Hdmi koblet via Pioneer VSX-LX52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hdmi koblet via Pioneer VSX-LX52

Lurer på en sak:
    Har koblet min Sagem HD dekoder via HDMI inn på receiver og ut til min Panasonic plasmatv.
    Men jeg får ikke lyd ut på tv-høyttalere, kun lyd fra receiver, hva har dette seg?

Med dekoder koblet direkte på tv er det lyd derfra...

Kunne vært greit å ha lyd på tv , da barna og kona vil ha det "enkelt"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig å konfigurere om det skal sendes ut lyd på HDMI utgangene. Hva som er default innstilling vet jeg ikke. Jeg ville sjekket opp det.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frorem
    Lurer på en sak:
    Har koblet min Sagem HD dekoder via HDMI inn på receiver og ut til min Panasonic plasmatv.
    Men jeg får ikke lyd ut på tv-høyttalere, kun lyd fra receiver, hva har dette seg?

Med dekoder koblet direkte på tv er det lyd derfra...

Kunne vært greit å ha lyd på tv , da barna og kona vil ha det "enkelt"
    Hvis du går inn på¨audio-parameter knappen,og blar nedover til HDMI,så får du valget mellom "amp" og "trought". Setter du den til trought,så slipper den lyden gjennom til tv'n,og da spiller den ikke i høytalerne!
    Er hvertfall sånn på min LX 51!
    Når det er sagt,så skjønner jeg ikke hvorfor du vil ha lyden på tv'n,i stedet for via forsterkeren - selv bruker jeg aldri tv-lyden!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe jeg også stusser over. Jeg har en Logitech Harmony One fjernkontroll som jeg har to tv-valg på, tv med surround og tv med lyden ut fra tven. Lurer på om det finnes en fjernkontrollkode som kan sette HDMI lyd på THROUGH via en kommando istedet for at harmonyen skal begynne å bla i menyen til VSX'en?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •