Ny vs gammel receiver! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hvordan kan man si det er effekten det står på?
    nevnte du ikke tidligere at en t-amp fungerte tilfredstillende på M65?

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk, leste denne tråden for første gang nå, og så har jeg akkurat lagt ut min gode, gamle Marantz SR7400 til salgs pga. overgang til HD og ny receiver... Tenkte nettopp på å kjøpe en litt billig ny receiver for å decode hd-formatene, nå ble jeg plutselig skeptisk.....

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    hvordan kan man si det er effekten det står på?
    nevnte du ikke tidligere at en t-amp fungerte tilfredstillende på M65?
    Tja, det står kanskje ikke på maks effekten, men hvordan forsterkeren takler en relativt tung last som M65, de går jo helt ned i 2,8 ohm og det i bassområdet. Den nye Pioneer'en "støtter" ikke mer enn 6 ohm iflg manualen.

T-amp funker tilfredstillende til musikk og en del filmtitting, men skal man dra på skikkelig trenger man mere krefter. Det er her jeg syns min gamle Cambridge gjør en MYE bedre jobb enn den nye Pioneer'en.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer oppgir alltid normalbruk effekt bakpå. Min gamle AX4ASi stod det 390 bakpå, og var 7x180w (mener jeg å huske). Den hadde egentlig aldri noe problemer med verken PSB eller Klipsch. Men begge er nokså lett drevne også.

Men her er det vel snakk om klassisk miss matching av komponenter. Ville kanskje prøvd å bytte Pioneeren og prøvd en Denon i stedet, de skal vist være litt varmere i lyden, eventuelt Sony eller Yamaha.

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik å forstå, Herminator, at du ennå ikke har kjørt romkorreksjonen? I såfall er det vel fornuftig å gi denne en omgang før du klager på lyden ;-) Romkorreksjonen kan jo, som du helt sikkert vet, i mange tilfeller gjøre store forbedringer med lyden. I Pioneer-forsterkeren din sitter det vel en nokså avansert utgave, som absolutt vil kunne gi en markant lydforbedring, spør du meg :-)

Har forøvrig en Pioneer VSX-1016, som jeg synes leverer langt bedre med romkorreksjonen på. Og som en annen her nevnte, er det lurt å sette frontene til "small" :-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •