Fremtidige planer, stereo eller surr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fremtidige planer, stereo eller surr

Da har jeg kommet til rette i den nye leiligheten, men enda ikke fått tatt noen skikkelige bilder.
    Men har funnet ut at jeg ikke kan skjønne hvor jeg skal gjøre av bakhøytalerene.
    (skjønn den setningen den som vil)

Så jeg driver nesten å vurderer fordelene/ulempene ved å gå over til et stereo oppsett.
    Da jeg hører masse på musikk, mens filmer går det 2-4 av i uken.
    En ulempe jeg kommer på er jo det at jeg mister støtten for HD lyd, ikke at jeg vet hvor stort det argumentet er i et stereo oppsett.
    Tanken er å bruke effektforsterkeren min sammen med enten en forforsterker eller noe annet smart.

En ulempe jeg kommer på er at HD lyden blir borte og at flere ledninger må gå opp til tv enn per i dag.
    Lufter litt tanker her og håper på noe kloke råd.

Til info så bruker jeg en 2809 receiver og en Nad 275 som effekt til frontene.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chras
    En ulempe jeg kommer på er jo det at jeg mister støtten for HD lyd, ikke at jeg vet hvor stort det argumentet er i et stereo oppsett.
    Dette stemmer ikke. Det finnes plenty med blu-ray spillere med innebygget dekoding av DTS MA og DD TrueHD, så du ofrer ikke den såkalte HD-lyden i et stereo-oppsett.

Edit; Pass i så fall på ar du kjøper en blu-ray spiller med innebygget justerbar lip-sync funksjon. De fleste stereo forterkere har nemlig ikke lip-sync funksjon...

Når det gjelder stereo eller surround så forblir det en personlig preferanse - alt etter hva som er det viktigste for deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Dette stemmer ikke. Det finnes plenty med blu-ray spillere med innebygget dekoding av DTS MA og DD TrueHD, så du ofrer ikke den såkalte HD-lyden i et stereo-oppsett.

Når det gjelder stereo eller surround så forblir det en personlig preferanse - alt etter hva som er det viktigste for deg.

Men man må vel bruke reciever som kan motta pcm,eller kan man bruke ren stereoforsterker/forforsterker?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke problemstillingen. Kan du ikke bare sette opp frontene og eventuell sub og så kjøre auto-oppsett? Da vil vel receiveren stille inn de høyttalerne den finner.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Men man må vel bruke reciever som kan motta pcm,eller kan man bruke ren stereoforsterker/forforsterker?
    -> Analog lyd ut fra blu-ray spiller og inn i vanlig integrert stereo forsterker eventuelt forforsterker/forsterker.

Så fremt blu-ray spilleren gjør intern dekoding så får man full lydkvalitet fra TrueHD og DTS MA på de analoge utgangene. Det er ikke nødvendig å sende PCM/bitstream til receiver.

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg ser ikke problemstillingen. Kan du ikke bare sette opp frontene og eventuell sub og så kjøre auto-oppsett? Da vil vel receiveren stille inn de høyttalerne den finner.
    Grunnen til at jeg vurderer det er at jeg egentlig hører mer på musikk enn jeg ser på film. Musikk står på ifra jeg kommer hjem i 4 tiden til jeg legger meg.
    Og jeg tror blu ray spillern min en samsung bdp1400 skal kunne dekode selv, ikke at jeg er sikker.

Kjører for øyeblikket med receivern og en center igjennom den og en sub ifra preout.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •