Ny forsterker! HK eller Onkyo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker! HK eller Onkyo?

Heisann,

Har ett par Klipsch F-1 høyttalere foreløpig og har tenkt å utvide med bakhøytallere, center og sub (sannsynligvis mer av synergy serien). Skal nå gå til innkjøp av ny forsterker i nærmeste framtid og har da endt opp med alternativene:

Harman Kardon AVR 255
    Komplett.no - Harman Kardon AVR255 Surround Receiver

eller

Onkyo TX-SR60
    Komplett.no - Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver

eller evt.

Onkyo TX-SR70
    Komplett.no - Onkyo TX-SR707EB hjemmekinoreceiver

Jeg fant ikke ut om Onkyo sine forsterkere hadde Pre-outs slik som HK forsterkeren har, som jeg tenker kan være ganske greit og ha da jeg har tanker om større og bedre Klipsch høytallere framover i tid. Heller vet jeg ikke om Onkyo sine 100+ watt er bedre enn HK´s 50watt, dessuten står Onkyo oppgitt i 6 ohm og f1 er 8 ohm?..

Trenger meninger og hjelp! Kan være hvilken forsterker som helst i prisklassen 4000-6000 kr ca.

Tusen takk for hjelpen!

edit: hører mest på metal for det meste.. Har ikke opplevd noe stort basstrykk slik jeg håpet med disse høyttalerne så langt.. Men dette er vel mest da jeg kjører en gammel Yamaha rx-v forsterker? Utenom det er jeg positivt overrasket over høyttalerne!

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo slår ikke HK på kraft i allefall... les litt mere HER

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo om det er litt roligere og basstung lyd du er ute etter.

H/K om det er mere fremoverlent og underholdene lyd du er ute etter, kan bli litt skarp diskant på høyt nivå i kombinasjon med klipsch.

Men du kan jo vurdere Yamaha, Denon, Marantz og Pioneer også til klipsch.
    (eller er det forvirre..) hehe

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Onkyo om det er litt roligere og basstung lyd du er ute etter.

H/K om det er mere fremoverlent og underholdene lyd du er ute etter, kan bli litt skarp diskant på høyt nivå i kombinasjon med klipsch.

Men du kan jo vurdere Yamaha, Denon, Marantz og Pioneer også til klipsch.
    (eller er det forvirre..) hehe
    Det var spesiellt ang. det der om det blir for skarpt med H/K til klipsch sine høyttalere. Før jeg kjøpte de prøvehørte jeg dem på soundgarden smamen med en onkyo og det var et nydelig detaljert og fint bilde med god trøkk, og dette var en Onkyo forsterker. Men da jeg nevnte at jeg var på utkikk etter ny forsterker syntes han at H/K var et bedre valg enn Onkyo..

Er NAD noe å tenke på da? Har dere noen forslag, linker, evt. modeller osv?

Utifra hva jeg har erfart med Yamahaen kunne jeg mest tenkt meg noe H/K / NAD eller noe skikkelig greier hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=hokeyh]
    Jeg fant ikke ut om Onkyo sine forsterkere hadde Pre-outs slik som HK forsterkeren har, som jeg tenker kan være ganske greit og ha da jeg har tanker om større og bedre Klipsch høytallere framover i tid. Heller vet jeg ikke om Onkyo sine 100+ watt er bedre enn HK´s 50watt, dessuten står Onkyo oppgitt i 6 ohm og f1 er 8 ohm?..
    QUOTE]

TX-SR607 har ikke pre out, mens TX-SR707 har pre out hvis jeg ikke husker helt feil.
    ELEKTRONIKK : Marantz SR6010, Vincent SP-331.
    HØYTTALERE : Dali Mentor 6, Dali Lektor LCR, Dali Lektor 2, SVS PB12 Plus.
    BILDE : Samsung UE75KS8005, Panasonic DMP-BD60, GET Box II.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=LuxMa]
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    QUOTE]

TX-SR607 har ikke pre out, mens TX-SR707 har pre out hvis jeg ikke husker helt feil.
    Stemmer det.. Leste det selv Men vil da Onkyo være et bedre valg enn HK altså med tanke på lydkvalitet, men det vil trøkke mye bedre med HK?

HK er jo ofte brukt sammen med CV slik som NAD, er ikke denne også ganske bra på bass da?

Først og fremst vil jeg jo ha et behagelig lydbilde, selv på høye høye nivåer da jeg liker høy musikk og eksplosiv lyd på film, men ikke minst trøkk som tar deg! ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er NAD noe å tenke på da?
    NAD bør absolutt vurderes, det er skikkelige saker.

Hvor mye har du tenkt å bruke?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    NAD bør absolutt vurderes, det er skikkelige saker.

Hvor mye har du tenkt å bruke?
    Hadde ikke tenkt å bruke mer enn 6000 egentlig.. Helst 5000 og NAD er jo relativt veldig dyrt da..

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde teste begge alternativene (eller alle 3) selv om mulig

Når jeg kjøpte min HK så lånte jeg samtidig en Onkyo i samme prisklasse. Onkyo'n føltes noe behageligere i toppen, mens som en sier lenger oppe her, så er HK'n mere fremoverlent (ville kansje tro at HK er mere "basstungt" også, uten at jeg kan påstå at jeg helt forstår hva som menes med det uttrykket, hehe...). HK er ihvertfall mye mere show og morro mens Onkyo er mere "lyttemodus" etter min mening. Liker lyden av begge to.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Du burde teste begge alternativene (eller alle 3) selv om mulig

Når jeg kjøpte min HK så lånte jeg samtidig en Onkyo i samme prisklasse. Onkyo'n føltes noe behageligere i toppen, mens som en sier lenger oppe her, så er HK'n mere fremoverlent (ville kansje tro at HK er mere "basstungt" også, uten at jeg kan påstå at jeg helt forstår hva som menes med det uttrykket, hehe...). HK er ihvertfall mye mere show og morro mens Onkyo er mere "lyttemodus" etter min mening. Liker lyden av begge to.
    Snakket med Soundgarden folkene i dag (jeg vet de vil selge), og ifølge dem så er ikke HK like skarp i øyrene som før og at dette var mer vanlig på de eldre HK forsterkerne?

Jeg tror jeg går for HK uansett da jeg må opp til en mye dyrere Onkyo modell for å få samme kraft ut av forsterkeren..

Det jeg lurte litt på siden jeg foreløpig bare har 2 høyttalere og en sub er evt. HK HK980 stereoforsterker
    ( Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker | Soundgarden )

Om det går ann for meg å kjøpe den også kjøpe en ny reicever senere og da kjøre HK stereoforsterkeren til receiver gjennom f. eks Pre-Outs? Altså på en måte kjøre stereoforsterkeren som en "for/effekt-forsterker"..
    (regner ikke med det, men er da lov og spørre :P)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for Onkyo 707 da den overgår HK på tekniske specs. 6 HDMI-innganger er nesten i seg selv verdt pengene for Onkyo'n. I tillegg har den Audyssey romkorreksjon samt at den er jevnbyrdig med HK når det gjelder ren kraft. (linken lenger opp sammenligner jo med den mindre og eldre 606)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Jeg ville gått for Onkyo 707 da den overgår HK på tekniske specs. 6 HDMI-innganger er nesten i seg selv verdt pengene for Onkyo'n. I tillegg har den Audyssey romkorreksjon samt at den er jevnbyrdig med HK når det gjelder ren kraft. (linken lenger opp sammenligner jo med den mindre og eldre 606)
    Hva skal jeg med 6 HDMI-innganger egentlig? Har en PS3 jeg bruker jeg ;p Onkyo var mye, mye mindre strømsterk selv i den prisklassen ifølge Soundgarden da. Jeg har tross alt en eldre Yamaha rv-x forsterker foreløpig som jeg tror er 5x 120 watt eller 120 i stereo elns. og den river i øyrene som **** så fort jeg nærmer meg -20 dB og bassen forsvinner i diskant..

Foreløpig tror jeg at jeg går for HK da det virker som et bedre kjøp.. Romkorreksjonen kunne nok vært greit og ha, men jeg har faktisk en veldig god akustikk og et godt rom (har selv prøvd dette med studiomonitorer), men tror ikke det er noe jeg har bruk for i nærmeste framtid..

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal jeg med 6 HDMI-innganger egentlig?
    Nei hva skal man med alle disse inngangen, her har du en god og billig Onkyo som har skjønt tegninga, bare 4 HDMI inn porter og 1 ut. Akkurat passe!
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=51680&cat=13

Den har drevet to nydelige Dali IKON 8 og ble valg fordi Onkyo er "mildere" i diskanten til ribbe diskanten som står i IKON serien, speller pent og har vært trofast!

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller bare kjøp HK avr 355 til 5200,- på netonnet.no! masse power!

Sitat fra lyd og bilde:
    "EzSet/EQ er navnet på H/Ks automatiske høyttalerkalibrering og romkorreksjon, som skjer like enkelt som hos de andre receiverene."

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Nei hva skal man med alle disse inngangen, her har du en god og billig Onkyo som har skjønt tegninga, bare 4 HDMI inn porter og 1 ut. Akkurat passe!
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=51680&cat=13

Den har drevet to nydelige Dali IKON 8 og ble valg fordi Onkyo er "mildere" i diskanten til ribbe diskanten som står i IKON serien, speller pent og har vært trofast!
    Beklager at jeg sier det, men din kredibilitet er ikke mye verdt når du promoterer din egen brukte "gamle" receiver til en høyere pris enn det man kan kjøpe siste utgave (TX-SR607) for på Elkjøp... :roll: du får kanskje et forklaringsproblem når du skal redegjøre for din prissetting???

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal jeg med 6 HDMI-innganger egentlig?
    Hehe, godt spm, selv har jeg kun 2 (ettersom jeg husker) på min AVR745, og bruker 0... Kobler det utstyret jeg har rett til tv, den har 4 eller 5 tror jeg... En sparer seg jo for en kabel, samtidig som en sparer ett ekstra ledd i signalveien

Foreløpig tror jeg at jeg går for HK da det virker som et bedre kjøp..
    Siden du spiller rock/metal så virker det som et veldig godt valg, jeg gjorde samme valget for 2 år siden, da jeg hadde A/B test av Onkyo og HK hjemme i stuen min. Og vi har ca samme musikksmak...

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg sier det, men din kredibilitet er ikke mye verdt når du promoterer din egen brukte "gamle" receiver til en høyere pris enn det man kan kjøpe siste utgave (TX-SR607) for på Elkjøp... :roll: du får kanskje et forklaringsproblem når du skal redegjøre for din prissetting???
    På en annen side, det er lov og prøve seg.
    Men en må være noe tåke for og gi 4k for denne, hehe

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, godt spm, selv har jeg kun 2 (ettersom jeg husker) på min AVR745, og bruker 0... Kobler det utstyret jeg har rett til tv, den har 4 eller 5 tror jeg... En sparer seg jo for en kabel, samtidig som en sparer ett ekstra ledd i signalveien
    ...men da bruker du jo heller ikke receiverens muligheter heller... det blir jo bare mer komplisert og lite brukervennlig ettersom du må bytte kilde både på tv og receiver (antar at man vil ha lyd via receiver ettersom man har kjøpt receiver?). Når du kobler det via receiver er jo denne senter for alt av inn og ut koblinger. Jeg har 4 hdmi-innganger på min Yamaha og har allerede for lite... :?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en annen side, det er lov og prøve seg.
    Men en må være noe tåke for og gi 4k for denne, hehe
    ..innen rimelighetens grenser ja, men man blir ikke akkurat oppfattet som seriøs når man opptrer på denne måten...

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men da bruker du jo heller ikke receiverens muligheter heller... det blir jo bare mer komplisert og lite brukervennlig ettersom du må bytte kilde både på tv og receiver (antar at man vil ha lyd via receiver ettersom man har kjøpt receiver?). Når du kobler det via receiver er jo denne senter for alt av inn og ut koblinger. Jeg har 4 hdmi-innganger på min Yamaha og har allerede for lite... :?
    Ja jeg er egentlig enig, glemte meg litt for jeg bruker Logitech Harmony fjernkontroll, og programmerer denne til og sette riktig kanal på tv og forsterker osv
    Men det er jo litt spesialtilfelle, og jeg skled litt fra hva trådstarter ber om. Beklager hokeyh

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •