Prosessor/pre mot Pre med prosessor inngang. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 69 av 69
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Begynner og bli mer og mer vanlig det der. Det er vanskelig å kjempe mot de store og da ender man heller opp med å gjøre noen modifikasjoner på eksisterende produkter. Lexicon gjør det det samme har jeg hørt.
    Men det kan godt hende Integra er et bedre produkt enn Onkyo. Modifikasjoner kan selvfølgelig slå postivt ut. Men da kan man kanskje heller kjøpe en Onkyo prosessor og få den modifsert her i Norge. Det er en fyr som gjør det.
    Det gjelder nok ikke her. Integra'en er Onkyo sitt forbruker brand i US mens Onkyo produktene er makedsført mot PRO markedet i US. Innmaten i produktene den er den samme og det er jo ikke sikkert at det er en dårlig ting :-D

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet litt videre her, og har funnet ut at jeg muligens skal gi opp hiend alternativene. Har sett på en Marantz av8003 og denne har så vidt jeg vet alt jeg ønsker meg. Muligens utenom den høye lydkvaliteten på 2 kanals jeg ønsker. Er også litt usikker på kvaliteten på dacen i den, har ikke hørt noen si noe om den.

Går jeg for denne vil jeg vel gå for en dedikert 2 kanaler siden, men har god tid på dette. Jeg vil da ta meg tid til å låne og prøve forskjellige gode forforsterkere. F.eks. med rør.

Noen her som har erfaring med Marantz og kan gi meg en tilbakemelding om dens kvaliteter?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Synd å høre dine erfaringer fra Nad. Håper du kommer med tilbakemeldinger når du tar nye valg. Jeg er fortsatt veldig i tenkeboksen og veldig usikker. Er helt sikker på mine krav, men de gjør at jeg enten må vente på Emotiva med dedikert pro, eller gå for en veldig dyr Pre/pro.

Når det gjelder Anthem så må jeg si to ting: Audiocompaniet må få seg en it ansvarlig, for deres hjemmeside er veldig dårlig (de er ikke alene i hifi verden), de har jo ingen spor av at de er importør av Anthem heller. Og så hvidt jeg forstår har den ikke hd dekoding (fortell meg gjerne om jeg tar feil).
    Som den første i Norge (i hvert fall som jeg vet om) som fikk tak i Anthem D2v gjennom Audiocompaniet/OHFC, så er nettopp D2v en av de fremste på HD dekoding. Den har alle formater, 8 hdmi inn og 2 hdmi ut.

Jeg trengte en forforsterker som i tillegg var en prosessor samt fullbalansert ift resten av anlegget. Denne er ved siden av Krell og noen få andre en av de fremste prosessorer på markedet. Det har den vist til det fulle, gjennom svært god lydkvalitet. Nøkkelen er en svært avansert romkorreksjons enhet hvor man bruker en pc ved siden av selve prosessoren.

erikno

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg missforstått infoen fra Anthem. Er det en modulbasert enhet hvor du kan oppgradere hardwere også? Anthem har jo eksistert en stund, så kan den kjøre hd lyd, så må den vel ha blitt oppgradert.

Dette med oppgradereing er etter min mening veldig viktig på dyre prosessorer. Ellers vil de ha en veldig kort levetid, og dermed veldig hurtig nedjustering av verdi. Se bare på en del av de eldre Krell. Kostet for bare noen få år siden nesten 60 000,- og nå får du dem ned mot 10 000,-
    Dette er et stort ankepunkt mot å kjøpe veldig dyre produkter med teknologi som hurtig utvikler seg. (høytalere og effektforsterkere er jo i den helt andre enden av skalen, der kan fortsatt 20 år gamle produkter låte veldig bra).

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg missforstått infoen fra Anthem. Er det en modulbasert enhet hvor du kan oppgradere hardwere også? Anthem har jo eksistert en stund, så kan den kjøre hd lyd, så må den vel ha blitt oppgradert.

Dette med oppgradereing er etter min mening veldig viktig på dyre prosessorer. Ellers vil de ha en veldig kort levetid, og dermed veldig hurtig nedjustering av verdi. Se bare på en del av de eldre Krell. Kostet for bare noen få år siden nesten 60 000,- og nå får du dem ned mot 10 000,-
    Dette er et stort ankepunkt mot å kjøpe veldig dyre produkter med teknologi som hurtig utvikler seg.
    Modulbasert oppbygning likt som en PC er en av grunnene til at Meridian sin 861 er regnet som prosessor-referanse i store deler av pressen og custom-markedet i rundt 10 år nå.

Etter min mening; definitivt et minimum når man legger *så* mye penger på bordet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er et stort ankepunkt mot å kjøpe veldig dyre produkter med teknologi som hurtig utvikler seg. (høytalere og effektforsterkere er jo i den helt andre enden av skalen, der kan fortsatt 20 år gamle produkter låte veldig bra).
    Til en viss grad er D2v modulbasert. For det første er det selvfølgelig firmware oppdateringer over en "lav sko". På den måte håndteres alle de forskjellige bugs ganske effektivt, spesielt hdmi som alle sliter med. Eks kommer Dolby Volume i neste firmware oppdatering til D2v i Januar.

I tillegg er det mulighet for å skifte ut hele kort i D2v. Dog i den grad man endrer på layout, typisk inn og utganger, slik som skjedde ved overgangen fra D2 til D2v, vil dette ikke fungere. (Gikk bl a fra 4/1 HDMI til 8/2).

Sånn sett, slik jeg i hvertfall ser det, burde denne holde en god stund fremover.

Jeg registerer at (Eldre) Meridian må i forhold til hdmi, ha en egen boks, slik de kom med nylig.

erikno

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikno
    Jeg registerer at (Eldre) Meridian må i forhold til hdmi, ha en egen boks, slik de kom med nylig.
    Det gjelder også nytt. Meridian har tidligere også sluppet eksterne bokser for HDMI/video. De har uttalt at de alltid ønsker å skille klart mellom HF video og alle typer audiosignal på et så tidlig tidspunkt i kjeden som overhodet mulig. Det er egentlig smart - spesielt når det gjelder søple-grensesnittet HDMI. Det er ikke alle som kan gjøre det selv om de vil - HD-lyd krever at signalet er kodet, og slike propriotære standarder sitter de færreste på. Denon og Meridian er vel en av få.

Fordelen med å være 100% modulbasert er å kunne custom-designe boksen helt etter kundens behov. Trenger man mer regnekraft (som følge av nye standarder, romkorreksjon, nye filtre etc), flere inn/utganger eller kanskje noe så spesielt som AES tilkobling for å integrere prosessoren mot High-End studioutstyr så er det bare å sette inn et nytt kort. I en custom-installasjon og/eller et oppsett med spesielle behov kan det være avgjørende.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke uenig, og fleksibilitet er bra.

For meg, avhengig av hdmi og flere utganger enn 1, les 2, og en svært god romkorreksjon, balanserte inn- og utganger, en god nok oppgraderingsmulighet, en svært fleksibel assignmulighet til kilder og hva de skal gjøre, samt ditto utganger, vel Anthem D2v er ift til andre processorer sett ift til pris, svært bra.

Jeg er sikker på at Meridian også lyder bra, men for meg, det er ikke bare fremtidige oppgraderingspakker, det er hva de leverer også akkurat nå, også!

erikno

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Arcam AV888 Pre-amp Processor, kan anbefalles. Oppgradert fra AVP700. i mitt system låter den meget bra. Fikk min av HiFi-Kløubben som kompensasjon for min gamle AVP700 som hadde vært tilsammen 1,5 år på service,, 3 ganger.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •