Ingen lyd, noen som kan hjelpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Ingen lyd, noen som kan hjelpe?

Hei

Har et stort irriterende problem. Får ikke lyd i forsterkeren fra dekoder eller BD-spiller.

Har en HD-PVR-dekoder fra CD som er koblet med HDMI-kabel til en Yamaha RX-V365 forsterker og videre med HDMI-kabel til TV (Sony 46D3000). På samme måte har jeg koblet en LG BD370 blu-ray spiller til forsterkeren med HDMI-kabel.

Lyden og bildet går gjennom forsterkeren, men det er ikke noe lyd i forsterker-høytalerne. (lyd i høytalerne på TV)

Har gått inn på MENY på TV - INNSTILLINGER - OPPSETT - AV-INNSTILLING og satt høytaler på lydanlegg, men hjelper ikke.

Noen som kan være grei å hjelpe meg?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett fort i manualen, ser det ikke ut som denne støtter lyd fra HDMI. Du må da koble til med f.eks. digital coax eller optisk i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Etter å ha sett fort i manualen, ser det ikke ut som denne støtter lyd fra HDMI. Du må da koble til med f.eks. digital coax eller optisk i tillegg.
    Men den sender jo lyden videre til TV'n?

Mener at den (forsterkeren gav lyd fra CD-dekoderen) virket også før jeg koblet BD-spilleren til........

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en del billige modeller som ikke støtter HDMI-lyd, men sender rett igjennom. Hvordan var tuneren koblet til da du hadde lyd fra anlegget?

Se på side 11 her (Information on HDMI):
    Download Yamaha RX-V365 user's manual - HifiEdge.com

Er dette en eksisterende modell? Kjøpt ny nettopp? I butikk?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en del billige modeller som ikke støtter HDMI-lyd, men sender rett igjennom. Hvordan var tuneren koblet til da du hadde lyd fra anlegget?

Se på side 11 her (Information on HDMI):
    Download Yamaha RX-V365 user's manual - HifiEdge.com

Er dette en eksisterende modell? Kjøpt ny nettopp? I butikk?
    Kjøpt ny fra Strandberg i Porsgrunn for litt over en uke siden.

Eneste forskjellen på koblingen, var at jeg ikke hadde BD-spilleren koblet til (kjøpte den i går)

Selgeren mente det bare var å koble til HDMI-kablene.......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ta feil angående lyd i anlegget fra tuner?

Ta en telefon til Yamaha og spør. Det er enkelt for dem å svare kort på det.
    Hvis den ikke støtter det, har du vært ute for en udugelig selger og det er helt klart en god grunn for å få levert den tilbake med penger igjen hvis du ønsker det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ta feil angående lyd i anlegget fra tuner?

Ta en telefon til Yamaha og spør. Det er enkelt for dem å svare kort på det.
    Hvis den ikke støtter det, har du vært ute for en udugelig selger og det er helt klart en god grunn for å få levert den tilbake med penger igjen hvis du ønsker det.
    Når det gjelder selger, er det eieren av Strandberg, og vil påstå at han er rimelig oppegående som selger (prøver ikke å lure kunder til å kjøpe noe kunden ikke trenger og som er dobbelt så dyr), regner med at de ikke skulle være noe problem å få byttet i tilfelle.

Hva er det du mener med feil angående lyd fra tuner?

Hver gang jeg forandre valg eller slår av forsterkeren og på igjen, så kommer det opp en meny med videoinnstillinger (decoderen) med følgende valg :

Aktivering av HD-signal (JA/nei)
    Oppløsning (1080i)
    HD Color Space (RGB) - ikke mulig å endre
    TV-format (16/9) - ikke mulig å endre
    scart-kabel for TV (composite) - ikke mulig å endre
    AUX scart-kabel (COMPOSITE/svhs)
    Standard composite (PAL/secam)

Valgene med store bokstaver er på.

Har dette noe med forsterker eller signalene å gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å ødelegge forsterkeren på noen som helst måte med en defekt HDMI-kabel eller noe?

(siden det virker som jeg ikke hadde dette problemet før jeg koblet til BD-spilleren)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du skrev:

"Mener at den (forsterkeren gav lyd fra CD-dekoderen) virket også før jeg koblet BD-spilleren til........"

Så virket det som om du ikke var helt sikker.

Jeg kan ikke se at innstillingene du lister opp har noe med dette problemet å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du skrev:

"Mener at den (forsterkeren gav lyd fra CD-dekoderen) virket også før jeg koblet BD-spilleren til........"

Så virket det som om du ikke var helt sikker.
    Den virket med CD før jeg koblet til BD-spilleren, det er derfor jeg begynner å lure på om HDMI-kabelen kan ha noe å si, overbelastning eller noe, eller BD-spilleren har fucket opp noe.

Koblet bort BD-spilleren, men det er ingen forskjell med hensyn til Lyd.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står tydelig i boka at denne receiveren ikke gjør annet med HDMI-lyd enn å sende den videre til TV'en. Lyd som skal over til høyttalere koblet til receiveren må inn via optisk, coax eller analogt. Så eieren av Strandberg er trolig ikke så oppegående som du tror.

Det at dekoder plutselig ikke gir lyd heller er mest sannsynlig feil innstilling i receiver. Du må sikkert velge fysisk inngang i forhold til inngangsvelger receiver. Les litt i boka så lærer du mye.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det står tydelig i boka at denne receiveren ikke gjør annet med HDMI-lyd enn å sende den videre til TV'en. Lyd som skal over til høyttalere koblet til receiveren må inn via optisk, coax eller analogt. Så eieren av Strandberg er trolig ikke så oppegående som du tror.

Det at dekoder plutselig ikke gir lyd heller er mest sannsynlig feil innstilling i receiver. Du må sikkert velge fysisk inngang i forhold til inngangsvelger receiver. Les litt i boka så lærer du mye.
    Ok, nå har jeg lyd på forsterkeren fra CD, men ikke fra BD-spilleren, og det er hva Dere erfarne her mener at jeg kan forvente å kunne få fra denne forsterkeren uten å bruke andre kabler i tilegg?

Ledningen til Sub'en var dratt ut (av noen små ramper antageligvis), og etter at jeg tok setup på forsterkeren fikk jeg lyd fra CD, men som sagt ikke BD-spilleren.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kmskrs
    Ok, nå har jeg lyd på forsterkeren fra CD, men ikke fra BD-spilleren, og det er hva Dere erfarne her mener at jeg kan forvente å kunne få fra denne forsterkeren uten å bruke andre kabler i tilegg?
    Da synes jeg du skal ringe Strandberg og si at det er feil i manualen, og spør om hvorfor bare en av to innganger virker.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ledningen til Sub'en var dratt ut (av noen små ramper antageligvis), og etter at jeg tok setup på forsterkeren fikk jeg lyd fra CD, men som sagt ikke BD-spilleren.
    Er dekoderen koblet til med HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD er koblet til med HDMI, men er også koblet via DVD-spilleren med lydkabler, og videre til forsterkeren, og derfor har forsterkeren lyd pga jeg tilfeldigvis koblet feil bak.

Det ser ut til at Dere hadde rett angående lyd ikke går via HDMI på denne modellen.

Ringte Strandberg og han sa han ikke var klar over dette, og det var bare å komme å bytte i ny eller få pengene tilbeke. (alternetivt kunne jeg få ledninger til å koble lyden til)

Er dette vanelig (at lyden ikke går "inn" i forsterkeren)? Eller er dette bare pga dette er en "billig" forsterker?

Noen som evt kan komme med en anbefaling på forsterker jeg burde bytte til som bruker lyden via HDMI-kabelen? Prisnivå 3-4000.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva med RX-V465 (3200,-) eller RX-V565 (4200,-) Den siste er 7.1 også.

Sikkert mange andre merker og alternativer, men kanskje enklere å bytte den der du har kjøpt den andre. Den du har koster 2300,-

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette vanelig (at lyden ikke går "inn" i forsterkeren)? Eller er dette bare pga dette er en "billig" forsterker?
    Ja, det er vanlig på flere av de billigste modellene. Jeg har sett en del her på forumet som har kjøpt dette uten å vite om det. Det virker også som om mange selgere ikke er klar over det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (alternetivt kunne jeg få ledninger til å koble lyden til)
    Denne løsningen ville jeg ikke gått for. Du vil da ikke få HD-lyd uten å bruke analoge kabler (hvis den receiveren du har er utsyrt med analoge innganger). Bytt i en receiver som dekoder HD-lyd. Det vil du nok ikke angre på.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva med RX-V465 (3200,-) eller RX-V565 (4200,-) Den siste er 7.1 også.

Sikkert mange andre merker og alternativer, men kanskje enklere å bytte den der du har kjøpt den andre. Den du har koster 2300,-
    Da har vi byttet til RX-V465, men jeg ble ikke så mye klokere (kanskje jeg ganske enkelt burde holde meg til TV-lyd.)

Nå har jeg perfekt lyd fra BD-spilleren, men IKKE lyd eller bilde fra CD som jeg koblet til HDMI2

Får ikke byttet mellom HDMI1 og de andre HDMI'ene.......

Det må vel være mulig å koble til flere HDMI-enheter til denne, hva er ellers poenget med 4 HDMI-innganger ;-)

Jeg får prøve å høre med de i morgen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk bruksanvisningen angående tilordning av inn- og utganger.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •