Nad C320 + Nad 216 Thx

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad C320 + Nad 216 Thx

Hei!

Jeg er da en av de som har vært mye inne på avforum uten å hittil å ha vært så aktiv. Det skinner igjennom at det er mange rutinerte folk her, noe som lover godt for folk som enda ikke innehar rutine på lik linje(meg).

Som student er mitt budsjett begrenset, men jeg har likevel foretatt meg det å kjøpe en effektforsterker(NAD 216). Det jeg lurer på er egentlig hva jeg skal gjøre med mine pre-out, main-in innganger for å få det hele til å fungere. Beklager osv for at det kommer bagatell spørsmål som dette, men det hadde vært hyggelig med svar!

Uansett...Jeg synes det er sykt moro å se hvor mange det er på dette forumet som bryr seg om god lyd(ja jeg vet om de forskjellige meningene om hvor god lyd det er å hente i budsjett Nad+B&W). Som ny her ønsker jeg ikke å bli oppfattet som en besserwisser, mitt ønske er kun å få nye erfaringer!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Kort fortalt: For å koble sammen forsterker og effektforsterker må du bruke signalkabler fra Pre-Out på forsterkeren.

Edit: Steike, la ikke merke til at dette var ditt første innlegg. Så jeg slutter meg til CavaleraRules, velkommen som aktiv bruker

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen!

Pre out fra forforsterker/integrert(vet ikke hva C320 er) til main in på effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for svar!

Som ny ligger det alltid en liten spenning i hvilke svar man får, og om man blir tatt for en liten drittunge som står med sitt utstyr og prøver å skrike høyest i klassen

Ja, C320 er en en gammel traver av en integrert som jeg kjøpte som alt for ung ved å hoppe opp til disken på HFk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balare
    Takker og bukker for svar!

Som ny ligger det alltid en liten spenning i hvilke svar man får, og om man blir tatt for en liten drittunge som står med sitt utstyr og prøver å skrike høyest i klassen
    Vi biter ikke

Hva slags høytalere har du??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å vite

Jeg har B&W DM 602 S2 som jeg(mulig overraskende) er meget fornøyd med også den dag i dag. Hver sin smak som de sier

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er moro for min del er at mine høyttalere+ et lite soundsyle stativpar fortsatt gjør at jeg kan få frem et smil på diverse musikk. Det er mulig det er jeg som er jeg som er helt på jordet, men jeg har definitivt hørt verre(og dyrere) anlegg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker Y-splitt så kan du bruke effekten i både 320 og 216. Da må du ha to ledninger med én RCA-hunn og to RCA-hann. Hannene på begge to skal plugges i pre-out og main-in. Én kabel for hver kanal. Pass på å ikke krysse de. Deretter så tar du en vanlig signalkabel mellom hunnene på Y-splittene og inn på 216'en.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis du bruker Y-splitt så kan du bruke effekten i både 320 og 216. Da må du ha to ledninger med én RCA-hunn og to RCA-hann. Hannene på begge to skal plugges i pre-out og main-in. Én kabel for hver kanal. Pass på å ikke krysse de. Deretter så tar du en vanlig signalkabel mellom hunnene på Y-splittene og inn på 216'en.
    Og du vet helt sikkert at de har samme gain?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så længe at han ikke skal bruge det til Bi-amping, og det mener jeg ikke jeg kan læse ud af det her, så har det ikke noget at sige at gain ikke er ens, det er ikke noget problem.

Han har jo så bare muligheden for at bruge effekten fra NAD C320 til et sæt højtalere eller måske en passiv sub i samme rum, eller i et andet rum mere hvis han ønsker det.

Det er nok ikke optimalt, men muligheden er der.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poul-erik
    Så længe at han ikke skal bruge det til Bi-amping, og det mener jeg ikke jeg kan læse ud af det her, så har det ikke noget at sige at gain ikke er ens, det er ikke noget problem.
    Spørsmålet mitt var til Gurba, som foreslår biamping.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Og du vet helt sikkert at de har samme gain?
    Nei, det gjør jeg ikke. Det er jo nokså stor forskjell på effekten også så det er ikke sikkert det blir bra. Men det er mange som kobler sånn uansett. Det går an å prøve. Er forskjellen stor så er det bare å la det være og det har kosta 2 Y-splitter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tittet litt på forforsterker til å erstatte c320'en. Kom over en brukt C160, er det noen som har erfaring med denne, og evt. har noen tanker om en dedikert forforsterker vil skille seg klart fra å bruke min integrerte som forforsterker?

Evt. tips til andre forforsterkere som vil kunne fungere sammen med nad 216?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •