Enkel og grei måte å få bedre drift av høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enkel og grei måte å få bedre drift av høytalere?

Hei er i fasen med å kjøpe inn komplett hjemmekino anlegg til film og musikk, har for øyeblikket en Yamaha RX-V1900 som leverer 7 x 130 W RMS i 8 ohm.

Fronthøytalerne jeg skal bestille så snart lønna kommer på konto er blant annet dette paret, jeg ser at de har en effekt på 150 watt rms, så for å utnytte dem bedre vurdere jeg å kjøpe en rimelig multikanalsforsterker.

Er det slik at watten forsterkeren gir legges sammen med antall watt receiveren min yter? Og kan noen anbefale meg en forsterker til under 10 000 som fungere fungere bra i denne sammenhengen eller må jeg opp i pris?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legge sammen effekten...

Tja. Kun hvis du velger å bi-ampe. Men det er ikke noe du egentlig burde tenke på hvis du har bestemt deg for å benytte deg av et eksternt effekttrinn.

Bak på din reciver ( Yamaha RX-V1900 ) har du noen rca-utganger som er merket som pre-out. Det er disse utgangene du skal koble til eventuelle effekttrinn ( forsterkere ).

Flotte høyttalere du har tenkt til å kjøpe !
    Ikke bry deg om den oppgitte effekten. Den forteller ikke noe verdifullt. Effektiviteten kan dermed være vært å vite. Siden den er på imponerende 97db, så kan man nok klare å spille meget høyt med selv en effektfattig forsterker.

Man kan nok fint bruke disse sammen med det meste av forsterkere. Alt fra rørforsterkere på 10w, til et 1000w transistor monster.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det var godt å høre, satt her med sammenbitte tenner og ventet på svar, har et ganske begrenset budsjett, så ble nesten religiøs i håp om at jeg kunne slippe det hehe.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha 1900 drar rb81 mer enn godt nok etter min mening. Halle heller brukt de pengene på andre deler i første rekke, sub\surr\center osv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •