Susing i H/K dpr 2005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Susing i H/K dpr 2005

I det siste har det begynt å suse noe infernalsk i min dpr 2005. Ikke fra forsterkeren men fra høytalerene.
    Med en gang jeg skrur på er det ingenting men i løpet av 4-5 minutter øker det gradvis til det til slutt er så plagsomt at det ikke går an å høre på uten å bli både svimmel og ør i hodet.
    Susingen er like høy på alle kanalene, uansett volum og kilde. Hvis jeg switcher mellom en inngang som står på og en hvor kilden er avskrudd blir det dønn stille, helt til jeg skrur på den valgte kilden.
    Det blir ikke noe forskjell om forsterkeren har vært av i 1 min eller et døgn (bortsett fra at hvis den har vært av 1 min er susingen der med en gang mens har den vært av et døgn tar det 4-5 min før susingen har nådd ødeleggende nivå)
    Prøvde søkefunksjonen men det eneste jeg fant var en som hadde problemer med susing i senterkanalen fra en dpr 2005 og ingen svar.

Noen som har noen lure tips? Er det fixbart eller er det bare å kaste?
    Hvis det går an å ordne er vi over på mitt neste spørsmål:
    Kan jeg bruke dpr 2005 som ren effektforsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan virke som det er strømforsyningen som er kilden. Likt støynivå fra alle kilder i alle kanaler. Det alle kanalene har felles er at de må ha strøm. Støyen øker som funksjon av varmeutvikling. Få sjekket strømforsyningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Det var jeg som hadde sus i senterutgangen på dpr 2005. Jeg ringte Dalens Elektronikkservice as, der det sitter en som heter Frank og er god på HK. Han sa at det var varmeskade i utgangen og sånt var ikke å få tak i lenger. Alle 7 forsterkerutganger sitter i samme modul. Du kan ringe dit selv å spørre etter Frank, så får du svar.Dalens elektronikkservice as | www.dalens.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •