Rotel RSP-1066; hva er galt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel RSP-1066; hva er galt?

Jeg har en Rotel rsp-1066 som jeg sliter litt med. Jeg får ingen lyd i venstre bakhøytaler. Alle andre feilkilder er etter testing utelukket. Jeg hører antydning til lyd i høytaleren, men det er så lavt at man må helt inntil for å høre. Forrige eier av produktet hadde samme feil, men ved å kjøre factory reset så kom lyden tilbake, så det er tydeligvis i softwaren det ligger. Den er oppgradert til siste version. Jeg derimot, var ikke så heldig å få lyden tilbake ved factory reset. Noen som kjenner til fenomenet? Det er tydeligvis en garantisak da produktet er kun et halvår gammelt, men jeg ser for meg 2 måneder ventetid for rep. osv og håper det kan løse seg uten å måtte sende den til Oslo for rep/evaluering.

Tips mottas.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du spurt på rotelforumet ? de kan svare på det aller meste.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det nå :wink:

Takk for tipset. Snakket med Neby idag, og de mente den måtte inn på service :cry:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørr om du får en leieamp i mellomtiden, slik som mobilene på elkjøp :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forsterkeren inn til en reparasjon som antas å ta mer enn 2 uker har du etter kjøpsloven krav på en tilsvarende låneforsterker fra første dag. De fleste butikker er i tillegg såpass serviceorienterte at de låner deg et produkt selv om reparasjonstiden antas å ta mindre enn 2 uker også, så akkurat det burde ikke være noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Service

Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Skal forsterkeren inn til en reparasjon som antas å ta mer enn 2 uker har du etter kjøpsloven krav på en tilsvarende låneforsterker fra første dag. De fleste butikker er i tillegg såpass serviceorienterte at de låner deg et produkt selv om reparasjonstiden antas å ta mindre enn 2 uker også, så akkurat det burde ikke være noe problem.
    Hvor i kjøpsloven står det?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Service

Sitat Opprinnelig postet av Larsu
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Hvor i kjøpsloven står det?

På det utstyr jeg har kjøpt i det siste står dette ofte nemnt på baksiden av garantikviteringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avhjelp

Med fare for å spore av denne tråden fullstendig, så står det i forbrukerkjøpsloven:

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres
    Så du har nok delvis rett, spørsmålet er hvordan man skal tolke forbrukerens behov og selgerens ulempe her. Lett å se at det i gitte tilfelelr er håpløst å være uten bil mens den er på garantirep. mens behovet for forforsterker kanskje ikke er like sterkt(?)

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Rotel RSP-1066; hva er galt?

Sitat Opprinnelig postet av Atano
    Jeg har en Rotel rsp-1066 som jeg sliter litt med. Jeg får ingen lyd i venstre bakhøytaler. Alle andre feilkilder er etter testing utelukket. Jeg hører antydning til lyd i høytaleren, men det er så lavt at man må helt inntil for å høre. Forrige eier av produktet hadde samme feil, men ved å kjøre factory reset så kom lyden tilbake, så det er tydeligvis i softwaren det ligger. Den er oppgradert til siste version. Jeg derimot, var ikke så heldig å få lyden tilbake ved factory reset. Noen som kjenner til fenomenet? Det er tydeligvis en garantisak da produktet er kun et halvår gammelt, men jeg ser for meg 2 måneder ventetid for rep. osv og håper det kan løse seg uten å måtte sende den til Oslo for rep/evaluering.

Tips mottas.
    For morro skyld: Har du prøvd å leke litt med forskjellige surround mode? Er det fortsatt ingen lyd om du velger f.eks 5 eller 7 kanals stereo?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og du er 100% sikker på at ting er koblet riktig? feks at du har koblet bakkanalene til center back left og right og satt 1066 til 6.1, da vil de kun bli lyd i den ene..
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja jeg har nok koblet riktig. All lyden er der den skal være, bortsett fra altså den ene som er stum. Jeg har snakket med forrige eier, som også hadde samme feil på produktet, men altså løste det ved å trykke på factory reset. Jeg har avtalt å få en selger av Rotel til å kikke på den, renske all software og legge inn på nytt igjen. Hvis det ikke funker blir den sent til Oslo :evil:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring til Kristian på Neby. Han kan sikkert svare deg med ein gang om du må sende den eller ikkje.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atano
    Hehe, ja jeg har nok koblet riktig. All lyden er der den skal være, bortsett fra altså den ene som er stum. Jeg har snakket med forrige eier, som også hadde samme feil på produktet, men altså løste det ved å trykke på factory reset. Jeg har avtalt å få en selger av Rotel til å kikke på den, renske all software og legge inn på nytt igjen. Hvis det ikke funker blir den sent til Oslo :evil:
    Mr finnerud er inne på noe som selv eksperter gjør feil Men jeg ville fortsatt ha testet noen forskjellige surround modes gjerne via en annen kilde, f.eks CD eller radio.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •