Kan jeg bruke H/K dpr 2005 som ren effektforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg bruke H/K dpr 2005 som ren effektforsterker?

Fant ut at for å ikke lage surr og forvirring med 2 emner i samme tråden lager jeg likegodt 2

Tanken er: jeg har en kraftig plugg av en forsterker på 7x120 ærlige watt... men den er ikke akkurat moderne med tanke på kildevalg osv lengre. Skal jeg kjøpe noe nytt som er up to date ang. inn og utganger får man jo gode receivere til ikke så veldig mye penger, men de mangler kraften jeg har i H/K`n. Skal man ha kraft i tillegg må man straks ut med vesentlig mer peng. Så hvis jeg kan kjøpe en liten tass med god prosessor, moderne inn- og utganger OG pre out på alle kanaler, kan jeg da bruke 8ch in inngangene på dpr`n og kjøre den som ren effekt?
    Først og fremst må jeg jo få vekk susingen, men det er jo en annen tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde funke. Men du sender da signalet gjennom to forforsterkertrinn. Noe økt støynivå må du forvente. Forsøkte selv med riaa-inngangen og pre-ut på en Marantz PM17 MKII inn på en Primare SPA20 inngang. Manglet phono-trinn. Fungerte utmerket. Men det var med vinyl som kilde, så støybidraget fra to forforsterkertrinn druknet i platestøyen Husk å skru ned volum på begge (for)forsterkerne og juster de to volumkontrollene til du får best resultat: likt nivå på kildene. Da lar du volumkontrollen på H/K (slutttrinnet) være og bruker volumkontrollen på første ledd.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bnimks
    Det burde funke. Men du sender da signalet gjennom to forforsterkertrinn. Noe økt støynivå må du forvente. Forsøkte selv med riaa-inngangen og pre-ut på en Marantz PM17 MKII inn på en Primare SPA20 inngang. Manglet phono-trinn. Fungerte utmerket. Men det var med vinyl som kilde, så støybidraget fra to forforsterkertrinn druknet i platestøyen Husk å skru ned volum på begge (for)forsterkerne og juster de to volumkontrollene til du får best resultat: likt nivå på kildene. Da lar du volumkontrollen på H/K (slutttrinnet) være og bruker volumkontrollen på første ledd.
    Men, burde ikke 8 ch in by-passe forforsterkeren? På samme måte som 8ch out by-passer effekt trinnet?

Egentlig er det bare en måte å finne det ut på og det er å koble ned og prøve

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •