Rørforsterkere vs. Rørforsterkere. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 39 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 766
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Med 5800 innlegg av både seriøs (og mindre seriøs) art... Er det rart at det begynner å gå i surr?
    nope

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi setter strek her - og starter på nytt..

Jeg blir gal!

Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ja kan få låne min :-D
    Har du noke å låne meg da?

Bur i knarvik, men turen er ikke så lang inn der, men tviler eg får tid før neste torsdag eller fredag..10-11 desember.

Yes, du kan få låne ett par med Aw pro 1 monoblokker fra electrocompaniet, eller kanskje til og med ett par med EAR 509 monoblokker....

You got mail (pm) motherfucker

EDIT; Forøvrig så hadde det vært fint vist vi kunne tatt å kutta ut dette her tullet ang MA no... Vi har forstått at det er forskjellige meninger blant folket... Vist dere har lyst, så dere kan vell heller ta det over PM eller i en annen tråd, i staden for å rote til den tråden her ??

Den er god!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Call me old-fashioned, or simply reactionary, but I miss the essence of classic tube sound. Marantz, McIntosh, Dynaco, and Fisher, to name just a few of the true giants of the golden age of tube audio, were instrumental in defining my notion of classic tube sound. This is sound so smooth, rich, and passionate that you’d swear that the music’s harmonic tapestry was dripping with honey

Inntresant lesing.Manley Labs Stingray

Derfor er jeg meget glad i disse gamle rørforsterkerne,de har den klassiske rørlyden som jeg har nevnt før. Er vel litt av det Kjell B mener,men det er også andre enn Ma som har denne lyden.En av grunnen til at jeg falt for dette lille sjamtrollet.

Mvh Roar

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    nope
    Takk skal du ha

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen hørt AudioValve

Ser veldig spennende ut. Dyrt og veldig higend men. Så også den norske HIFI dokumentaren der var det en del spennende high end saker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Tror vi setter strek her - og starter på nytt..

Jeg blir gal!

Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut

EDIT; Forøvrig så hadde det vært fint vist vi kunne tatt å kutta ut dette her tullet ang MA no... Vi har forstått at det er forskjellige meninger blant folket... Vist dere har lyst, så dere kan vell heller ta det over PM eller i en annen tråd, i staden for å rote til den tråden her ??

Nei hvorfor det ?

Veldig interessant å se bastante påstander falle på sin egen urimelighet. F.eks. at en kraftig MA skulle ha for lite effekt til å drive La Scala med 105 dB følsomhet, der andre bruker små low power 2x10W. Men det var kanskje det dere mener er tullete ? Isåfall er jeg enig.

Pluss at La Scala benyttes til å vurdere bass-egenskaper i en rørforsterker. En kjempedyr høyttaler med elendig frekvensområde - mye bass lengre opp, men bassen går vel ned til 70 Hz og lite under, og det som kommer under grensefrekvensen spiller med dårlig kontroll = varm bass, men også "pløsete" bass helt der nede.

Klipsch La Scala sin frekvensgang kan sammenlignes med en bitteliten minimonitor, ikke dypbass i det hele tatt, derimot en varme fra den typiske horn-forvrengningen som mange setter pris på. Uten tvil noe som kan forbedre MC-275 lyden.

Dette er jo veldig lærerikt for leserne og bør absolutt med her. Ihvertfall ikke i MA-tråden. Det er interesssant for eiere av MC-275 og La Scala, ikke MA.

Jeg diskuterer ikke MA's fortreffelighet her - går kun inn på å analysere interaksjon høyttaler/forsterker - det burde være et hovedtema.

MA-tråden er kun for de som selv har (eller snart vil ha) en ny MA levert fra HongKong eller tilsvarende leverandør. Så hjelper vi på alle måter der. Kun det i MA-tråden.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    ...
    Kjell B. - denne tråden omhandler ikke bare dine meninger og din "bruksanvisning" for MA. MA har en egen tråd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei hvorfor det ?

Veldig interessant å se bastante påstander falle på sin egen urimelighet. F.eks. at en kraftig MA skulle ha for lite effekt til å drive La Scala med 105 dB følsomhet, der andre bruker små low power 2x10W. Men det var kanskje det dere mener er tullete ? Isåfall er jeg enig.

Pluss at La Scala benyttes til å vurdere bass-egenskaper i en rørforsterker. En kjempedyr høyttaler med elendig frekvensområde - mye bass lengre opp, men bassen går vel ned til 70 Hz og lite under, og det som kommer under grensefrekvensen spiller med dårlig kontroll = varm bass, men også "pløsete" bass helt der nede.

Klipsch La Scala sin frekvensgang kan sammenlignes med en bitteliten minimonitor, ikke dypbass i det hele tatt, derimot en varme fra den typiske horn-forvrengningen som mange setter pris på. Uten tvil noe som kan forbedre MC-275 lyden.

Dette er jo veldig lærerikt for leserne og bør absolutt med her. Ihvertfall ikke i MA-tråden. Det er interesssant for eiere av MC-275 og La Scala, ikke MA.

Jeg diskuterer ikke MA's fortreffelighet her - går kun inn på å analysere interaksjon høyttaler/forsterker - det burde være et hovedtema.

MA-tråden er kun for de som selv har (eller snart vil ha) en ny MA levert fra HongKong eller tilsvarende leverandør. Så hjelper vi på alle måter der. Kun det i MA-tråden.

Har du noengang hørt en LA Scala høytaler spille eller er dette bare noe du leser deg til for å lage bråk.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Har noen hørt AudioValve

Ser veldig spennende ut. Dyrt og veldig higend men. Så også den norske HIFI dokumentaren der var det en del spennende high end saker.
    Har hørt Audio Valve. Seriøse greier som spiller usedvanlig bra!

Eklipse og Baldur 80 er så absolutt i referanseklasse!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei hvorfor det ?

i ma tråden anbefaler du ma til la scala og sier at du selv kunne tenkt deg disse høytalerne!!!!! ikke lett å bli klok på!!!!!
    la scala til 70 hz!!! flere har målt disse ned til 45hz!!!
    hvem har sagt at ma ikke klarer og drive la scala???
    du sier jo motsatt av det du sier i andre tråder!!!
    hva består ditt anlegg nr 2 av???
    kan du legge ut noen bilder???

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi er mange som mener at moderne hifi spiller umusikalsk og dårlig, og VELDIG forskjellig fra vintage hifi. En ekte vintage rør-forsterker spiller totalt forskjellig fra en moderne, uansett hvilke preferanser man måtte ha.

Jeg får hele tiden mange henvendelser fra folk (de ringer, emails, etc.) som har brukt masse penger på dyr (rør-) hifi etter råd på diverse fora eller hifi-tidsskrifter - og de finner ikke den minste likhet i lyden hjemme med den fantastiske lyden de kan lese om i hifi-pressen etc. Det blir tynt, metallisk og hardt - det motsatte av Music Angel-lyden

Manley Labs Stingray

Synes du skal lese denne linken. Den kom i 97 og da var ikke Ma født.
    Her kan en bytte rør og få den lydsignaturen en vil. Vet at denne koster en del,men det er langt igjen til 50lapper klubben.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har han funnet ut at MC og Klipsch er bra match vet du. Så da må han komme med slike uttalelser. Han mener vel også nå at Klipsch ikke er lineer nok til å kjøre MA på så da folkens som har Klipsch ikke kjøp MA Kjell B sier det.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Yes, du kan få låne ett par med Aw pro 1 monoblokker fra electrocompaniet, eller kanskje til og med ett par med EAR 509 monoblokker....

You got mail (pm) motherfucker

Den er god!!!
    Konge!

Svarer deg på pm :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv en slik Music Angel, mest et impulskjøp for morro skyld. Oppgraderte den med NOS rør iht. forslag på AVforum.

Min erfaring er at MA som rørforsterker yter godt ift. pris, men det forutsetter selvsagt at man ikke bruker for tungdrevne høyttalere. Og byggekvaliteten er ikke veldig mye å skryte av. Jeg har ikke testet veldig mye rørutstyr opp til 50 000kr som Mr. Music Angel er så opptatt av å sammenligne med, men av det jeg har hørt finnes det udiskutabelt bedre ting lydmessig om man går opp i pris. Mr. Music Angel her er sikkert ikke enig, men det er i allefall min erfaring.

På studioet der jeg jobber har jeg vært borti rene plugins som simulerer rør. Mange av de fungerer overraskende bra som simulering. Det hadde vært kult med en egnet DSP prosessor for hjemmemarkedet, så kan man enkelt bytte sound uten å bytte forsterker. 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akirk
    Kjøpte selv en slik Music Angel, mest et impulskjøp for morro skyld. Oppgraderte den med NOS rør iht. forslag på AVforum.

Min erfaring er at MA som rørforsterker yter godt ift. pris, men det forutsetter selvsagt at man ikke bruker for tungdrevne høyttalere. Og byggekvaliteten er ikke veldig mye å skryte av. Jeg har ikke testet veldig mye rørutstyr opp til 50 000kr som Mr. Music Angel er så opptatt av å sammenligne med, men av det jeg har hørt finnes det udiskutabelt bedre ting lydmessig om man går opp i pris. Mr. Music Angel her er sikkert ikke enig, men det er i allefall min erfaring.

På studioet der jeg jobber har jeg vært borti rene plugins som simulerer rør. Mange av de fungerer overraskende bra som simulering. Det hadde vært kult med en egnet DSP prosessor for hjemmemarkedet, så kan man enkelt bytte sound uten å bytte forsterker. 8-)
    Enig med deg den er veldig bra tatt prisen i betraktning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Enig med deg den er veldig bra tatt prisen i betraktning.
    Ikke i tvil om at den er bra til prisen,

Mvh Roar

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...En kjempedyr høyttaler med elendig frekvensområde - mye bass lengre opp, men bassen går vel ned til 70 Hz og lite under...

Er det Klipsch La Scala du mener :shock:
    I så fall - et lite tips!

Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som har problemet med La Scala har nok brukt music angel kt88 forsterker - der har du problemet..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    De som har problemet med La Scala har nok brukt music angel kt88 forsterker - der har du problemet..

Åneida, horn inkl. La Scala er omtalt i detalj mange steder. Du og noen til var bare ikke klar over disse faktaene. Og så blir det ikke fullt så morsomt lenger.

At La Scala samtidig er en morsom og dynamisk høyttaler som jeg selv gjerne kunne ha eid er en annen sak. Den kan spille musikk.

Side 10 av 39 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •