Effektforsterker til fronter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til fronter

Hei.

Er i tvil om jeg kan få noe mer ut av disse frontene ved å benytte forsterker til frontene + center. Om jeg så gjør hva har jeg av alternativer. Spørsmålet er jo også kost/nytte på såpass billige høytalere. Er det waist of money å kjøpe en forsterker til disse høytalerne? Jeg kommer også til å investere i en ny sub. Har i dag en 10". Om jeg kjøper en ny 10" eller om det blir én 10 og en 12 har jeg ikke bestemt meg for.
    Har i dag ikke de største høytalerne, men er allikevel usikker på om jeg kan klare å dra ut noe mer trøkk. Benytter Pioneer reciever : VSX LX50

Har i dag JBL ES80 som fronter
    Spesifikasjon:
    JBL

Har i dag JBL ES25C som center.
    Spesifikasjon:
    JBL

Noen som har noen tips til forsterker eller tips om å bare la være... så takker jeg for tilbakemeldinger.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har høyttalere i ca samme størrelse som deg og jeg kjører effektforsterker på de. Du får nok bedre kontroll på høyttalerne med et sluttrinn. Det trenger ikke å være verdens største og dyreste. Og som en bonus så får du frigjort krefter til de andre høyttalerne. Dessuten så står du friere i valg av høyttalere når du vil oppgradere frontene for du trenger ikke å ta hensyn til at de skal drives av en receiver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •