Utvide fra stereo til surround B&W CM9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utvide fra stereo til surround B&W CM9

Heisann..

Egentlig ikke en tråd som har veldig betydning for AKKURAT nå liksom, men liker jo å ha mål og tanker.

Sitter nå med NAD C375BEE og snart B&W CM9. Sitter jo med planen og utvide til surround, når jeg får et rom jeg kan bruke(garasjen)

Hva slags reciver vil jeg trenge, om jeg si skal bruke CM5 som bakhøyttalere og cmc eller cmc 2 som senter. Samt en god sub da.

Kjeder meg litt på en fredagskveld, og håper noen andre gjør det og Som har noen forslag

Mvh

Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vurderer litt det samme, har snaaaaart spart nok til CM9 (dvs. blir nok ikke noe før studielånet kommer i januar). Går jo an å bruke 375'en som ren effektforsterker (evt. selge den å kjøpe 275). CM9 liker effekt, så da må du nok opp i 15-20k for å finne en surroundreceiver som kan drive hele settet skikkelig. (Med effekt på frontene kan du klare deg med en rimeligere surroundforsterker som pre til frontene som kun driver cm5 og center.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av streeter
    jeg vurderer litt det samme, har snaaaaart spart nok til CM9 (dvs. blir nok ikke noe før studielånet kommer i januar). Går jo an å bruke 375'en som ren effektforsterker (evt. selge den å kjøpe 275). CM9 liker effekt, så da må du nok opp i 15-20k for å finne en surroundreceiver som kan drive hele settet skikkelig. (Med effekt på frontene kan du klare deg med en rimeligere surroundforsterker som pre til frontene som kun driver cm5 og center.
    Venter på mine CM9 nå, par uker sa de på HFK. Utvidelsen er nok ikke noe som skjer med det første som jeg skrev, men moro å leke litt med tanken.

Håper jeg kan bruke 375 som ren effekt, men er kanskje bortkastet ja, heller selge den da, og bruke en ren effekt pluss en god reciver. CM5 som bakøyttaler krever jo sitt de og..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp nå heller DS3 som bakhøytalere da gitt enn CM1/5... ;-)|

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke oppsettet til musikk hadde jeg ikke solgt nad´en, bedre i stereo enn en receiver og det du taper på å selge den vil bare gi deg en dårligere effekt til front. En receiver vil uansett ikke kunne drive cm9 på en god måte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •