Er DAC i Onkyo TS-XR 875 undervurdert? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 82 av 82
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Når du tester via Onkyoens forforsterker vil vel lyden bli påvirket av begge forforsterkerne (Onkyo + Hegel)?

Jeg leste en gang at HT-inngangen til Hegel ikke bypasser forforsterkeren, men bare skrur volumet til maks. Om det stemmer vet jeg ikke, men det er sikkert noen her som vet det.

Det er mulig du har rett i det:-D Når en kobler en ekstern DAC direkte til H200'n er det selvfølgelig kunn forforsterkeren i H200'n som blir brukt. Når en tester DACen i Onkyoen blir det begge forforsterkerne som påvirker lyden viss det er slik som du sier:-D Da blir uansett det mest riktige å koble den eksterne DACen til Onkyoen når en ekstern DAC skall sammenlignes med DACen i Onkyoen slik att det blir like forhold:-D

Men om HT inngangen på H200'n fungerer slik som du sier må eg være ærlig nokk til å innrømme att eg ble litt usikker på nå:-? Kanskje andre som vet det ja:-D

Edit: I denne testen: http://www.hegel.no/L0306_H200.pdf står dette:

"Den har bare to ubalanserte og en balansert inngang i tillegg til en «home theater bypass»-inngang. Denne forbipasserer volumkontrollen og kliner til med full guffe slik at man kan bruke den som effektforsterker til frontkanalene i hjemmekinoen."

Det virker jo som det er en bypass funksjon, men på siden til Soundgarden står det kunn "Home Theatre inngang" så eg er ikke helt sikker på dette med bypass:-?

Edit 2: Under spesifikasjoner til H200 på siden til Soundgarden står det: Home Theatre bypass line level input RCA

Men sikkert fint om noen som vet dette 100% sikkert kann bekrefte om HT inngangen er innom forforsterkeren eller ikke selv om det står att den går forbi volumkontrollen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg kan legge til at jeg har vært hos Scrooge og hørt på oppsettet hans. Jeg har i hovedsak hørt det med Hegel/Altmann (marantz drivverk)-kombo, men hørte et par låter med Onkyo dac/forforsterker før vi tok kvelden. Jeg er enig med Scrooge i at sistnevnte kombinasjon matchet bedre hos ham.

Det står i allefall på planen at jeg skal ta med min Ayon CD-1 bort til Scrooge. Hvis ikke denne gir mer liv er det i allefall ikke kildens feil.

Det er i allefall verd ett forsøk:-D Uansett er det viktigeste att Scrooge er fornøyd med lyden samme hvilken kombinasjon som matcher best i oppsettet han har:-D Men det blir spennende å høre hva som blir konklusjonen:-D Kjenner ikke til Ayon CD-1, men rekner med den er bra når du sier det ja

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •