Valget står mellom Onkyo TX-NR807 vs Pioneer VSX-LX52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer solstice sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valget står mellom Onkyo TX-NR807 vs Pioneer VSX-LX52

Hei!

Skal kjøpe meg nytt utstyr og snuser på disse to receiverene, på papiret ser de jo veldig likverdig ut - hvilken anbefaler dere (når de er satt opp mot hverandre)

På høyttalere har jeg sett for meg KEF IQ90-serien - fungerer disse bra med Pioneer / Onkyo ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo kan iallefall sterkt anbefales.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier også onkyo, beste jeg har hatt ivertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge disse (pluss Denon AVR 3310, Yamaha RX-V2065 og Marantz SR6004) er testet i siste nr av Hjemmekino.

Det kom vel i hyllene mandag 2. nov.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

jeg kjøpte meg 807 for et par dager siden ikke helt førnøyd ennå, mulig høytalervalget, virker litt mørk i lyden, krispen er litt borte, jeg vurderer angrefristen,,,,,,

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du sier krispen er litt borte, hva hadde du før?

Og hvordan høyttalere har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

du jeg har litt forskjellig. prøvd infinity jbl, har jmlab electra 936 på den nå, og det ble andre boller, dette trur jeg er en kjempematch, kommer tilbake med mer info

Newcomer solstice sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye prat med mine "hifi-geeks"-kompiser går jeg for en Onkyo TX-NR1007 istedenfor

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

ja det er mange kandidater, etter og ha spilt litt på min onkyo 807 med jmlab 936 skjønner jeg at høytalervalget, er veldig viktig her, det ble en helt annen dans nå, med disse høytalerne, denne helgen blir det litt mer testing, må kansje vurdere noen andre høytalere til onkyo, innbiller meg at onkyo er litt mørk i lyden, i hverfall i forhold til min gamle sony str-da 7100es, blir popkorn og film i dag,,,,,,

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regors5
    ja det er mange kandidater, etter og ha spilt litt på min onkyo 807 med jmlab 936 skjønner jeg at høytalervalget, er veldig viktig her, det ble en helt annen dans nå, med disse høytalerne, denne helgen blir det litt mer testing, må kansje vurdere noen andre høytalere til onkyo, innbiller meg at onkyo er litt mørk i lyden, i hverfall i forhold til min gamle sony str-da 7100es, blir popkorn og film i dag,,,,,,
    Sony er veldig lys i lyden. Onkyo har vel litt H/K preget lydbilde.

Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer lx52

Jeg har brukt noen timer nå på å teste Pioneer VSX-LX52(kun i stereo) på System Audio 1550, og er meget fornøyd. Jeg prøvde meg først på Yamaha RX-V765, men dette var ingen match med SA. Det jeg liker med Pio'n er at den er stramm i bassen, og Jeg synes faktisk ikke Pioneer er så bassfattig som jeg hadde hørt den kunne være. Den er bare stramm og tørr. Hvis du opplever Onkyo som litt mørk vil jeg definitivt anbefale deg å høre på Pioneer. Har ikke hørt Onkyo så jeg kan ikke sammenlikne, men etter hva du skriver tipper jeg du vil like Pioneer... Du får uansett ha lykke til med valg reciever. Du har i alle fall hjulpet meg å ikke gruble videre om jeg skal teste opp mot Onkyo 807...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking onky 807

etter og ha fortert en masse popcorn og cola,og rullet litt film. har jeg laget meg et lite bilde av onkyo 807, sammanligner direkte med min gamle SONY str.da 7100es, ingen tvil om det er 2 helt forskjellige lydsignatur, sony kansje litt over gjennomstitt frampå, og onkyo kanje heller litt motsatt, uansett har jeg en del utstyr stående som jeg har testet helt uhøytidig ( ingen facit) , fant fort ut at mine infinity kappa 600 ikke matchet denne reciver helt, heller ikke jbl sva 1800 syndes jeg fungerte maksimalt, men da jeg tok i bruk mine jmlab electra, 936 begynte det og virkelig bli moro, reciveren viste seg fra en helt annen side, det ble mer krisp og rasp, og for et bånndrag, har gjennom siste åra hatt flere recivere innom, men kan ikke huske at alle var så kresen på høytaler, ikke sikkert onkyo er det heller, men hjemme oss meg syndes jeg det, betalte 6800 kr for denne reciver og det må jeg si, at her for du utrolig mye for pengene, masse tilkoblingsmuliheter, o.s.v. det jeg registere er at onkyon var rolig. når man byttet ingang, og lydmodus, det er et stort pluss, mange her klikker unødvendig mye, til og begynne med vurderte jeg og levere tilbake på angrefisten men ikke sikker lenger

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo`n trekker nok det lengste strået her ja

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger en 2 HDMI ut er jo Onkyen utelukket, da må en opp på NR1007. Ellers sliter etter mitt syn Onkyoen på design. At en får LX52 ned mot 7000,- må en også ta med i betraktningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv disse to (807 og LX52) på short listen, men ser at Pioneer'en ikke har settings for høyttalerimpedans under 6 ohm. Onkyo kan settes til 4 ohm. Vil det ha stor betydning for lydbildet i normal bruk om jeg kjører 4 ohm's høyttalere på en 6 ohm's utgang?

Jeg har Dali 104 (front) og Dali Blue R1000/C1000 som hhv. surround og senter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •