"Cerwin Vega VE12F" forsterkeri.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Cerwin Vega VE12F" forsterkeri.

Hei!
    Da har jeg falt for fristelsen å handla meg CV-VE12F. "Problemet" er vel da egentlig forsterker.Ser at det er mye CV+NAD kombinasjoner, men fins det noe annen kombinasjon ? (Tillsvarende NAD+CV) ,eller er NAD en vinner uansett effektmessig ifht pris?

-Tips mottas' med takk.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fram til nå bare hørt vega på bilstereoforsterkere, NAD, Denon og ymse PA-trinn. Og det har hørtes tilnermet likt ut.

Her om dagen hørte jeg kombinasjonen DC12 med Hegel H200 ... det var LANGT fra alt annet jeg har hørt fra et sett Vega høyttalere!

Vil man ha innestenkt lyd med trøkk... gå for nad eller PA). Men med en påkostet forsterker vil aldri et vega-par være deg samme noen gang siden

Med Hegel H200 så var (selvfølgelig) bassen rimelig nedtonet i forhold til en slapp denon (samme stue, samme DC12, samme alt annet). men lydbildet var MYHYHYE større. Alt var mye mer definert og klarere og (måtte fåglarna forby fra en Vega) mer høyoppløst.

Klart... Manglene DC12 har skinnte enda mer igjennom. Det skulle bare mangle. Men sjokket var såpass stort at det var rett og slett morro! Aldri har jeg hørt en såpass hifi vega

Bassen var ikke borte i den forstand. Jeg kjenner DC12 som "rumlehøyttalere", men med H200 så var bassen VESENTLIG mer presis og kontant enn med denon.

Jeg har hørt DC12 på 2 forskjellig Denon og hører jevnlig VF12 på en 3. (surroundreciver). Jeg husker ikke navn og nummer på denonreciveren, MEN den er gammel. Før HDMI-eraen.

Min oppfattning er... skal det være billig, kjøp NAD. Nad er greit nok. Det trøkker, og spiller penere enn denon (etter min mening), men det er utrolig hva man kan hente utav en høyttaler med riktig forsterker.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alltid når det gjelder CV så kan man aldri få nok effekt,men jeg har ikke god erfaring med NAD . Har hatt forskjellige kombinasjoner på mine DC-12. Nå har jeg en Rotel på 200 ekte watt og den spiller meget bra med flott kontroll på basselementene. Det råeste jeg har prøvd var en Dynamic Precision på "noen" hundre watt. Jeg "grein" da jeg måtte levere den tilbake etter at lånetiden min gikk ut. Har du råd eller finner en pent brukt DP så løp og kjøp......

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

Hei og beklager noe treg svartid. Utfra hva jeg konkluderer med er altså dess' mer effekt man tillfører høyttalerne jo morsommere blir de ? .Samt hvis det er et forsterkeri med litt hensyn til lydkvalitet så går det faktisk ann og ikke bare spille høyt ?. Problemet mitt er at jeg egentlig ikke har plass for et tårn av effektblokker + forforsterker. Fins det ingen recievere som klarer å håndtere disse CV'ne på en ok måte ? .Det skal også nevnes at det helst bør være surround.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Hei og beklager noe treg svartid. Utfra hva jeg konkluderer med er altså dess' mer effekt man tillfører høyttalerne jo morsommere blir de ? .Samt hvis det er et forsterkeri med litt hensyn til lydkvalitet så går det faktisk ann og ikke bare spille høyt ?. Problemet mitt er at jeg egentlig ikke har plass for et tårn av effektblokker + forforsterker. Fins det ingen recievere som klarer å håndtere disse CV'ne på en ok måte ? .Det skal også nevnes at det helst bør være surround.
    Klart det finnes recivere,også billige som du kan bruke. Alt kommer an på hvor kresen du skal være,men mitt svar gikk på hvordan du skulle få mest ut av høyttalerne. Likevel så kan du klart bruke en rimelig-middels reciever og sikkert bli fonøyd. BARE IKKE FALL FOR FRISTELSEN OG SAMMENLIGN MED EN DP...DA ER DU NOK SOLGT ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •