Receiver til B&W CM7 ++

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til B&W CM7 ++

Jeg vurderer å kjøpe B&W CM7 samt CMC2 og CM5 som hjemmekinooppsett.

I den forbindelse trenger jeg litt råd til hvilke receiver og evt. effekttrinn som passer med B&W. Jeg har så å si null erfaring, og dette er mitt første anlegg.

Jeg har kun hørt CM7 i stereo med en Nad forsterker(husker ikke hvordan). Skal på hifi-klubben å høre på oppsett i neste uke. Der regner jeg med de anbefaler Nad og Denon.

Har lest opp og ned om receivere, og har funnet ut at jeg heller litt mot Yamaha RXV 3900 eller Pioneer LX72. Noen som har erfaring med disse?

Håper noen kan gi noen bra råd.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner jeg ikke lydsignaturen til den nye b&w serien. Men b&w+onkyo, pioneer eller yamaha skal være bra. Yamha går kanskje for å være den aller beste matchen..? Etter min mening bør du hvertfall styre unna Denon da det fort blir for lyst i klangen med b&w(etter min mening da). På film fungerer denon bra, men på musikk blir det fort litt lyst og skarpt.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Rotel på effekttrinnet? Skal visstnok være en god match med B&W

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Nå kjenner jeg ikke lydsignaturen til den nye b&w serien. Men b&w+onkyo, pioneer eller yamaha skal være bra. Yamha går kanskje for å være den aller beste matchen..? Etter min mening bør du hvertfall styre unna Denon da det fort blir for lyst i klangen med b&w(etter min mening da). På film fungerer denon bra, men på musikk blir det fort litt lyst og skarpt.
    Etter mye av det jeg har lest her på forumet og andre steder, så blir yamaha anbefalt til det meste. Må kansje kjøpe hos elkjop, og levere tilbake dersom jeg ikke er fornøyd..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Hva med Rotel på effekttrinnet? Skal visstnok være en god match med B&W
    Har du en spesiell modell å anbefale. Har lite peiling, og er ikke helt sikker på hva jeg trenger. Det eneste jeg har forstått er at de fleste, inkludert Hifiklubben sier at en bør ha et effekttrinn på B&W.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En rotel rb 1070 på brukten kanskje?(ligger på ca. +/- 3000,-)
    2x130w og med mye krefter pga. stor strømforsyning, men kan ta sikkringer ved oppstart pga. dette.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg en RB-1090 på 10A kurs, har ikke merket til noe, mener å huske at den har noe sånn softstart eller hva nå enn det heter.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD T765HD eller høyere burde få fres i de høyttaelrene der :P.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer LX-72 oppgis til å ha effekt på 180W og Yamaha RX-V 3900 til 140W. Er ikke dette nok til å drive høytalerne uten å ha en effektforsterker? Har som sagt ingen erfaring, men snakket med en kamerat som mente at disse receiverne var mer en gode nok til å drive høytalerne.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atigerl
    Pioneer LX-72 oppgis til å ha effekt på 180W og Yamaha RX-V 3900 til 140W. Er ikke dette nok til å drive høytalerne uten å ha en effektforsterker? Har som sagt ingen erfaring, men snakket med en kamerat som mente at disse receiverne var mer en gode nok til å drive høytalerne.
    Det er sikkert nok til å drive høyttalerene, men neppe nok til å gi dem de "arbeidsforholdene" som de fortjener. Hvis, jeg sier hvis da jeg ikke har første hånds erfaring, dem er relativt like 683 som jeg har i lydsignatur - så har jeg ett par tips. Jeg har testet både Onkyo 875 og Yamaha 3800 på mine 683 sammen med Lyngdorf SDA2175 som effektforsterker. Jeg synes at Yamaha var tøffest, men i mitt rom som er ganske vrient er Onkyo best på film som teller mest for min del. På musikk var Yamaha best.

Hadde jeg stått i dine sko, ville jeg sett meg om på brukten etter en Yamaha 3900 eller 1900. Startet med det for så å bygge på med en effektforsterker. Kanskje CM7 trives like med Emotiva som mine 683 gjør? Da kan man bygge på med en XPA-3 eller XPA-5 etter hvert - slik at man for ut potensialet av dem. Med reciver blir det litt som å kjøre løpsbil med makseffekt på 8000 i turtall, men den er sperret på kanskje 5-6000 omdreininger. Sikkert dårlig forklart, men slik føler jeg det.

Edit:
    To tips:
    Onkyo 906 - denne har nok mest effekt av disse to.

Yamaha 1900 - god kandidat som nok er vassere på film en Onkyo i de fleste tilfeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er sikkert nok til å drive høyttalerene, men neppe nok til å gi dem de "arbeidsforholdene" som de fortjener. Hvis, jeg sier hvis da jeg ikke har første hånds erfaring, dem er relativt like 683 som jeg har i lydsignatur - så har jeg ett par tips. Jeg har testet både Onkyo 875 og Yamaha 3800 på mine 683 sammen med Lyngdorf SDA2175 som effektforsterker. Jeg synes at Yamaha var tøffest, men i mitt rom som er ganske vrient er Onkyo best på film som teller mest for min del. På musikk var Yamaha best.

Hadde jeg stått i dine sko, ville jeg sett meg om på brukten etter en Yamaha 3900 eller 1900. Startet med det for så å bygge på med en effektforsterker. Kanskje CM7 trives like med Emotiva som mine 683 gjør? Da kan man bygge på med en XPA-3 eller XPA-5 etter hvert - slik at man for ut potensialet av dem. Med reciver blir det litt som å kjøre løpsbil med makseffekt på 8000 i turtall, men den er sperret på kanskje 5-6000 omdreininger. Sikkert dårlig forklart, men slik føler jeg det.
    Takk for bra svar
    Tror nok jeg vil gå for Yamaha i første omgang, og så øke med effektforsterker etterhvert. Er jo dyre komponenter, så tror ikke jeg gidder å kjøpe alt på en gang. Skal jo handle julegaver også nå.. ikke bare til meg selv. Skjønner egentlig forklaringen din greit, selv om jeg er nybegynner..
    Skal se hva jeg finner brukt, men liker å kjøpe noe som er nytt. Spesielt siden det er første anlegget mitt. Har litt lyst at det skal være urørt hvis du forstår. Men hvis jeg finner noe i nærheten av der jeg bor, så blir jeg nok å vurdere det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •