Forslag til stereo forsterker??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til stereo forsterker??

Hallo.

Kan noen komme med forslag til en god stereo forsterker??
    Skal kobles opp mot B&W CM9.
    Lurer litt på H/K 990?? Kan noen komme med tilbake meldinger på denne??

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ams
    Hallo.

Kan noen komme med forslag til en god stereo forsterker??
    Skal kobles opp mot B&W CM9.
    Lurer litt på H/K 990?? Kan noen komme med tilbake meldinger på denne??
    Hallo.

CM9 er jo en ganske voksen sak, trenger nok litt effekt på dem ja, men ville styrt unna HK og NAD da det er flere bedre kombinasjoner.
    Hegel H100 og H200 er jo gode om du skal se på ting fra lydhagen, har hørt godord om CM høytalere på Yamaha forsterker og på Marantz PM-15 S1.
    Annet enn de ville jeg tatt en kikk på muligheten for preamp og effekttrinn, Har selv hatt en Micromega preamp som var veldig bra, de har også krafige effekt trinn.

For å gi noe mer enn ideer er det greit å vite litt mer, eks:
    Er utseende viktig? hvilken musikk spilles og hvaslags rom skal det stå i?
    Hva er maks pris og hvilken kilde skal brukes?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet en del forsterkere på CM7, og den erfaringen jeg gjorde der var at de trivdes best med forsterkere som ikke er for mørke i klangen.

Selv endte jeg opp med Arcam A90, og jeg vil tro at storebror FMJ A38 Test av Arcam FMJ A38 Stereoforsterker - Tester - Lyd og Bilde eller den litt eldre modellen FMJ A32 må være bra. Etter at HiFi-klubben overtok Arcam i Norge er ikke disse i butikk lenger, men HFK kan skaffe dem. "Lett-på-tå-lyd" som fikk høyttalerne til å "åpne" seg!

Ellers syns jeg det hadde vært veldig spennende å fått høre en av modellene til Densen på CM9, f.eks B130 hvis denne har kommet på markedet:Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - FORSTERKERE

Ut fra det jeg har lest om de, vil jeg også tro at Marantz og Hegel som foreslås her bør være bra!

Lyd og Bilde har jeg sett anbefalt Naim til dem, men der har jeg ingen erfaring.

På Hifi-klubben hørte jeg også CM9 med en Denon PMA2000AE. Ut fra det jeg har hørt av Denon tidligere var jeg skeptisk, men dette syns jeg låt bra sammen!

Jeg ville unngått forsterkere som kan låte litt mørkt eller ikke er tranparente nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel H100 / H200, Primare I30 vil jeg tippe er gode valg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel og Electrocompaniet. Må ikke avfeie NAD helt, går jo an å be om en demo på HFK med CM9 + NAD.

Hvor mye har du tent å bruke?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam er alltid en vinner med B&W

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse høyttalerne høres jo perfekte ut med Lyngdorf sine produkter. Har bare hatt cd-spiller Lyngdorf cd-1 selv på B&W 800 serie, det er jo lydmessig en drøm. Om en i tilegg kobinerer Lyngdorf cd-1 med Lyngdorf TDAI 2200 2x200w kl. D så bør du ha en innertier i lydkvalitet, effekt messig burde det være mer en nok på¨CM 9. Dette er i hvertfall en kobinasjon jeg selv hadde gått for om jeg skulle trappet ned planen om 802D og skulle hatt stilrent og god lydkvalitet i stereo benken 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare I30 er jo foreslått her. Har du testet de på SPA21? Om det fungerer bra så skulle vel I30 også være en god match :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.

Takk for gode forslag. Har hatt Hegel H200 og Primare I30 i tankene ja. (Litt over pris) Men det er jo ikke helt nye modeller noen av de.. Er kanskje elektronikken oppdatert??!! Men må vel opp i H200??? Eller er H100 kraftig nok? Utseende er ikke super viktig, pris ca 15000.. Skal stå en vanlig stue.
    Hadde demo på HFK med NAD C375BEE. Var ikke det helt fornøyd med det. Virket litt spakt.. Litt lite trykk.. Han mente Denon ikke var noen bra match, Men derimot H/K kunne bli en god match for å få bedre dybde i lyden. Noen grunn til at dere ikke ville hatt H/K 990?? Burde jo være kraftig nok til å drive CM9 den. Dessuten har den bra med inng/utg som f.eks digitale inn/ut og subtilkoblinger. Det savnes på flere andre stereo forsterkere. (ikke noe super must, men kan være kjekt å ha)

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk vel Nad C375Bee kjempe god kritikk i hjemmekino på de høytalerene der, i forhold til hva 990 fikk. De mente faktisk at Nad C375 var bedre. Dessuten er H/K sine produkter alt for plastikk for min del da.

Rotel er nok også en god match, eller f.eks Parasound.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Nå fikk vel Nad C375Bee kjempe god kritikk i hjemmekino på de høytalerene der, i forhold til hva 990 fikk. De mente faktisk at Nad C375 var bedre. Dessuten er H/K sine produkter alt for plastikk for min del da.

Rotel er nok også en god match, eller f.eks Parasound.

Jeg leste en test i Lyd og Bilde nad vs rotel, separerte komponenter. Dette virket for meg begge intr produkter. Men hva en test legger vekt på og mitt øret hører stemmer jo ikke alltid. Og det er jo for meg litt merkelig at mannen på HFK sa seg enig med meg og i tillegg anbefalte H/K som de selv ikke selger??!! Men som han også sa det er øret som lytter som bestemmer til slutt. Men Rotel skal sjekkes nærmere ut..

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er jo for meg litt merkelig at mannen på HFK sa seg enig med meg og i tillegg anbefalte H/K som de selv ikke selger??!! Men som han også sa det er øret som lytter som bestemmer til slutt.
    For hva jeg vet kan det godt hende at HK + CM9 blir bra, for jeg har ikke testet akkurat den kombinasjonen.

Selv har jeg eid et par modeller fra B&W (P5 og senere CM7), og har også hatt et par runder med elektronikk fra HK. Min erfaring da var at HK låt litt tungt og lite transparent for B&W. Det var som en åpenbaring å få inn Densen. Men dette er lenge siden, og jeg har som sagt heller ikke testet den HK-modellen du nevner mot CM9. Dette er jo også subjektivt.

Kan legge til at HFK Trondheim anbefalte Denon PMA2000AE til CM9 nettop fordi en bør finne en forsterker som ikke låter for tungt eller mørkt. Min liste over merker jeg ville sjekket inkluderer også Arcam, Naim, Hegel, Marantz og Lyngdorf. Jeg ville heller ikke utelukket Nad og Primare. (mer skeptisk til Electrocompaniet, Abrahamsen, HK og Parasound i denne sammenhengen selv om dette åpenbart er gode produkter)

Det er bare en måte å finne det ut på, og det er å prøve. Anbefaler deg sterkt å prøve hjem mer enn en forsterker når du har fått høyttalerne i hus. (Det gjorde jeg da jeg kjøpte CM7, og syns det var verd arbeidet: Forsterker og cd-spiller til B&W's CM7 )

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på Exposure

Engelsk forsterker som har en oppløsthet og lydbilde som jeg sjeldent har hørt i denne prisklassen. Et funn spør du meg

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse høyttalerne trenger noe med skikkelig driv og attack, tror Hegel kan være tingen. Har hørt dem på NAD, Lyngdorf, Denon, Parasound og Lyngdorf er det selgeren anbefalte, men dette ble tamt for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Hegel er noe som stadig blir foreslått. Har ingen erfaring Hegel selv så da spør jeg dere som anbefaler det: Er det H200 som gjelder for disse høyttalerne da?? Har jo hørt at Hegel er gode saker Så er jo verdt å teste ut når høyttaler er kommet i hus..

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer du brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Vurderer du brukt?
    Kan vurdere brukt ja..

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vurdere brukt ja..
    Du har PM

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Hegel er noe som stadig blir foreslått. Har ingen erfaring Hegel selv så da spør jeg dere som anbefaler det: Er det H200 som gjelder for disse høyttalerne da?? Har jo hørt at Hegel er gode saker Så er jo verdt å teste ut når høyttaler er kommet i hus..

Det holder nok med H100. Dener jo ny også i forhold til H200 som er noen år som du skriver. Den er også på tilbud nå. De har slått av 3000.- og skal nå ha 13000,- for den.
    Noe som er fint med den er hvis du får deg en suroundreciver (forsto du skulle bruke den til film også??) er at den har en Home Teatre inngang.

Jeg har hatt H1 og den var det mer enn nok krefter til å drive ett par Usher som jeg ikke husker navnet på i farten men de var tungdrevene husker jeg.

Dette er en forsterker som leverer en oppløst og fremtredende mellomtone og diskant, og selvførlgelig en stram og dyp bass.

Vet ikke hva slags klang du er ute etter men mistenker du kanskje liker litt mer talbakelent siden du gikk for B&W.
    Spørs hvor høyt du vil spille for ECI-3 (også de større selvførlgelig) er en som passer bra til klangen til B&w.

Og da kanskje også Abrahamsen men den har jeg ikke hørt enda men regner med at den kommer i hus på nyåret. Da skal den sammenlignes med Eci 3.

Siden du er her inne regner jeg også med at du bytter relativt ofte og gjør du det er det jo lurt å kjøpe noe som er populært og dermed lettsolgt.

Lykke til....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •