Nad 216 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31

Tråd: Nad 216

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    men c270 er noe svakere enn 216... spesielt om en ser hva de yter dynamisk...

jeg hadde blitt fornøyd med en 216 på ve12 skulle jeg tro..

216 er 80watt kraftigere enn c270 dynamisk 8ohm når den er brokoblet men bare 5 watt rms vanlig

mye større forsyning

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil og tro det skulle drive dem bortimot til maks.
    Hadde en 216 på ls 15 en gang, og det rocka noe voldsomt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke det noen effektforsterkere som har volum hjul bak forsterkeren ? synes jeg har sett ett lite svart hjul på C272
    kan hende det var til noe annet ?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    ja, men du tenker bare på coil'en nå... tenk på opphenga som skal bremse den da de får for store utsving...
    en kammerat har to sett med dc12 et i stua å et i baren i kjelleren... der skal du se der er forskjell på opphenga... de i kjelleren spiller røv men de i stua er det punch i som om de var nye. elementene er helt lysegrå i pappen på de i baren men sorte å fine på de i stua. å de ble kjøpt fra samme palle hos HFK å de i stua er moderat brukt å de i kjelleren er hardt brukt men aldri sprengt..

jeg vil ha mine lenge
    Hvis ikke de tåler høyt volum over lang tid så lenge det ikke vrenger sier det mer om høytalerene spør du meg. CV er laget for å spille høyt, men i følge deg så klarer de altså ikke dette. Godt jeg ikke har CV lengre da mao, for jeg er fremdeles glad i å dra skikkelig på innimellom...........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    ja, men du tenker bare på coil'en nå... tenk på opphenga som skal bremse den da de får for store utsving...
    en kammerat har to sett med dc12 et i stua å et i baren i kjelleren... der skal du se der er forskjell på opphenga... de i kjelleren spiller røv men de i stua er det punch i som om de var nye. elementene er helt lysegrå i pappen på de i baren men sorte å fine på de i stua. å de ble kjøpt fra samme palle hos HFK å de i stua er moderat brukt å de i kjelleren er hardt brukt men aldri sprengt..

jeg vil ha mine lenge

Opphengene blir vel mye mer skadet av en liten forsterker da de ikke har kontroll, slik at elementet svinger utenom arbeidsområdet sitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 216 som ble brukt sammen med Patos Lyric. Den komboen var ikke noe for meg, rent lydmessig. Så nå brukes den til å drive et par buttkickere.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Opphengene blir vel mye mer skadet av en liten forsterker da de ikke har kontroll, slik at elementet svinger utenom arbeidsområdet sitt.
    ja det er korrekt, men så skal en ikke kjøre den så hardt an den mister kontroll...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvis ikke de tåler høyt volum over lang tid så lenge det ikke vrenger sier det mer om høytalerene spør du meg. CV er laget for å spille høyt, men i følge deg så klarer de altså ikke dette. Godt jeg ikke har CV lengre da mao, for jeg er fremdeles glad i å dra skikkelig på innimellom...........
    det er snakk om over 16år med hvert sitt bruk... tror de fleste høyttalere hadde bikket over med så langt hardbruk...

selve membranene på de i kjelleren er helt myke å støvhetta er limt flere ganger...
    de er utslitt...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forsterkeren var desverre solgt, så nå er jeg påjakt etter ny efektforsterer.
    noen forslag ? helst under 3000

Newcomer K_K sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Det er en effektforsterker, så den har ikke volumhjul. Du er nødt til å ha en forforsterker utenom.
    Beklager sent svar, men denne ble feil. En effektforsterker kan ha justering av gain, eller ett volumhjul bak. Slik som f. eks NAD C275BEE Tror Kane misforsto spørsmålet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der skrives at en NAD 216 er mere dynamisk end NAD C270.

En NAD 216 klare 170/280/400 watt i 8/4/2 ohm stereo.

En NAD C270 klare 210/340/450 watt i 8/4/2 ohm stereo.

Brokoblet yder en NAD 216 1 * 400watt 8 ohm, i spidserne 1*580/800 i 8/4 ohm.

Brokoblet yder en NAD C270 kun 1 * 300watt 8 ohm, men kan stadig være med i spidseffekten, den er opgivet til 1 * 600/800watt i 8/4ohm.

Jeg har selv haft en NAD 319 & en NAD 216, og i mine øjne er det noget af de mest lamme forstærker fra NAD på 2 * 210watt i 4 ohm jeg har prøvet.

Du bliver 100% skuffet hvis du som jeg havde en gammel NAD 2200/2600/2700 PE og købte så en NAD 216 som jo blev udråbt til en monster forstærker, og det er simpelthen ikke sandt, jeg havde den en dag, så røg den retur, for mig som har så mange NADér at sammenligne en feks NAD 216 med var min konklution at NAD 214 (den er total lam), NAD 216 var et stort tilbage skridt for NAD, men det var også der de skippede deres PE (Power envelope).

En NAD 216 & en NAD 2200PE har de samme watt i 4 ohm, men vil du spille højt overgår en NAD 2200PE nemt en NAD 216.

Jeg købte også en NAD 214 på hele 2 * 120watt i 4 ohm, jeg spillede på en NAD 2100PE som kun har 2 * 80watt i 4 ohm, på et sæt DC-12, aldrig er jeg blevet så skuffet over at skifte min NAD 2100PE ud med en NAD 214, der er bare ingen effekt/spidseffekt i en NAD 214, selvom den har 50% mere udgangs effekt i 4 ohm end NAD 2100PE.

Det har altid været min mening om NAD 214/216/218, selvfølgelig kan en NAD 218 da spille højt, men den har de watt den har og kan heller ikke expandere som feks den gamle NAD 208 kunne, jeg har idag en NAD 208, jeg havde mulighed for at prøve min NAD 218 mod min NAD 208, og der blev NAD 218 solgt omgående.

Jeg har også haft 2 * NAD C270 brokoblet på mine AL-1000 og det klare de fint.

Skulle jeg vælge mellem NAD 216/C270 så blev det NAD C270, fordi jeg vælger den er at den har noget auto start med 12v trigger, plus den har nogle muligheder på bagsiden men noget fikset out, og at den har til 2-sæt højtalere, mange mener ikke det betyder noget, men nogle gør.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •