Denon AVR 1803 og 4 ohm hele veien rundt med Dali

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR 1803 og 4 ohm hele veien rundt med Dali

Jeg har en Denon AVR 1803 reciever. Denne skal klare 6X80W målt i 8 ohm 20 - 20 000 Hz. Jeg har Dali 6006 i front, Dali C1000 som senter, Dali 1001 bak, samt Gale 3080W som sub. Alle Dali høyttalerne er i 4 ohm. Er dette en for stor belastning for min reciever? Jeg selv tror det, da det ofte høres litt anstrengt ut ved høye volum hvor det skjer mye! (Eks, slagscenene i Atter en konge m.m). Jeg har jo en annen tråd her ang. en gammel forsterker jeg kunne brukt, men jeg mangler pre out på min 1803. Hvilken forsterker ville dere anbefalt meg? Kommer ikke til å kjøpe nå, men vil gjerne ha en som kan gi meg nok kraft på høye volum! Maks 6000 kr. Og da med pre out. Har lukta litt på den HiFi klubben har til rundt 4 000.- Den heter CAMBRIDGE Azur 540R og har pre out på alle kanaler. Da kan jeg bruke min 2X80W Technics new class A forsterker på front pre outen.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det var Hi Fi Choice som målte AVR1803 til fattige 6x35watt reel effekt, men selv med det var den av de bedre i testen :shock:

Tror nok den trivesd bedre i 8 ohms laster, så en stødigere forsterker er nok det eneste riktige.

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne prisklassen kan du jo ta en titt på følgende:

- Yamaha RX-V750RDS: Vet ikke hvordan de er med 4ohm, men fikk foreslåttt den til Dali i en tråd selv. (Forhandlere: Komplett.no, Siba.no, Elkjøp)
    - Harman/Kardon AVR-330: Masse trøkk mens lydkvalitet kan diskuteres, mange liker den sammen med Dali, men ikke hørt den selv. Er satt ned med 2 lapper nå i sommer på centeret. (Forhandlere: Hifi-centeret, Avhifi.no)
    - Marantz SR5400 Skal ha bra trøkk og god lydkalitet. (Forhandlere: Hifi-centeret, Avhifi.no
    - Denon AVR-2803 Lytt på denne kanskje? Har pre-out, multisone; i det hele tatt gir den nok ganske mye for pengene MEN du ville vel kanskje ikke ha Denon igjen?

Orker ikke ramse opp flere, men om NAD har blitt kvitt støyproblemene kan du jo ta en titt på de, samt at du kan se hva Sony sin STR-DB2000S går for i pris. Også Pioneer VSX-AX3.

Har forresten selv en Yamaha RX-V750 i posten på vei fra komplett. Men er ikke sikkert at det er den jeg ender opp med til mitt anlegg også det Dali Blue. Skal på mandag eller tirsdag neste uke å lytte til Denon AVR-2805 jeg. Komplett har jo 14 dagers angrefrist ^^.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt budsjett er 4000 kr da jeg skal selge min Denon AVR 1803 for 2500 kr til en kamerat. Har i tillegg 1500 kr som jeg hadde tenkt å bruke på ny reciever. Blir nok mest trolig Cambridgen. Selv om den ikke er kraftigere enn 1803´en, så har den pre out på alle utganger. Har nemlig en 80W new class A jeg skal fore Dali 6006 med. Da vil ikke reciveren puste og pese så mye for å gi nok effekt til resten av høyttalerne!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har H/k avr 230 med b&w 603 forsterkeren greier fint og drive 603ene