Prosessor/pre mot Pre med prosessor inngang. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 69
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er litt i samme letingen selv. Selv vurderer jeg Onkyo sin Pre amp 5507 evt 886. 886 har fått "editors choice" i bla HI-NEWS så den bør være litt ok da de legger stor vekt på ytelsen både lyd messig å måle messig.Regner med at 5507 ikke er noe dårligere.
    Annet alternativ er uber reciverne til de forskjellige produsentene men dette bikker også fort 45k+. En tredje mulighet er å bruke LX71 som preamp å kjøpe større effekt forstkerer.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at man må opp på relativt dyr prosessor eller reciver for å få like bra lyd som i en middels priset preamp. Poenget er jo selvfølgelig at skal man ha begge deler, og ønsker siste teknologi, så blir jo summen av de to boksene, ikke nødvendigvis billigere enn en virkelig god prosessor. )Som f.esk. Cary Cinema 11a.) Og dette har gjordt at jeg vel har landet på å kjøpe en prosessor av topp kvalitet fremfor en ok prosessor og en ok forforsterker.

Om jeg derimot hadde fra før hadde hatt en av delene, som jeg hadde vært veldig fornøyd med, så hadde jo valget blitt anderledes.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Er i samme tenkeboks selv. Kommer til å gå for 2-kanals pre med utgang til prosessor.
    Hvis du har/anskaffer en av de nyere blueray-spillerne kan flere av disse dekode HD lyd og sende signalene ut via analog 7.1 eller HDMI. Det gjør at du ikke trenger en HD-prosessor for å få HD-lyd etter det jeg har fått forklart.

Til nå har jeg ikke blitt overbevist om at det finnes prosessorer som gjør en like god jobb i stereo som en HighEnd 2-kanals pre, men det finnes unntak hvis man er villig til å bla opp for en Classe SSP800, Moon CP8, store Kreller mm. Da snakker man fort 100000,-+ for prosessor/pre, for meg er det i overkant.

Jeg har ca 6 mnd på meg, er igang med husbygging og dermed utvidelse til 7.1 men er ikke villig til å gå på vesentlige kompromisser når det gjelder stereo som er det viktigste for meg.

Avventer Denon BD4010 (16000,-), men hadde jeg kjøpt ny spiller i dag hadde jeg valgt OPPO BDP83 SE (9000,-) som i tillegg spiller SACD/DVD-A, og dessuten fra ekstern HD via USB.

Jeg har ikke prosessor i dag, men i forhold til pris vurderer jeg NADT175 som et godt alternativ, men kommer også til å vurdere å kjøpe en rimeligere brukt prosessor/receiver i første omgang siden jeg uansett må ha en sprell ny BD-spiller av god klasse. Rotel har kommet med en ny prosessor, 1570, du kjenner Rotel, men med alle nye formater.

Har flere ganger vurdert Parasound P7, men synes den faller gjennom ettersom jeg allerede har en god 2-kanals pre.

Heller ikke jeg har behov for sub i stereo, men jeg regner med at det er mulig å både koble sub til pre og prosessor(?) ved behov.

Som deg er jeg opptatt av stereo uten særlige kompromisser ,men ønsker også HD-lyd 7.1 når jeg først er i gang med hjemmekino. Har du SACD-spiller i tillegg til BD, er det vel lurt å sørge for at prosessoren har analog 5.1 inn, 2 sett hvis den ikke har HDMI. Har man en multispiller BD/SACD bør vel ikke dette være noe problem skulle jeg tro.

Lars

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer bluray spillere med innebygget prosessor ville jo dette vært en godt valg, men har ikke hørt om dette. Da ville en pre 8 kanals pre være valget. Tipper dette vil komme, men dette ligger vel noen år frem. Ihvertfall i topp segmentet.

Jeg har ikke sacd spiller da jeg anser dette mediet for å ville gå av med døden om ikke lenge. Jeg antar vel at min neste utfordring etter at valget er gjordt på dette området, er å se på pc basert musikkformidling. Dette er vel helt klart fremtiden vil jeg tro. (om ikke lenge vil man vel ha en digital kilde som er pc, og en venylspiller som først og fremst står til utstilling )

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var valget tatt for min del. Jeg har bestilt en NAD T175HD:
    NAD Electronics :: T 175 AV Surround Sound Preamplifier (HD)

Denne har fått mye skryt for lydkvalitet både til musikk og surround. For meg er det en midletidig løsning da jeg har noe annet på gang og kommer til å selge den videre om ca. 6-8 mnd.

UOB:
    Du har såpass romslig budsjett at du kan vurdere en NAD M15HD:
    NAD Electronics :: M15 HD AV Surround Sound Preamplifier

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ad-m15-hd.html

Alltid vanskelig å tolke andre lytterinntrykk, men M15 har fått kjempe skryt av foreløpige eiere. Kommer selvfølgelig mye ann på matching og ideelt sett skulle man jo alltid ha testet selv i eget oppsett før kjøp.

Det artige med både NAD T175 og M15 er at de er modulbaserte og vil kunne oppgraders i fremtiden både på audio og bildesiden. Da er man sikret en fremtidsrettet løsning.

Siden HifiKlubben selger både Arcam og NAD så kanskje man kunne få til hjemlån på begge før et kjøp?

Skal gi en rapport tilbake når T175HD er i hus her.
    Grunnen til at jeg skriver HD bak er fordi det først ble solgt både T175 og M15 uten HD, men nå er altså begge kommet i versjon der de takler HD audio.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal stikke innom Klubben her i moss i morgen og se på Nad M15 hd (om de har den da, den ligger jo ikke på hjemmesidene deres en gang.). Den har også Audyssey, som jeg har hørt mye godt om. Mitt ankepungt er vel først og fremst design på Nad.

Hadde Klubben tatt inn Arcam fmj, så hadde jo mulighetene vært større for utprøving, men nå må jeg rett og slett stole på tester som har vært gjordt. Og som sakt tidligere så har Arcam av888 fått ekstremt bra test i Stereophile.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen ukers venting har endelig min Parasound P7 ankommet forhandler. Skal hente den etterpå. Andre som har testet den sier at den trenger litt innkjøring, men det blir nok noe testing i helgen likevel tenker jeg Får bare ha i bakhodet at det kommer sikkert til å låte enda bedre etterhvert.

Ny signalkabler er underveis og DAC'en burde være rett rundt hjørne. Julen har startet tidlig i år

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må komme med intrykk når du har fått hørt litt på den.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde mer eller mindre tatt avgjørelsen om å kjøpe Arcam av888, og legge inn bestilling til en forhandler i England. (Fikke en veldig god pris). Fikk så plutselig høre at det hadde vært mye reklamasjoner på av888. Det gjorde jo kjøp i utlandet lite tiltrekkende (og produktet lite tiltrekkende også).

Så jeg er tilbake til start:-?

Har bestemt meg nå at når jeg kjøper en ny enhet så skal den ha hd, minimum en hdmi ut (helst to), og god romkorreksjon (helst Audyssey).

Dette gjør at mange dyre og gode produkter forsvinner (de er blitt for gamle). Dennon, og Nad er igjen, Onkyo 5507, Marantz, og Emotiva (kom gjerne med forslag til flere). Må faktisk si at Emotiva frister veldig. Denne er så billig at jeg da har god råd til en bra stereo pre med prosessor ut også.

Jakten fortsetter.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte også Emotiva, men den kommer vist ikke før på nyåret og jeg gadd ikke å vente. Er også litt skeptisk når jeg hører folk sliter med støyproblemer med Emotiva. Jeg hører bare positivt om Nad og lydkvaliteten, men T 175HD skal ha litt relélyder når audio skiftes. Det er neppe noe å bry seg om, men toppmodellen M15HD skal være helt tyst.
    Skal hente min Nad T 175HD i morgen på posten.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja. Da var NAD T 175HD sendt i rettur. Det var mye bugs med produktet. Lydmessig var den bedre enn min billige Yamaha RX-V650 på flere områder, men jeg opplevde den som slank i mellomtonen. Enda tynnere låt det hvis jeg brukte onboard DACen. Jeg tenkte umidelbart at Yamahaen var den som la litt til, men så testet jeg også litt mot å bare bruke mitt Lynx lydkort direkte i effektrinn. Lynx lydkortet regnes som utrolig nøytralt og også i denne sammenligningen opplevde NAD T 175HD som slank. Det ble mye topp og bunn og lite homogent. Jeg prøvde den aldri til film. Slet med en del feil og derfor fikk jeg hevet kjøpet. Har bare godt å si om servicen til Hifi Klubben her.

Verken bruksmessig eller lydmessig kan jeg anbefale dette produktet. Jeg klør meg i hodet over at den kan koste så mye. Kan selvfølgelig hende det var en dårlig match hos meg og den vil passe bedre i et annet anlegg, men er rimelig sikker på at den er tilbaketrukket i mellomtonen og mangler nivå der et sted. Mulig M15 er i en annen klasse, men jeg må si er jeg litt skeptisk til NAD sine surround produkter etter dette. Jeg tror at å gå for en dedikert forforsterker med prosessorinngang er den tryggeste løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en mulig løsning

Ser man etter en bra prosessor idag er jo Anthem Audio spennende
    importeres av audiocompaniet
    de har fått mye skryt over dammen

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å høre dine erfaringer fra Nad. Håper du kommer med tilbakemeldinger når du tar nye valg. Jeg er fortsatt veldig i tenkeboksen og veldig usikker. Er helt sikker på mine krav, men de gjør at jeg enten må vente på Emotiva med dedikert pro, eller gå for en veldig dyr Pre/pro.

Når det gjelder Anthem så må jeg si to ting: Audiocompaniet må få seg en it ansvarlig, for deres hjemmeside er veldig dårlig (de er ikke alene i hifi verden), de har jo ingen spor av at de er importør av Anthem heller. Og så hvidt jeg forstår har den ikke hd dekoding (fortell meg gjerne om jeg tar feil).

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi er inne på andre merker. Sunfire er spennende. Vet ikke om det finnes importør i Norge. Bob Carver som står bak er en utrolig dyktig person. Noen kjenner kanskje til The Carver challenger fra en stund tilbake. Han sa at han kunne kopiere lyden til hvilke som helst forsterker med en billig en. To hifi blader tok han på ordet. Det ente opp med at han klarte det. I det ene tilfellet (Stereophile) kopierte han lyden til en svindyr Conrad Johnson forsterker.

Har ikke sjekket priser, men her er produktene til Sunfire:
    SUNFIRE: Luxury for all

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var de i Norge ja:
    Butikk - Audiocom

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunfire er helt nytt for meg. Så på det, men igjen så det ikke ut som de hadde hd dekoding. Altså blir det gamle produkter. De fleste highend prosessorne som er på markedet i dag virker som de er gamle. Få som kan dekode hd, og da blir det uinteresant etter min mening.

Det viser derimot at det finnes en del merker som ikke er kjent i norge, og at man derfor bør lete for å finne det beste.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke med meg i farten at Sunfire ikke hadde HD audio.

Så har man Integra. Ser at disse er populære blandt forum medlemmer i USA.
    Integra Home Theater

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Integra er veldig interessant, men jeg har ikke funnet noen norsk importør. Noen som har kjenskap til om den importeres til norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Integra er bare en Onkyo i litt annen innpaking. Litt som at Lexus er en del Toyota konsernet.

Det betyr at om det var noen som tok inn disse produktene til Norge ville det vært Onkyo. Enn så lenge har ikke det skjedd. Litt synd igrunn. Integra låter nok mye som en vanlig Onkyo, men designet er litt finere syns nå jeg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robolsn
    Integra er bare en Onkyo i litt annen innpaking. Litt som at Lexus er en del Toyota konsernet.

Det betyr at om det var noen som tok inn disse produktene til Norge ville det vært Onkyo. Enn så lenge har ikke det skjedd. Litt synd igrunn. Integra låter nok mye som en vanlig Onkyo, men designet er litt finere syns nå jeg.
    Begynner og bli mer og mer vanlig det der. Det er vanskelig å kjempe mot de store og da ender man heller opp med å gjøre noen modifikasjoner på eksisterende produkter. Lexicon gjør det det samme har jeg hørt.
    Men det kan godt hende Integra er et bedre produkt enn Onkyo. Modifikasjoner kan selvfølgelig slå postivt ut. Men da kan man kanskje heller kjøpe en Onkyo prosessor og få den modifsert her i Norge. Det er en fyr som gjør det.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •