Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 39 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 766
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

I korte vendinger kan det virke slik, gidder ikke lage lange avhandlinger hver gang - men det som menes er at MA er unik både til prisen og uavhengig av pris fordi det er den eneste moderne forsterker på markedet som anvender seg av den type komponenter man brukte på 50/60-tallet. Inkl. trafoer med isolasjon/vibrasjonsdempning av impregnert papir som i gamle dager. Og disse komponentene gir en annen lyd enn moderne computer-komponenter. Så enkelt er det.

Men skal man bruke tid på en lengre avhandling, så er det klart at det finnes noen sjeldne rørforsterkere idag, delvis DIY-byggesett, som gjør det samme som Music Angel. Hvis man leter på det amerikanske markedet så kan man finne noen slike. Det blir enten DIY eller ferdige forsterkere til meget høy pris. Jeg har ikke tenkt å lage en oversikt over disse. Ingen av disse nevnes i de vanlige hifi-tidsskriftene.

Imidlertid henvender jeg meg til folk flest som vil prøve rør, og da er MA den eneste som er lett tilgjengelig og dessuten til hyggelig pris. Og t.o.m. en kraftig push-pull med en mellomtone som kan sammenlignes med de berømte 300B single-ended.

Ble det klarere nå ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Uten å vere bombastisk mener eg vel heller at du har nemt at MA spiller bedre en nye billige kina-modeller. :-D

Det gjelder vel å lese orntelig og sette seg litt inni ting å ikke bare dra et innlegg ut av helheten i tråden å så bare høgge på det etterpå folkens?

Helt korrekt - det er det jeg vanligvis legger vekt på å si.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vill du ikke nevne dette. En ting som jo er helt forferdelig med MA er jo utseende hvis noen vil betale feks 50 000 for utseende og den lyden MA gir må det jo være smart å komme med alternativer.

Sånn bortsett fra dette viser vel denne tråden og et kjapt søk på google at det finne mange hundre om ikke tusen forskjellige rørkonstruksjoner der ute og Kjell B har vel ikke testet alle disse.

Så litt ydmykhet og en tilnærming til at man ikke alltid har fasiten tror jeg er fornuftig.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Helt korrekt - det er det jeg vanligvis legger vekt på å si.

du har anmeldt meg til moderator uten grunn da du selv ikke svarer på hva jeg spør om men kommer med bombastiske utallelser hele tiden.Hele tiden så snakker du om klipsch!!! hvorfor det? hva med de andre høytalerne jeg har spurt om?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å få testet GTA monoblokkene, det kan bli bra..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Gleder meg til å få testet GTA monoblokkene, det kan bli bra..

Ser jo flott ut de Du har vell ikkje noe info om de, eller noen linker til noen tester??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Imidlertid henvender jeg meg til folk flest som vil prøve rør, og da er MA den eneste som er lett tilgjengelig og dessuten til hyggelig pris. Og t.o.m. en kraftig push-pull med en mellomtone som kan sammenlignes med de berømte 300B single-ended.

Ble det klarere nå ?

Jopi - Det er ikke min mening å "kverulere", eller å vriogvende på ting, men...
    ... jeg "liker" i utgangspunktet ikke ordene: Ingen, alle osv. - fordi det i de fleste sammenhenger er ubetinget "absolutte" uttrykk8)

Men... samtidig ser jeg også "våre" utfordringer med å ordlegge oss slik at "budskapet" når frem. Det blir "dessverre" ofte slik at man til slutt må konkludere med:

De som skjønner hva jeg mener, skjønner hva jeg mener. De som ikke skjønner hva jeg mener, vil ikke skjønne forklaringen.

Tipper du kjenner deg igjen i den situasjonen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Ser jo flott ut de Du har vell ikkje noe info om de, eller noen linker til noen tester??
    SURFING MUSIC SOUND-WAVES - Golden Tube SE40
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak MT-3

Denne har jeg hørt skal være bra. 5500kr kan vel ikke være galt så får en garanti her hjemme på berget også. El 34 er jo et bra rør. Transistorforsterkerne deres er meget gode og det er fin kvalitet på de.

Mvh Roar

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak er et meget godt merke (synes jeg)
    Jeg har hørt V30 og likte godt jeg hørte. Så er'n pen å se på også..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Xindak MT-3

Denne har jeg hørt skal være bra. 5500kr kan vel ikke være galt så får en garanti her hjemme på berget også. El 34 er jo et bra rør. Transistorforsterkerne deres er meget gode og det er fin kvalitet på de.

Mvh Roar
    Her har du en liten test. Høres bra ut Xindak MT-3 Reviews | Product Reviews

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Her har du en liten test. Høres bra ut Xindak MT-3 Reviews | Product Reviews
    Ja dette var en god test,den fikk bra omtale. Etter rørbytte ble den enda bedre. La merke til at den er god på vokal. Samme her hos meg også,synes el 34 på en god rørforsterker har noe av den beste mellomtone som er.

Den virker solid bygd og den var ikke noe støy fra den på Klipsch som hadde 104db.
    Muligheter for og få tak i nos el34 er det også uten og betale seg ihjel.

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Xindak er et meget godt merke (synes jeg)
    Jeg har hørt V30 og likte godt jeg hørte. Så er'n pen å se på også..
    Denne var tøff. Hvordan låt den? Hvis du husker.

Mvh Roar

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hvorfor vill du ikke nevne dette. En ting som jo er helt forferdelig med MA er jo utseende hvis noen vil betale feks 50 000 for utseende og den lyden MA gir må det jo være smart å komme med alternativer.

Sånn bortsett fra dette viser vel denne tråden og et kjapt søk på google at det finne mange hundre om ikke tusen forskjellige rørkonstruksjoner der ute og Kjell B har vel ikke testet alle disse.

Så litt ydmykhet og en tilnærming til at man ikke alltid har fasiten tror jeg er fornuftig.
    Hei!

Er det du som sitter med fasiten på hva som er stygt og pent ved rørforsterkere da?
    Mener MA ser ok ut,og 50 000 er mye penger å kjøpe musikk for!

Virker som om om mange tror at hjulet er funnet opp på nytt,men sånn er det ikke når det gjelder rørforsterkere. De klassiske gode konstruksjonene er fortsatt gode,og det er disse MA er basert på.

Kjell B.´s anbefalinger er vel bare godt ment,og gir mange en rimelig inngangsbillett til kjempelyd.Men det krever altså en liten egeninnsats med å finne de rette smårørene,noe som er bare artig egentlig.

Så du får bære over med at noen er mer entusiastiske med hva man kan oppnå av lyd for en lav sum,og ikke har behov for å vise verden hva de har brukt av penger.

ps.Hvis du synes MA er så stygg,kan du jo kjøpe en, og gjemme den så ingen ser den,...!?

Mvh.Lasse

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NAT forforsterker/effekt

noen som har prøvt nat audio sine produkter, har prøvt den ene forforsterkeren og den er den beste forforsterkeren eg har prøvt, så har selt gamle rørblokkene og lit til, og bestilt blokker og forforsterker fra nat, uhørt blir gal av og vente;P skal legge ut mine meninger om di når di kommer. var meget fornøyd med di oppgraderte ming da blokkene eg hadde, kan anbefales på de sterkeste(Y)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konstruktive forslag til alternativer til MA i denne tråden. Flott. Jeg hadde lyst på en MA etter å ha lest MA-tråden, men etter side 60 falt interessen betraktelig...gjett hvorfor.

Så; hvilke alternativ til MA finnes til veiledende pris under 10.000 kroner? Gøyttaler er RF-63.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC

Kjell B.´s anbefalinger er vel bare godt ment,og gir mange en rimelig inngangsbillett til kjempelyd.Men det krever altså en liten egeninnsats med å finne de rette smårørene,noe som er bare artig egentlig.

Ja jeg hadde aldri drømt om at det at MA skal ha gode NOS-rør skulle bli brukt mot den, slik som vi ser i noen kommentarer fra folk som vil være i high-end skiktet. Altså at den leveres med velbrukte nærmest utbrente rør, som kunden selv øyeblikkelig skal bytte til nye gode rør. Sannelig noen originale synspunkter. Kan henge sammen med at man forventer at produktet leveres ferdig satt opp slik som når man betaler 50.000 kr i butikken i Norge.

Istedet opplever vi at flere "tester" av hifi-eksperter bare setter den rett inn i anlegget med de dårlige medleverte rørene (som f.ø. fungerer bra hvis man ikke har de store kravene) - det skjedde også i utprøvingen etter side 60 i MA-tråden. Det kan virke som om man ønsker å få et dårlig resultat.

Ute i den store verden er situasjonen en annen, man bedriver tube rolling som en selvsagt ting i fintrimming av lyden. Men mange med god økonomi jobber mye og har kanskje ikke tid til slikt og forventer et helt ferdig produkt. Da betaler man klekkelig for den servicen (og får kanskje likevel ikke så god lyd som tube rollerne).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedet opplever vi at flere "tester" av hifi-eksperter bare setter den rett inn i anlegget med de dårlige medleverte rørene (som f.ø. fungerer bra hvis man ikke har de store kravene) - det skjedde også i utprøvingen etter side 60 i MA-tråden. Det kan virke som om man ønsker å få et dårlig resultat.

Ute i den store verden er situasjonen en annen, man bedriver tube rolling som en selvsagt ting i fintrimming av lyden. Men mange med god økonomi jobber mye og har kanskje ikke tid til slikt og forventer et helt ferdig produkt. Da betaler man klekkelig for den servicen (og får kanskje likevel ikke så god lyd som tube rollerne).

Rørentusiast eller ikke, dette er igjen svada for meg. Hvorfor? Fordi:

Skal du gjøre en test av et produkt må du jo teste det slik det kommer ut av butikken eller utsalgsstedet, ikke hvordan det vil låte med adskillig "tuberolling" og tweaking av komponentet. Da er det ikke originalt lenger, og vil ikke være representativt for hvilket produkt neste kunde får. MA selger vel ikke produktet under parolen "produktet du får er omtrent ubrukelig, men det har et enormt potensiale og det trengs adskillig bytting av rør og tweaking av komponentet for at du skal oppnå tilfredsstillende lyd"?

Dette punktet er helt fraskilt fra hvilke andre krav du skal stille til testere av utstyr, som romakustiske forhold, høyttalerplassering m.m.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Rørentusiast eller ikke, dette er igjen svada for meg. Hvorfor? Fordi:

Skal du gjøre en test av et produkt må du jo teste det slik det kommer ut av butikken eller utsalgsstedet, ikke hvordan det vil låte med adskillig "tuberolling" og tweaking av komponentet. Da er det ikke originalt lenger, og vil ikke være representativt for hvilket produkt neste kunde får. MA selger vel ikke produktet under parolen "produktet du får er omtrent ubrukelig, og det trengs adskillig bytting av rør og tweaking av komponentet for at du skal oppnå tilfredsstillende lyd"?

Dette punktet er helt fraskilt fra hvilke andre krav du skal stille til testere av utstyr, som romakustiske forhold, høyttalerplassering m.m.

Tøv.

MA er usannsynlig billig og det koster bare litt mer arbeide og innsats og penger for å få den i topp stand.

Og second, dette er hele grunnlaget for MA-trådene og min virksomhet der - tester du en MA uten de riktige rørene tester du noe helt annet enn det store materialet her på forumet omfatter.

Skal vi se - du er bransjemann ? Du kan jo ikke selge NOS-rør da. Har det noe med innstillingen din å gjøre ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Hei!

Er det du som sitter med fasiten på hva som er stygt og pent ved rørforsterkere da?
    Mener MA ser ok ut,og 50 000 er mye penger å kjøpe musikk for!

Virker som om om mange tror at hjulet er funnet opp på nytt,men sånn er det ikke når det gjelder rørforsterkere. De klassiske gode konstruksjonene er fortsatt gode,og det er disse MA er basert på.

Så du får bære over med at noen er mer entusiastiske med hva man kan oppnå av lyd for en lav sum,og ikke har behov for å vise verden hva de har brukt av penger.

ps.Hvis du synes MA er så stygg,kan du jo kjøpe en, og gjemme den så ingen ser den,...!?

Mvh.Lasse

Vel eye og the beholder regner jeg med. Den er i mine øyne ikke særlig pen, eller sagt på en annen måte. Det finnes så mye annet som er penere. Har ikke så mye med penger å gjøre, poenget mitt er at folk som har mye penger og kanskje synes det er ok å bruke dette på hifi vill betale for utseende også.
    Har jo en del med eierglede å gjøre. 50 000 var vel litt vel flåsete sagt det kan være 10 000 og 200 000

Det er vel Kjell B som tror at det eneste produktet i rørverdenen som duger er Ma. Han har i hvertfall enda ikke snakket om et annet produkt, annet enn i negativ forstand

Er heller ikke noe problem for meg at Kjell B er entusiastisk. Det har han også full rett til å være men synes nå snart han kan dele entusiasmen sin i sin egne gedigne MA tråd.

Han har vel snart sagt det som kan sies om denne boksen snart eller ?

Side 16 av 39 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •