Høytaler match til Harman Kardon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytaler match til Harman Kardon

Hei!

Sitter og lurer på en ting her. Alle snakker så mye om at det aller viktigste når man skal ha seg ny forsterker/høytaler så er det viktig at disse to matcher.

Harman Kardon er jo et merke som brukes av mange, men når jeg leser her inne på forumet så er det nesten kun Jbl som blir nevt som en match til Hk. Hk og klipsch/dali kan i følge de fleste fort bli for slitsom i diskanten osv. men når jeg leser om feks Hk 3490 så blir den beskrevet som "varm og fyldig". vil ikke dette passe godt til feks Dali eller Klipsch?

Hva annet enn jbl er god match til Hk? og hvorfor?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan med fordel anbefale Klipsch på min HK 980 hvertfall.

Har sammenlignet RF-52 oppmot XTZ 99.25

Her vinner RF-52 på allroundegenskaper, knuser XTZ på filmlyd og morrofaktor.

Lydmessig er det ikke så veldig kvast lenger etter innspilling. Frampå og engasjerende lyd med mye kraft og kontroll. Ettersom Klipsch er såpass lettdrevne fikk jeg mye mer utav forsterkeren min en før. Skal jeg si noe om XTZ så må det være at enkelte detaljer høres mer naturtro ut, men det hele blir litt for tilbakelent og grumsete til at det blir gøy og overbevisende nok.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passet bra at du spurte om dette, tenkte og høre litt rundt om det samme selv siden jeg ser etter nye høyttalere til HK forsterker.

HK har vel generellt en mørk klang, og dette burde ihvertfall passe Dali Mentor serien ganske bra ettersom jeg kan forstå (samme som du sier egentlig ).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hadde vært gøy med litt diskusjon rundt akkuratt dette. Sikler faktisk litt på mentor 2 selv. Er forresten gøy å se at noen synes det funker med Klipsch til Hk også Quisten.8)

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevne at Patos ikke passer spesiellt bra, da disse er ganske mørke i klangen (ihvertfall mine Lyric 402). Mørkt på mørkt blir litt mye av det gode. Det er ihvertfall min smak

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •