Prosessor/pre mot Pre med prosessor inngang.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 69
    Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosessor/pre mot Pre med prosessor inngang.

Jeg har et kombianlegg hvor stereo delen er det viktigste. Jeg er egentlig fornøyd med prosessoren jeg har når det gjelder film, men ønsker å oppgradere lyden på musikk.

Alternativene er da å oppgradere prosessoren til en som er mye bedre på stereo (analog tilkobling). Krell har jo sine (brukte), Cary cinema 11a har jo fått veldig positiv tilbakemelding på den analoge delen, Arcam av9 like så. Arcam av888 er helt ny og skal etter sigende være glitrende på begge (men den selges jo ikke i norge)

Alternativ to er å kjøpe en god pre med prosessor ingang, og fortsette å bruke min Rotel 1098 som prosessor.

Hva ville dere anbefale, og i så fall hvilke prosessorer eller preamper burde jeg se på?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde vel kanskje si hva slags høyttalare du bruker. Ettersom du bruker ren pre i surround regner jeg med at du har effekt, da er det nok mest for pengene å kjøpe en ren pre med ht inngang. Emotiva og parasound har om du ønsker å spille med sub i stereo.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager mangel på informasjon. Jeg har i dag i stereo oppsett:

KEF Reference 207.2 høytalere, Electrocompaniet AW 400 monotrinn og Rotel 1098 prosessor/forforsterker.

Suround delen består av 2 Meridian 557 som styrer bak og senter, og ett sett med Meridian som styrer sidehøytalere. Senter: kef xq50, bak: b&w 802 s2 og side er b&w dipol (billige). (har også en sub).

Jeg ønsker ikke å ha sub i stereo oppsettet.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er i den prisklassen ja, da burde nok noen andre komme med anbefalinger.
    Kan du holde deg unna kabelsidene på hifisentralen er det også et fint sted å få anbefalinger .

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en del på sentralen også, men føler at kunskapen om prosessorer kanskje er bedre her.

Er foresten enig i kabeldiskusjonene, artig lesning om man liker å "se" på en god krangel med lite fornuftige argumenter, mellom to sider som aldrig blir enige.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke er avhengig av intern dekoding av de nye lydformatene ,- så må det virkelig være "kjøpers marked" når det gjelder brukte "såkalte High End prossesorer".
    Oppgraderte for et års tid siden min daværende prossesor Krell Showcase til en Yamaha Z-11.
    På film siden, med interndekoding,- og ved å bruke "presence" kanalene,- gir denne meg en bedre opplevelse til film,- men selv om Z-11 nok er en av de bedre receiverne når det gjelder "to kanals" lytting,- så er det etter min mening et godt stykke opp til Krell`n. (bruker Z-11`n kun til "pre")

Så Krell Showcase er en prossesor jeg varmt kan anbefale,- er kanskje ikke så mange av disse på "brukte`n" i Norge ,- men går du på ebay eller audiogon eller noe, kan man nok få denne svært billig.

"Fantastisk flotte høyttalere du har foresten"

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på denne krellen, og har god tro på gode kjøp. Ser også nå at man kan få ny Cary Cinema 11a for kr. 27000,- på lyric. Begge hadde vært goe alternative. Problemet med disse er at jeg har kjøpt alle andre komponenter i svart. Tror da en komponent i sølv ikke ville falle i god smak.

Og takker for komentaren på høytalerne, er meget fornøyd. Virkelig en høytaler jeg kan anbefale.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sitt på Parasound P7 eller NC 2100? NC2100 er kansje billig, men den er faktisk ein veldig bra forforsterker. Eg testa den mot Atoll PR300 og parasounden var bedre på alle punkter og spesielt på brukervennlighet. Utrulig praktisk at signalet går rett gjennom forforsterkeren når den er av. P7 skal være enda eit par hakk bedre..

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drister meg til et forslg, som har funket fint for meg og et par kompiser. Onkyo sin 905, med div oppgraderinger av Roar malmin. Går så det griner å bruke denne som pre til musikk. Går utenpå Rotelen flere ganger IMHO. spes etter doc malmin har sett på den. Har solgt min til en annen kompis, og har nettopp bestilt en Onkyo 5507, som også skal på benken til Malmin. Behovet for en grei dac, og egen musikk pre frafalt her i hvertfall.

Skal spille sammen med: Usher be20, bryston sst14 eller en spectron musicanIII. Litt usikker på siste mann, mulig den kommer for salg når det lir på...

Vel dette var mitt stalltips!!
    I beste mening.
    -Y

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips. Har sett på Parasound c1/c2 men igjen de er vel kunn i sølv, det samme gjelder vel alle andre i Halo serien (p7 inkludert).
    Onkyo er et alternativ, flere som har tipset meg om dem.

Noen som har erfaring med Arcam av 888, eller er det for tidlig? Irriterer meg at klubben ikke tar inn annet en Solo serien.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å sjekke om evt. prosessor kan brukes med sub, hvis du bruker det til musikk i stereo.

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor du ikke langy unna flateby, kan jeg fikse en demo for deg på Malmin Onkyo, Du kan sikkert ta med deg rotellen for å samenligne.Han som har oppsettet, har hatt akkurat en sånn... varte ikke lenge det....:-|

Det som skjer med Onkyo etter at Malmin har klådd på den er som følger:

Mer ro
    Stillerer i sorte områder i musikken
    Detaljer får klinge ut
    luft
    rom
    null skarpe kanter. sss er en sagablått. Testet mot orginal.. huff.
    Mer ekte. Vurderte div dac for en stund tilbake, tenker ikke i de baner ennå, for å si det slik.

Gleder meg til å få hjem 5507, og kjørt denne til Hokksund for litt fiffing.. tror det blir bra jeg!!

I beste mening
    -Y

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbudet. Må lese meg litt opp på Onkyo, og få den inn på lista mi.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Hva kommer en slik Onkyo + malmin mod. på i pris?
    Mvh Jan I

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener jeg betalte rundt 5 k ++ for mod, men gjorde dette i 2 omganger.først litt, og så resten for å si det på den måten. Ble grei etter første runde, men det var etter andre turen at ekstern dac plutselig ikke var et tema lengre... Hva du må betale for en Onkyo vet jeg ikke, det varierer jo svært..
    Men de 5K ++, jeg er ikke i tvil jeg, verd hver krone!! Så min nye skal også dit en tur.

-Y

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi klubben kan bestille Arcam AV888. Mulighet for hjemlån eller i det minste retur er nok svært begrenset.

En annen mulighet er Primare SP32. Soundgarden har den. Ulempen er igjen muligheten for hjemlån da de vanligvis ikke har denne på lager. Etter man har lagt til HD audio kort og videoprosesseringskort kommer den på omtrent samme pris som Arcam'en.

Har du enda mer penger å bruke kan du vurdere Denon sin prosessor. Classe har også en skikkelig godbit. Utover det finnes det selvsagt enda mer kostbare produkter. F.eks. Anthem, Lexicon, Halcro, Mark Levinson, SimAudio, McIntosh osv.

Selv venter jeg på en Parasound P7, men den kommer som du sier bare i sølv utførelse. Du finner en liste over preamper med prosessorinngang på audiophile.no (se under handleguide).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Har sett litt på denne krellen, og har god tro på gode kjøp. Ser også nå at man kan få ny Cary Cinema 11a for kr. 27000,- på lyric. Begge hadde vært goe alternative. Problemet med disse er at jeg har kjøpt alle andre komponenter i svart. Tror da en komponent i sølv ikke ville falle i god smak.

Og takker for komentaren på høytalerne, er meget fornøyd. Virkelig en høytaler jeg kan anbefale.
    Krell Showcase fins i sort ,- og mener bestemt at jeg også har sett et bilde av Cary 11a i sort også.
    Når det gjelder Cary ,- så har vel den fått mye god omtale, men tror ikke den er helt friskmeldt enda,- når det gjelder en del "bugs",- men det blir den vel etter hvert.

Det er i hvert fall en her på forumet som har en slik ,- lurer på om han kaller seg "Distinctive" ,- han kan sikkert forklare deg litt mer angående disse feilene som denne forsterkeren har (eventuellt hadde)

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Cary kommer i sort må jeg se nærmere på den. Bugs er jo et problem med nye produkter. Har lest en del om Arcam av888 og den ble jo utsatt en del pga. mye bugs i lillebroren.

Primare SP32 står også på listen over interesante produkter.

Noe spesielt dyrere enn kr. 40 000,- er jeg ikke interesert i å bruke, men et godt brukt tilbud er jo aldrig å se bort i fra.

Skal ta en tur på adiophile.no å se på pre med prosessor ingang også. Dette er et godt alternativ da jeg tror det er lettere å finne bra produkter brukt. Utviklingen på analog pre er jo ikke så stor som på prosessorer. Å kjøpe en prosessor som er 5 år gammel er jo kanskje ikke lurt med tanke på prosessor delen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Parasound Halo C2 tidligere og gikk over til Onkyo 886 prossesor og jeg kan med hånden på hjertet anbefale onkyo.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv begynt letingen etter en forforsterker med prossesor inngang ,- da jeg som nevnt tidligere ikke er helt fornøyd med min Z-11, når det gjelder lyd i to kanaler.
    Pga. en del andre prosjekter som må prioriteres,- må jeg nok vente litt med et slikt innkjøp.
    Men da jeg var veldig fornøyd med Krell Showcase , er Krell Kav 280p ,- eventuelt deres nye Krell Evolution 222,- forsterkere som står høyt på ønskelisten min.
    Mark Levinson har også en del forforsterkere, som kan være aktuelle for meg.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •