Ny forsterker! HK eller Onkyo? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Ja jeg er egentlig enig, glemte meg litt for jeg bruker Logitech Harmony fjernkontroll, og programmerer denne til og sette riktig kanal på tv og forsterker osv
    Men det er jo litt spesialtilfelle, og jeg skled litt fra hva trådstarter ber om. Beklager hokeyh
    Går bra det

Kjøpte meg HK 255'en i dag.. Fantastisk klart lydbilde! Blir litt skarpt når man nærmer seg -10 dB-grensen, men utenom det temmelig bra trøkk Er så langt fornøyd med valget

Hvordan er det best og koble PS3'en til da? Kommer ikke på hva det heter akkurat nå, men det er vel optisk/optical digital ut fra PS'en og kjøre det inn i HKen eller skal jeg bare kjøre HDMI?

Noen som har noen forslag til beste sub for under 5000-6000,- ?

EDIT: Synes ikke HK'en ga ut så altfor mye bass? Var ganske likt egentlig ? Er det noen spesielle instillinger elns.? Er vel kanskje siden det bare er 1x 6,5" mid/bass i høytaleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Går bra det

Kjøpte meg HK 255'en i dag.. Fantastisk klart lydbilde! Blir litt skarpt når man nærmer seg -10 dB-grensen, men utenom det temmelig bra trøkk Er så langt fornøyd med valget

Hvordan er det best og koble PS3'en til da? Kommer ikke på hva det heter akkurat nå, men det er vel optisk/optical digital ut fra PS'en og kjøre det inn i HKen eller skal jeg bare kjøre HDMI?

Noen som har noen forslag til beste sub for under 5000-6000,- ?

EDIT: Synes ikke HK'en ga ut så altfor mye bass? Var ganske likt egentlig ? Er det noen spesielle instillinger elns.? Er vel kanskje siden det bare er 1x 6,5" mid/bass i høytaleren?
    Du kobler sammen med HDMI

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går bra det
    Hmm, kan det være at du må inn i setup og gjøre noen instillinger da tro... Lurer på om ikke standard setting på forsterkeren er lagt opp til at en skal ha sub, slik at den dypeste bassen til front ht blir filtrert ut. Men nå husker ikke jeg helt, du burde ta en titt i manualen, eller snakke med forhandler.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kan det være at du må inn i setup og gjøre noen instillinger da tro... Lurer på om ikke standard setting på forsterkeren er lagt opp til at en skal ha sub, slik at den dypeste bassen til front ht blir filtrert ut. Men nå husker ikke jeg helt, du burde ta en titt i manualen, eller snakke med forhandler.
    Stemmer det Kjørte først med den gamle CV12" suben som jeg skal selge og trøkka greit nok da (selv om CV er noe PISS).. Standard instillingene var på 5.1 om jeg ikke husker helt feil, valgte vekk alt utenom 2 fronter og spiller flott nå! Er overrasket over basstrøkket det ene lille 6,5" elementet klarer og dra fram!

Ett spm, på f. eks - 35dB på den gamle yamaha forsterkeren spillte jeg veldig, veldig mye høyere enn jeg gjør på f. eks -25 dB på HK'en? Noen som klarer og forklare hvorfor det er slik? Trøkker jo selvfølgelig mer når jeg drar på med HK'en, har ikke prøvd lenger ned enn -8dB da begynte ørene og ryke

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I owners manual side 24 (step 1), under system configuration, står det noe om dette. Virker som forsterkeren er satt opp til og ikke gi ut frekvenser under 100hz som default mht sub, men dette kan justeres manuellt (det må gjøres manuellt hvis du bruker mindre en 6 ht i oppsettet ser det ut som).

http://www.convoy.com.au/downloads/p...VR255_5820.pdf

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett spm, på f. eks - 35dB på den gamle yamaha forsterkeren spillte jeg veldig, veldig mye høyere enn jeg gjør på f. eks -25 dB på HK'en? Noen som klarer og forklare hvorfor det er slik? Trøkker jo selvfølgelig mer når jeg drar på med HK'en, har ikke prøvd lenger ned enn -8dB da begynte ørene og ryke
    Det er fordi volum-justeringen ikke er helt lineær, og forsterkerene ikke er like. Mest det siste egentlig, blir ikke riktig og se på disse tallene.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordi volum-justeringen ikke er helt lineær, og forsterkerene ikke er like. Mest det siste egentlig, blir ikke riktig og se på disse tallene.
    Tusen takk for hjelpen begge to Skal prøve meg litt frem og se det litt ann og spørre om det er noe mer jeg trenger hjelp til eller lurer på

Kom forresten på ett allerede ;p Forslag til sub max. 6000,- helst 5000,- ?

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpen begge to Skal prøve meg litt frem og se det litt ann og spørre om det er noe mer jeg trenger hjelp til eller lurer på

Kom forresten på ett allerede ;p Forslag til sub max. 6000,- helst 5000,- ?
    hva med XTZ w12.16? den har vist blitt en skikkelig "folke-sub"! har ikke prøvd den selv, men har planer om å kjøpe én... eller to! har jo fått mye skryt, og bra test score. koster 4000,-

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten, godt å høre at du er fornøyd med 255én! ligger en 355 hos posten, på tur til meg nå! gleder meg som en unge!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    forresten, godt å høre at du er fornøyd med 255én! ligger en 355 hos posten, på tur til meg nå! gleder meg som en unge!
    Heh ja det er bare å glede seg! HK er så langt fantastisk Høyttalerne høres bedre ut med HKen enn det gjorde da jeg prøvehørte kliscp f1 sammen med Onkyo på soundgarden Mye mer detaljert lydbilde, litt mer "den virkelig lyden" enn den eq-a fine lyden på en måte!

XTZ kan jo vurderes, men tenkte heller mer på kanskje Klipsch 10 eller 12" eller SVS? Begge to har jeg lest og hørt er glimrende.. Så vet ikke hva som er best for pengene jeg?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh ja det er bare å glede seg! HK er så langt fantastisk Høyttalerne høres bedre ut med HKen enn det gjorde da jeg prøvehørte kliscp f1 sammen med Onkyo på soundgarden Mye mer detaljert lydbilde, litt mer "den virkelig lyden" enn den eq-a fine lyden på en måte!

XTZ kan jo vurderes, men tenkte heller mer på kanskje Klipsch 10 eller 12" eller SVS? Begge to har jeg lest og hørt er glimrende.. Så vet ikke hva som er best for pengene jeg?
    hvilken Onkyo testet du den mot?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har selv gått fra XTZ sin 12" til svs sin 10" og jeg må si jeg er meget fornøyd med valget, både til musikk og film. Skal den hovedsaklig brukes til musikk skal visst klipsch sine være veldig tighte og gode. Har ikke fått hørt disse selv, men mange som mener de er veldig gode til musikk.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •