke selge NOS-rør da. Har det noe med innstillingen din å gjøre ?

Jeg er ikke bransjemann, dessverre. Så det argumentet må du lenger ut på landet med. Og hadde jeg vært det så er det jo ingen sak å tilby en kunde NOS-rør? Kommentaren min er generelt ment. Det er det samme som at du skulle ha uttalt at Hegel ikke er noe tess før du har byttet ut flere komponenter i forsterkeren deres eller at CD-spillerne til Arcam ikke er verdt en krone før du har byttet ut både DAC og drivverk.

Om hva som er grunnlaget for MA og dennes tråd er en annen sak. Men når du kommenterer:

Kan henge sammen med at man forventer at produktet leveres ferdig satt opp slik som når man betaler 50.000 kr i butikken i Norge.

Istedet opplever vi at flere "tester" av hifi-eksperter bare setter den rett inn i anlegget med de dårlige medleverte rørene (som f.ø. fungerer bra hvis man ikke har de store kravene)
    må en jo reagere som jeg gjør. Om du ikke ser dette så sier det mer om deg enn jeg liker å tenke på.

Med en: :-D

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Xindak er et meget godt merke (synes jeg)
    Jeg har hørt V30 og likte godt jeg hørte. Så er'n pen å se på også..
    Denne har jeg faktisk hørt på et par rf82 for en tid tilbake og den låt kjempebra,pen og se på samt knallbra byggekvalitet

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg hadde aldri drømt om at det at MA skal ha gode NOS-rør skulle bli brukt mot den, slik som vi ser i noen kommentarer fra folk som vil være i high-end skiktet. Altså at den leveres med velbrukte nærmest utbrente rør, som kunden selv øyeblikkelig skal bytte til nye gode rør. Sannelig noen originale synspunkter. Kan henge sammen med at man forventer at produktet leveres ferdig satt opp slik som når man betaler 50.000 kr i butikken i Norge.

Istedet opplever vi at flere "tester" av hifi-eksperter bare setter den rett inn i anlegget med de dårlige medleverte rørene (som f.ø. fungerer bra hvis man ikke har de store kravene) - det skjedde også i utprøvingen etter side 60 i MA-tråden. Det kan virke som om man ønsker å få et dårlig resultat.

Ute i den store verden er situasjonen en annen, man bedriver tube rolling som en selvsagt ting i fintrimming av lyden. Men mange med god økonomi jobber mye og har kanskje ikke tid til slikt og forventer et helt ferdig produkt. Da betaler man klekkelig for den servicen (og får kanskje likevel ikke så god lyd som tube rollerne).

Prøver igjen!!!hva er galt med meg og mine venner som testet 2 stk oppraderte ma mot 2 stk andre rørforsterkere med originale rør på 3 par forskjellige høytalere fra kr 12000 og opp til 50000.- der konklusjonen ble at de 2 ma´ene ga dårligere lyd enn de to andre merkene og det var enstemmig vedtatt... hvordan er det mulig at vi alle hørte feil,altså at det var noe galt med ørene våres???

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Prøver igjen!!!hva er galt med meg og mine venner som testet 2 stk oppraderte ma mot 2 stk andre rørforsterkere med originale rør på 3 par forskjellige høytalere fra kr 12000 og opp til 50000.- der konklusjonen ble at de 2 ma´ene ga dårligere lyd enn de to andre merkene og det var enstemmig vedtatt... hvordan er det mulig at vi alle hørte feil,altså at det var noe galt med ørene våres???

At dere har andre preferanser enn det de små-rørene som fulgte med gir.
    Og til Klipsch har vi noen spesielle rør-kombier som du sikkert vet nå.

"Oppgradering" foretatt av en annen person enn de som anvender MA blir jo noe merkelig, da hele konseptet går ut på at man oppgraderer med smårør i et bestemt anlegg - og den oppgraderingen gjelder kanskje ikke i et annet anlegg.

Og som gjentatt 10 ganger nå, dere to vet jo ikke en gang hva slags små-rør som satt i den. Hva slags oppgradering er det ? Det er mye mer som kunne sies om dette, men det er allerede grundig gjort rede for i svar til deg tildigere. Og så gjentar du bare dette etter en tid - påny og påny.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Oppgradering" foretatt av en annen person enn de som anvender MA blir jo noe merkelig, da hele konseptet går ut på at man oppgraderer med smårør i et bestemt anlegg - og den oppgraderingen gjelder kanskje ikke i et annet anlegg.

Og som gjentatt 10 ganger nå, dere to vet jo ikke en gang hva slags små-rør som satt i den. Hva slags oppgradering er det ? Det er mye mer som kunne sies om dette, men det er allerede grundig gjort rede for i svar til deg tildigere. Og så gjentar du bare dette etter en tid - påny og påny.

hehe som jeg har sagt i en tidligere tråd så er du en bløff og som du vet selv var den ene ma en oppgradert av DEG selv...Begge forsterkerne er oppgradert etter anbefalinger fra deg selv på ma tråden!!! og igjen så testet vi på 3 forskjellige par høytalere og ikke bare klipsch som du hele tiden snakker om...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Kommentaren min er generelt ment. Det er det samme som at du skulle ha uttalt at Hegel ikke er noe tess før du har byttet ut flere komponenter i forsterkeren deres eller at CD-spillerne til Arcam ikke er verdt en krone før du har byttet ut både DAC og drivverk.

Om hva som er grunnlaget for MA og dennes tråd er en annen sak. Men når du kommenterer:

må en jo reagere som jeg gjør. Om du ikke ser dette så sier det mer om deg enn jeg liker å tenke på.

Dine kommentarer virker bare så uproffe og inkompetente, siden vi nå snakker om rør, ikke Hegel&Co. Og rør er noe vi stikker nedi en sokkel uten å åpne apparatet.

Tror nok mange har det moro av å lese din "innsiktsfulle" redegjørelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe som jeg har sagt i en tidligere tråd så er du en bløff og som du vet selv var den ene ma en oppgradert av DEG selv...Begge forsterkerne er oppgradert etter anbefalinger fra deg selv på ma tråden!!! og igjen så testet vi på 3 forskjellige par høytalere og ikke bare klipsch som du hele tiden snakker om...

Ja da har dere nok veldig forskjellige preferanser fra mine og mange MA-eiere her på forumet. Kanskje dere ønsker en mer lys "transistor-lik" sound (a la MC-275) - da vil de nevnte Klipsch-kombiene (se smårørs-tråden) passe på de fleste høyttalere. Anbefaler at dere prøver en nyere MA igjen med de rørene som står der.

Men siden jeg anbefaler veldig mange rør-kombier, så vet jeg jo ikke hvilken det er tale om her da dere prøvde MA. Og det vet visst ikke du/dere som bruker heller ....

Og gode nye NOS-rør koster penger, så mange sparer ved å sette inn brukte rør av ukjent bakgrunn og kvalitet - dette vet dere vel heller ikke noe om - dere som er/var brukere ?

Som sagt mange ganger før (men med deg må man gjenta tingene) - MA slik den defineres i MA-trådene bygger på at man kjøper den selv, og i løpet av en periode får prøvd den med flere rørkombier og finner frem til den lyden man ønsker. Alt annet enn det gjelder en annen forsterker enn den jeg anbefaler, og da kan egentlig ikke jeg svare på kritikken.

Selvfølgelig kan det skje etter grundig testing at en eier ikke liker MA så godt at han vil beholde den. Det er vel naturlig og helt greit det. Men det virker som om det er få som selger den - bortsett fra hvis man ønsker siste modell. Moro at flere i den tekniske ledelsen i NRK bruker MA hjemme og er godt fornøyd. De har jobbet en del med små-rørene og fikk det fint til.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine kommentarer virker bare så uproffe og inkompetente, siden vi nå snakker om rør, ikke Hegel&Co. Og rør er noe vi stikker nedi en sokkel uten å åpne apparatet.

Tror nok mange har det moro av å lese din "innsiktsfulle" redegjørelse.

Oi, så dypt det stakk. Not.

Du er jo ikke overhodet interessert i å akseptere det enkleste fakta, som at smaken er forskjellig, og derfor kan ikke du påberope deg å vite hva som er best for eksempelvis eddie. Når en MA da i tillegg blir oppgradert i henhold til dine anbefalinger, og slutteresultatet da blir av vedkommende ikke liker lyden (eller enda værre liker en annen forsterker bedre), så er det plutselig "feil" og ikke riktig oppgradering i henhold til utstyret han ellers bruker? Ikke lett å bli klok på hvordan en da skal bedømme lydkvaliteten i en MA-forsterker....

Hvem som fremstår som mer eller mindre "innsiktsfull" i denne (og andre tråder) det overlater jeg til hver enkelt å vurdere.

Lykke til videre på ferden (eller korstoget) ....

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, så dypt det stakk. Not.

Du er jo ikke overhodet interessert i å akseptere det enkleste fakta, som at smaken er forskjellig, og derfor kan ikke du påberope deg å vite hva som er best for eksempelvis eddie. Når en MA da i tillegg blir oppgradert i henhold til dine anbefalinger, og slutteresultatet da blir av vedkommende ikke liker lyden (eller enda værre liker en annen forsterker bedre), så er det plutselig "feil" og ikke riktig oppgradering i henhold til utstyret han ellers bruker? Ikke lett å bli klok på hvordan en da skal bedømme lydkvaliteten i en MA-forsterker....

Hvem som fremstår som mer eller mindre "innsiktsfull" i denne (og andre tråder) det overlater jeg til hver enkelt å vurdere.

Jeg vurderer det dithen at du..A)er bransjetilknyttet eller kjenner noen i bransjen,eller B)er en vanlig kranglefant:-D

mvh.Lasse

edit:deg m/flere

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når en MA da i tillegg blir oppgradert i henhold til dine anbefalinger, og slutteresultatet da blir av vedkommende ikke liker lyden (eller enda værre liker en annen forsterker bedre), så er det plutselig "feil" og ikke riktig oppgradering i henhold til utstyret han ellers bruker? Ikke lett å bli klok på hvordan en da skal bedømme lydkvaliteten i en MA-forsterker....

For 11.. gang må jeg gjenta at den MA vi snakker om her ikke var oppgradert til det anlegg eller de preferanser brukerne hadde. Istedet lånte de en MA med en tilfeldig oppsats av små-rør. Slike tester blir aldri 100 % gode.

Jeg har nå angitt hvilke små-rør man burde kjørt med - etter å ha vurdert de noe uklare beskrivelser av lyden man fikk med MA. Det står like foran her i tråden.

Men detaljdiskusjonen blir jo vanskelig når de to herrene ikke vet hvilke små-rør MA var bestykket med, kun at det skulle være en kombi godkjent av undertegnede. Det holder ikke, siden NOS-rør har så veldig forskjellige i klang-egenskaper - det gjelder også de beste typene.

Og som sagt foran, det kan jo tenkes at en eier av MA ikke blir fornøyd, men han MÅ eie den først og jobbe en tid med den. Så selger han den. Men mange slike tilfeller er det visst ikke - jeg har ikke sett noen såvidt jeg kan huske. Om det skjer - så er det helt OK for meg.

Det kan f.eks. også tenkes at man heller ønsker en god hjemmekino-forsterker.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter all MA snakk, så gir jeg meg her på denne tråden, jeg har prøvd å dra tråden mot andre produkter, men enkelte (sier ikke hvem Kjell B.) tror dette er en ren MA-tråd.

Får se om vi ikke kan lage en annen rørtråd etter hvert, der MA blir ekskludert.

Takker for meg!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke bransjemann, dessverre. Så det argumentet må du lenger ut på landet med.

Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Jeg vurderer det dithen at du..A)er bransjetilknyttet eller kjenner noen i bransjen,eller B)er en vanlig kranglefant:-D

mvh.Lasse

edit:deg m/flere

Ja det er et poeng - vi burde få et klart svar - er han bransjemann, eller har han vært. Eller samarbeider han tett med bransjen ? Slike argumenter er så typiske for bransjefolk. Hvis ikke, så er jo det greit.

Edit: Fant forresten dette:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...tt-utstyr.html

Han var eier av et AV-firma inntil ganske nylig. Sound Planet Arendal AS.

ROKSAN: Norway

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg selger nå min copland og cayin forsterker,kjøper en ma som kjellb oppgraderer så kan jeg le av alle andre som har hvert så tette og kjøpt seg forsterkere opp til 50000.- kanskje noen blir med og ta inn et stort parti ma,da ferdig oppgraderte her hjemme til rundt 5000.- så selger vi dem ut til halv pris for 25000.- pr stk

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter all MA snakk, så gir jeg meg her på denne tråden, jeg har prøvd å dra tråden mot andre produkter, men enkelte (sier ikke hvem Kjell B.) tror dette er en ren MA-tråd.

Får se om vi ikke kan lage en annen rørtråd etter hvert, der MA blir ekskludert.

Takker for meg!

Veldig enkelt å svare på: Det er andre som begynner å snakke om MA - jeg svarer bare på tiltale. Men jeg er innstilt på å avslutte den MA-diskusjonen som pågår her og nå.

Er ellers enig - det er altfor mye MA-snakk i denne tråden. Men siden MA-tråden kun er for eiere av MA så er det jo et behov for et sted for å snakke ut for andre enn de som er eiere.

Kanskje min feil - jeg burde ikke svart på en del innlegg her.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Kan mann ???

- Kan mann kalle en forsterker som står inne i et rør for en rørforsterker ???

- Om en forsterker bygges inn i et rør... kan den da kalles en rørforsterker ???

Kunne ikke la være :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for meg!
    Det var jo synd. Når det er sagt ser jeg jo på de første sidene i tråden at du selv var med å bringe MA på banen, så kansje du kan takke deg selv? (og et par andre )

Det finnes forøvrig en annen rør-tråd som har lagt død en stund. Dere kan jo prøve der Rørtråden Faktisk lite krangling der også, selv om MA er med

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har dere nok veldig forskjellige preferanser fra mine og mange MA-eiere her på forumet. Kanskje dere ønsker en mer lys "transistor-lik" sound (a la MC-275) - da vil de nevnte Klipsch-kombiene (se smårørs-tråden) passe på de fleste høyttalere. Anbefaler at dere prøver en nyere MA igjen med de rørene som står der.

Du kan bare ikke mene at MC 275 er lys transistor lik sound, altså du må være den eneste personen på kloden som mener dette. Det er jo tvert i mot. Vær så snill ikke snakk om ting du ikke vet noe om, du sprer rykter om produkter du ikke har noe som helst befatning med. Bruk heller tiden din i MA tråden, der kan du for mitt vedkommende snakke så mye dritt du vill om andre forsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg skal kjøpe en Xindak jeg også bare for å teste, den er jo faktisk billigere en en viss annen forsterker. Det kan jo hjelpe importøren med at salget virkelig tar av.

Fra spøk til alvor. Den ser faktisk veldig ok ut. Jeg har lest noen tester nå og de er udelt positive. Hvordan er disse rørene å tuberulle med i forhold til KT 88 ( som jo er fryktelig dyre )

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kan ikke bare ha seg at det finnes noen som har andre preferanser enn det du har? Men det er kanskje ikke lov?

Side 17 av 39 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •