Nad 3100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Nad 3100

Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad 3100

hei
    litt hjelp hadde gjort seg?

er nad 3100 bra??????
    eg har fått eit tilbud på ein nad 3100 for 1200kr. er det billig?
    men veit ikkje om den er bra.
    hvor mange w ligger den på?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en 3100 for maange år siden. Den er ikke veldig kraftig, 2x60watt, men den er jo laget på den tiden NAD ikke skrøt på seg effekt slik de gjør nå til dags. Den har også 2x200watt dynamisk effekt. Tror ikke jeg hadde betalt 1200kr for en, men det er nok individuelt. Den jeg hadde sparka bra liv i et par Dali 107 så på forholdsvis lettdrevne høyttalere så burde den fungere fint. Den kan forresten også brokobles sammen med NAD 2100. Da får du 2x100watt. Med power envelope så har du mye dynamisk effekt.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hadde en 3100 for maange år siden. Den er ikke veldig kraftig, 2x60watt, men den er jo laget på den tiden NAD ikke skrøt på seg effekt slik de gjør nå til dags. Den har også 2x200watt dynamisk effekt. Tror ikke jeg hadde betalt 1200kr for en, men det er nok individuelt. Den jeg hadde sparka bra liv i et par Dali 107 så på forholdsvis lettdrevne høyttalere så burde den fungere fint. Den kan forresten også brokobles sammen med NAD 2100. Da får du 2x100watt. Med power envelope så har du mye dynamisk effekt.

takk for hjelpen:-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg betalte 3100,- for den jeg hadde i 1990 eller deromkring, så den er jo en del år gammel.
    Min brant opp for noen år siden, junior arvet en etter sin onkel og den har både vært brukt som effektforsterker og til å drive romperistere.

Den jeg hadde som det gikk litt galt med var nok et mandagseksemplar, men at det faktisk er slike å oppdrive i dag, neste tjue år gamle sier jo litt om hvor solide de faktisk var.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres kjent ut med den prisen der ja. Kunne sikkert betalt halve av det du har fått forespeilet. Å så er det bare å lete etter en 2100.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Memory Lane

Jeg kjørte 1000 preamp med 2100 poweramp med mange forskjellige høytalere, gulv og stativ. Det låt veldig bra syns jeg, jeg manglet aldrig watt, men den trivdes best på opp til kl. 12 på volumet, etter det så ble det høyere, men mer komprimert. Men da snakker vi tøysete høyt

Summa summarum så er det en god forsterker.

1000+2100 er samme forsterker som 3100, bare separert ved fødsel

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Jeg kjørte 1000 preamp med 2100 poweramp med mange forskjellige høytalere, gulv og stativ. Det låt veldig bra syns jeg, jeg manglet aldrig watt, men den trivdes best på opp til kl. 12 på volumet, etter det så ble det høyere, men mer komprimert. Men da snakker vi tøysete høyt

Summa summarum så er det en god forsterker.

takk til dem som har gjit meg svar!
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

går an og prute litt,dette er en meget bra liten tass,dynamisk så leverer den vel 330w i følge hifiavisa jeg har liggende her,her er det også det jeg liker best med nad, bass eq som øker trykket litt i bassen,har hatt noen opp igjennom åra,hva slags høytalere skal du ha den til,eneste som er med denna er skurring i potmeter som jeg syntes og huske jeg har hatt på de 5 jeg har eid,litt elektrospray så funker det igjen.lykke til med handel.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkoalpha2000
    Hei

går an og prute litt,dette er en meget bra liten tass,dynamisk så leverer den vel 330w i følge hifiavisa jeg har liggende her,her er det også det jeg liker best med nad, bass eq som øker trykket litt i bassen,har hatt noen opp igjennom åra,hva slags høytalere skal du ha den til,eneste som er med denna er skurring i potmeter som jeg syntes og huske jeg har hatt på de 5 jeg har eid,litt elektrospray så funker det igjen.lykke til med handel.

hadde tenkt å bruke den på nokken dali 109.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil nok fungere bra sammen med Dali 109. Som sagt leverte den varene sammen med Dali 107 som er samme med bare én bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruben96
    hei
    litt hjelp hadde gjort seg?

er nad 3100 bra??????
    eg har fått eit tilbud på ein nad 3100 for 1200kr. er det billig?
    men veit ikkje om den er bra.
    hvor mange w ligger den på?
    Hej,

Jeg har selv NAd 2100PE, NAD 3100PE, og Receiveren NAD 7100PE.

Det er kraftige forstærkere som ikke behøver letdrevne højtalere for at kunne levere lydtryk.

De spiller meget overbevisende efter de "kun" er opgivet til 2 * 60watt, de kan brokobles men ikke til 1 * 100watt, de yder 1 * 160watt og driver nemt et par AL-1000 Brokoblet fordi de kan afgive op til 700watt i spidserne i brokoblet tilstand, jeg har selv spillet sådan, det er ikke optimalt men det er sjovt at man kan frembringe sådan lydtryk med så små forstærkere.

De måler i test 2*66watt i 8 ohm, og 2 * 81watt i 4 ohm fra 20-20,000hz, det ser ikke ud af så meget, men da det er en af de modeller der er født med Power envelope (derfor PE), så kan den afgive over 200/250/330watt i 8/4/2 ohm, og det gør at denne forstærker er meget højtspillende.

Jeg kender ikke mange forstærkere på 60watt der yder som en NAD 2100/3100/7100, de er meget stærke.

En NAD 2100PE tæver en NAD 214 uden problemer hvis man vil spille højt, (har jeg selv prøvet).

men 1200kr er for meget idag, de første modeller kom i 1989 så du kan risikere at få en der er 20 år gammel.

Lyden må du selv vudere, hvis jeg mener den lyder OK, er det jo ikke sikkert at du mener det, men den er stærk og sej efter den "kun" er på 2 * 60watt.

Jeg har haft mulighed for at prøve den sammen med så meget andet NAD og den er helt klart en af mine favoritter.

Kan du få den 4-500 ned så er det OK, og husk lige at spørge om potentiometerne, volume/balance knappen, NAD 3100PE har jeg altid haft problemer med Volume/balance på dem jeg har haft, de skratter når du drejer på dem, de fleste kan klares med en gang rens, men nogle kan ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sterk klassiker.

Hei !
    Har selv en Nad 3100 fra 1992 som fungerer 100%.
    Ikke engang skurring i volumpotmeteret.:smile:
    Den brukes i dag på mine B&W 602 S3.
    Har testet den på mine Dali Concept 10 også,med overraskende resultat.
    Bass EQ funksjonen er fin å bruke til avspilling ved moderat volum.
    Dessuten har forsterkeren en bra innebygd signalforsterker til platespiller.
    Eneste minus er at forsterkeren ikke har fjernkontroll.
    Selv bruker eg en Nad 5000 cd'spiller sammen med 3100.
    Denne har volumkontroll. Har faktisk esker og bruksanvisninger til begge.
    Synest det var en egen sjarm over Monitor serien til Nad.
    Om du har mulighet til å teste forsterkeren og finner den i orden,så burde den være verd opp mot tusenlappen. Men ikke noe særlig over,om du ikke er samler eller en gammel Nad'fan.
    Good Luck !!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •