Pioner VSX-919AH-K og grammafon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioner VSX-919AH-K og grammafon

Hei. Jeg har gått til anskaffelse av en VSX-919AH-K som synes å virke fint mot alle mine kilder :lol: med unntak av min Technics SL-BD20 grammafon. Her får jeg bare noe svak lyd :-| , som vel tyder på for lave styrke på inn signalene fra grammafonen. Jeg har prøvd AUX og CD-R inngangene uten hell. Kan noen hjelpe meg med dette? Skulle så gjerne også kunne spilt litt av den gamle vinylen også.

Da har jeg fått svar på mitt store problem, som dermed ble rett så lite. Tusen takk til dere som svarte. Jeg har nå bestilt en B-Tech BT26 RIAA for MM fra Soundgarden i Bergen. Pris 399. Fant ut at det er MM som er aktuelt for min platespiller. Kjempegreit med slike forum. Skal melde mer når boksen er koblet opp. Takk igjen.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av finnulrik
    Hei. Jeg har gått til anskaffelse av en VSX-919AH-K som synes å virke fint mot alle mine kilder :lol: med unntak av min Technics SL-BD20 grammafon. Her får jeg bare noe svak lyd :-| , som vel tyder på for lave styrke på inn signalene fra grammafonen. Jeg har prøvd AUX og CD-R inngangene uten hell. Kan noen hjelpe meg med dette? Skulle så gjerne også kunne spilt litt av den gamle vinylen også.
    Det som mange "moderne" receivere mangler fordi platespillere osv er "gammeldags" er en egen PHONO inngang....der er det en krets (RIAA) som lager lyd ut av grammofonplater...men denne kan du få kjøpt i løs vekt på mange nett og HI FI butikker, og så dytter du denne inn på en AUX inngang, og vips så har du lyd.

PS: det heter grammOfon....:-)
    mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det som mange "moderne" receivere mangler fordi platespillere osv er "gammeldags" er en egen PHONO inngang....der er det en krets (RIAA) som lager lyd ut av grammofonplater...men denne kan du få kjøpt i løs vekt på mange nett og HI FI butikker, og så dytter du denne inn på en AUX inngang, og vips så har du lyd.

mvh
    Heh, i "løs vekt" faktisk?

"Hei, skulle gjerne hatt 14 hekto RIAA, takk. Hva er kilosprisen?"

Men slenger meg på her, platespillere har veldig lavt nivå ut og i tillegg har trenger de en frekvenskorrigering siden vinyl er laget med mye diskant og lite bass grunnet den fysiske utforminga på rillene. Dette gjør et RIAA-trinn eller en platespiller-forsterker om du vil, og den får du kjøpt på flere nettbutikker rundtomkring. 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •