Er DAC i Onkyo TS-XR 875 undervurdert? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 82
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Mulig eg misforstår deg, men om du kobler fra front out på receiveren til HT inngangen på H200'n (slik som det skall gjøres når en normalt skall bruke receiver og stereo forsterker i samme oppsett) så bruker du ikke forforsterkeren i H200, men forforsterkeren i Onkyoen. Viss det er tilfellet og eg forstår deg rett så bytter du da mellom to forforsterkere også siden du bruker forforsterkeren i H200'n når du kobler den eksterne DAC'n til for eksempel cd inngangen på H200'n. Da blir det i så fall ikke bare DACen du sammenligner, men forforsterkerne også
    Vel du har nok antakelig misforstått litt, muligens pga min litt klønete beskrivelse?

Får prøve på denne måten i stedet:
    Med ekstern DAC:
    CD-spiller - DAC - H 200, via spdif.
    Med DAC i Onkyo:
    CD-spiller - Onkyo - H 200, via "line Out" fra Onkyo. Coax mellom CD-spiller og Onkyo. (CD-spilleren har som nevnt, to digitale utganger).
    Som du forhåpentligvis nå ser, er at i begge tilfellene brukes H 200 som forsterker.

Men uansett så må også en ekstern DAC som alle andre komponenter matches til forsterker/receiver/effektforsterker og høgtalere siden det er forskjellig lydsignatur på forskjellige DACer selvfølgelig:-D Att DACen i Onkyoen uansett er VELDIG bra tviler eg ikke på:-D Men en god DAC som er en god match til H200'n og høgtalerne dine burde vel være klart bedre til musikk i stereo enn receiveren som forforsterker eller? Viss ikke så er det vel ikke bare DACen i Onkyo som er undervurdert:wink:
    Umiddelbart skulle man jo tro at en god DAC bør være et bedre alternativ enn hva man ellers finner innebygd i receivere. Samtidig handler det kanskje om matching også, selv om jeg sjøl ikke har så stor tro på akkurat det?
    En DAC har jo bare til oppgave å konvertere digitale signaler til analoge, men sluttresultatet er tydeligvis forskjellig allikevel?
    Forskjellig nok, til at jeg fortsatt synes at jeg oppnår best lyd via Onkyoen.

Dette er bare ett spørsmål, men er det ingen som hører om det er forskjeller når det kommer til stereoperspektiv, tredimensjonal lyd, bredde og høyde i lydbildet på forskjellige DACer eller er det mer lydsignaturen som dere lytter etter? I så fall kann en DAC av ett eller annet merke passe bedre med for eksempel H200'n din enn med Onkyoen din eller omvendt:-D Men om du finner en DAC som matcher bedre til Onkyo receiveren enn den Onkyo selv har valgt eller laget til Onkyo receiveren er en annen sak:-D
    I det store og hele, handler det jo alltid om både stereoperspektiv, holografi, høyde og bredde på lydbildet ja, (selv om jeg vil mene at høyttalerplassering og forholdene rundt disse, har minst like mye å si, for sistnevnte opplevelser), et lavere støygulv, og ikke å forglemme - oppløsning og kontroll i lydbildet.
    --
    Ellers ble det dessverre ikke tid til en sammenlikning som lovet litt høyere opp i tråden.
    Tiden ble beklageligvis for knapp da vi, Counterpointer og jeg, satte nesa mot et avtalt besøk i kinoen til Homecinema i stedet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Hmm Scrooge, da er du vel ikke interessert i å teste en ny Beresford 7520 Caiman som ramlet inn døra i går da Skal forøvrig bruke denne til pc'en sammen med et par aktive monitorer siden den har volumkontroll og egen hodetelefonutgang
    Joda, er ikke fremmed for det, så stikk gjerne innom når det passer!

Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Når det gjelder testing av DAC'er hadde det vært nyttig med en splitter slik at samme digitale kilde sender til begge DAC'ene samtidig. Noen som vet om en slik som støtter digital over coax? Har funnet en splitter som tar spdif men vil helst fortsette å bruke coax uten å begrunne hvorfor ;-)

Ellers er jeg en erfaring rikere etter å ha sammenlignet receiver i pure direct modus mot en 2-kanals pre. Forventet ikke store forskjellen, men opplevde allikevel det. Venter bare på at noen kommer innom til en blindtest før jeg kan slå meg til ro med konklusjonen...
    Vet ikke om noen splitter for coax, (høres "skummelt" ut!).
    Kan jo hende at jeg stikker ut til deg en kveld, for å bidra i en blindtest?
    Forutsatt nystekte vafler, som sist!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vell et must at hvis man skal teste DACer opp mot hverandre så MÅ man bruke Pure Audio. Hvis man har aktivert romkorreksjon så konverterer vell reciveren signalet fra analog til digital til analog uansett. Romkorreksjonen jobber vell i det digitale domenet. Og da vil man aldri få noe særlig bedre lyd en det DACen i reciveren klarer å prestere, uansett hvor dyr den DACen man har koblet etter SB er.
    Eller tar jeg feil?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Vel du har nok antakelig misforstått litt, muligens pga min litt klønete beskrivelse?

Får prøve på denne måten i stedet:
    Med ekstern DAC:
    CD-spiller - DAC - H 200, via spdif.
    Med DAC i Onkyo:
    CD-spiller - Onkyo - H 200, via "line Out" fra Onkyo. Coax mellom CD-spiller og Onkyo. (CD-spilleren har som nevnt, to digitale utganger).
    Som du forhåpentligvis nå ser, er at i begge tilfellene brukes H 200 som forsterker.
    Fremdeles er det vel forskjellig forforsterker som Asfalt var inne på. Effektforsterkeren er den samme, men altså ikke forforsterkeren
    Se om du har tid eller interesse av å koble på følgende måte:
    Cd-spiller -> DAC -> Onkyo -> H200
    Da bruker du i begge tilfeller forforsterkeren til Onkyo (som selvsagt jobber i Pure-audio)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Det er vell et must at hvis man skal teste DACer opp mot hverandre så MÅ man bruke Pure Audio. Hvis man har aktivert romkorreksjon så konverterer vell reciveren signalet fra analog til digital til analog uansett. Romkorreksjonen jobber vell i det digitale domenet. Og da vil man aldri få noe særlig bedre lyd en det DACen i reciveren klarer å prestere, uansett hvor dyr den DACen man har koblet etter SB er.
    Eller tar jeg feil?
    Ja, du tar feil.
    For det første er det her snakk om å sammenlikne en ekstern DAC med Onkyoens DAC, og ikke forskjellige eksterne DAC´er mot hverandre, bare for å ha ryddet dette av veien.
    Om du leser hva jeg har skrevet om hvordan det hele kobles opp i innlegg 64, så skjønner du sikkert bedre hvordan sammenlikningen er utført, også i tidligere sammenheng.
    I musikkavspillingssammenheng generelt, og for sammenlikningen ellers, er det ALDRI snakk om å bruke annet enn "Pure Audio" på Onkyoen.
    Uten å huske detaljene omkring elektronikken, gir jo P.A. den reneste / korteste signalveien fra digital inngang, gjennom dac, og til slutt via line out til H 200.
    Altså UTENOM all form for romkorreksjon, variable filtre / EQ etc, i Onkyoen.
    Dermed har man i prinsippet akkurat samme oppstilling for Onkyo som for en ekstern dac.
    Ok?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Fremdeles er det vel forskjellig forforsterker som Asfalt var inne på. Effektforsterkeren er den samme, men altså ikke forforsterkeren
    Se om du har tid eller interesse av å koble på følgende måte:
    Cd-spiller -> DAC -> Onkyo -> H200
    Da bruker du i begge tilfeller forforsterkeren til Onkyo (som selvsagt jobber i Pure-audio)
    Godt forslag!
    Skal lage en slik sammenstilling når jeg kommer hjem i dag.
    "Pure Audio" er som allerede nevnt, konsekvent brukt her. Uansett sammenlikninger o. a.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan legge til at jeg testet 875 mot Beresford TC-7510, som jeg tidligere har testet mot DacMagic. Syns 7510 var bedre enn DacMagic, og Onkyo'en er bedre enn Beresford. Med det sagt må jeg bemerke at jeg syns forskjellen på DAC'er kun er finpussing på holografi og "nerve" (når de klangmessige forskjellene er utjevnet), og at kvaliteten på forsterker er mye viktigere for det endelige resultatet...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat!
    Da er vi jo flere som opplever det samme.
    Men paradoksalt nok, og som nevnt lenger oppe i tråden, skal det visstnok la seg gjøre å få Onkyoen ennå bedre?
    Roar Malmin skal visst være en trollmann i så måte.
    Om dette virkelig er tilfelle, kan man jo undres over at man i det hele tatt vurderer en ekstern / dedikert DAC....
    Og med fare for å gjenta meg selv: Uten dermed å si at dette er bortkastet!
    "Problemet" er bare at jeg / du (og andre), foreløpig har kommet frem til samme konklusjon, omkring Onkyoens DAC.

Btw; en tanke slo meg plutselig: Nå må ingen tro at jeg er ansatt hos importøren, eller har spesielle tanker om å promotere Onkyo. Not!
    Greia er bare at jeg innledningsvis ønsket meningsutvekslinger rundt trådens tema, og det har jeg visst klart!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort et knallkjøp med min DDDAC til 500 spenn for den spiller "dritten" av min Onkyo 876!!! satt hjemme flere stykk og det var ikke noe å diskutere men sier ikke med det at dacen i onkyo er dårlig.
    Det eneste jeg vet er at min DDDAC er "oppgradert"med black gate kondensatorer...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra da!
    DDDAC er vel en DIY-variant, og dermed en "billigversjon" av arten?
    Kunne jo vært morsomt å lånt øre til den, om den ikke befinner seg for lang unna Oslo?
    -----
    Forøvrig har jeg fulgt Eriond´s gode forslag, ved å kjøre Altmann DAC til analog inngang på Onkyo, i stedet for direkte til H 200.
    Dermed vil både intern og ekstern DAC gå via samme analogdel i Onkyo, og videre til Hegelen.
    Og så sannelig, nå var forskjellen betraktelig mindre!
    Etter å ha spilt igjennom en del svært gode innspillinger på klassisk musikk på sampler-CD 2009 fra Lindberg Lyd 2L - the Nordic Sound, Stockfish Records, Yello, Infected Mushroom, Kari Bremnes, Bjørn Eidsvåg, etc, etc, har jeg kommet frem til at den eksterne nå henger atskillig bedre med.
    Nå klarer i alle fall ikke jeg, å høre noen forskjell lenger, selv etter intens lytting i to-tre timer.
    Dermed fikk den eksterne DAC'en et "løft" i forhold til tidligere erfaringer med samme, i den forstand som at den kom bedre til rette i oppstillingen som Eriond foreslo.
    Men resultatet ble allikevel ikke bedre enn å spille via den interne, i Onkyo!
    Dermed er jeg vel strengt tatt like langt, i den forstand som at Onkyo's DAC, fortsatt holder koken.
    Samtidig er det jo litt forunderlig og bekymringsfullt, at en direkteløsning mellom CD-spiller - DAC- H 200 skal fremtre som "dårligere", enn hva man oppfatter med et ekstra ledd i kjeden??
    Hmm, dette er sannelig ikke enkelt å bli klok på!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra da!
    Kunne jo vært morsomt å lånt øre til den, om den ikke befinner seg for lang unna Oslo?
    -----
    Forøvrig har jeg fulgt Eriond´s gode forslag, ved å kjøre Altmann DAC til analog inngang på Onkyo, i stedet for direkte til H 200.
    Dermed vil både intern og ekstern DAC gå via samme analogdel i Onkyo, og videre til Hegelen.
    Etter å ha spilt igjennom en del svært gode innspillinger på klassisk musikk på sampler-CD 2009 fra Lindberg Lyd 2L - the Nordic Sound Stockfish Records, Yello, Infected Mushroom, Kari Bremnes etc, Bjørn Eidsvåg, etc, etc, har jeg kommet frem til at den eksterne nå henger atskillig bedre med.
    Nå klarer i alle fall ikke jeg, å høre noen forskjell lenger, selv etter intens lytting i to-tre timer.
    Dermed fikk den eksterne DAC'en et "løft" i forhold til tidligere erfaringer med samme, i den forstand som at den kom bedre til rette i oppstillingen som Eriond foreslo.
    Dermed er jeg vel strengt tatt like langt, i den forstand som at Onkyo's DAC, fortsatt holder koken.
    Samtidig er det jo litt forunderlig og bekymringsfullt, at en direkteløsning mellom CD-spiller - DAC- H 200 skal fremtre som "dårligere", enn hva man oppfatter med et ekstra ledd i kjeden??
    greåker er vel ca 9 mil fra oslo.googler du litt på nett så ser du at dddac blir sammenlignet med ganske så dyre cd spillere!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, det der så jo unektelig interessant ut!
    Jeg er jo vant til å svinge både loddebolt og elektronikkomponenter, så det kan kanskje bli et alternativt tilskudd til vinterlige AV-sysler?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Kan legge til at jeg testet 875 mot Beresford TC-7510, som jeg tidligere har testet mot DacMagic. Syns 7510 var bedre enn DacMagic, og Onkyo'en er bedre enn Beresford. Med det sagt må jeg bemerke at jeg syns forskjellen på DAC'er kun er finpussing på holografi og "nerve" (når de klangmessige forskjellene er utjevnet), og at kvaliteten på forsterker er mye viktigere for det endelige resultatet...
    Men de klangmessige forskjellene kan noen ganger være ganske store. Da blir det ofte den som matcher best til anlegget og musikksmaken som blir utropt som den beste.

Selv har jeg sansen for kilder med minst mulig egenlyd. Proffe lydkort er både billige, har som oftest nøytral klangbalanse og låter glimrende.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra da!
    -----
    Etter å ha spilt igjennom en del svært gode innspillinger på klassisk musikk på sampler-CD 2009 fra Lindberg Lyd 2L - the Nordic Sound, Stockfish Records, Yello, Infected Mushroom, Kari Bremnes, Bjørn Eidsvåg, etc, etc, har jeg kommet frem til at den eksterne nå henger atskillig bedre med.

Det blir også det eneste riktige å koble den eksterne DACen til Onkyoen:-D Når du koblet den eksterne DACen til h200'n brukte du forforsterkeren til H200 og når du koblet Onkyoen gjennom H200'n brukte du forforsterkeren til Onkyoen. Da sammenligner du to forforsterkere også og ikke bare DACen i Onkyoen mot den eksterne DACen og det blir i grunn ikke like forhold:-D Det var dette eg prøvde å forklare til deg i innlegget mitt som Eriond bekreftet att eg hadde rett i allikevel, men eg forklarer og formulerer meg litt dårlig til tider og det beklager eg:-D Men det spiller ingen rolle nå når du i allefall har gjort en rettferdig sammenligning av DACene

H200'n er jo en stereo forsterker (med prosessor inngang) til 23K så det er jo rart att når den eksterne DACen er tilkoblet H200'n skall fremtre som "dårligere" enn med forforsterker delen i Onkyoen ja:-? Skulle jo tro att forforsterker delen i H200'n var flere hakk bedre enn forforsterker delen i Onkyo

Eg har som sagt en DacMagic som eg bruker til mini pc når eg bruker Spotify. Den spiller MYE bedre på Rotel Stereo forforsterker (som har prosessor inngang) enn når eg prøvde å koble den til 1900'n bare for å teste så det er jo mer som forventet selvfølgelig. Men da er det forforsterkeren til Rotel eg sammenligner med Forforsterkeren i 1900'n så att det ble mye bedre på stereo forforsterkeren til Rotel skulle bare mangle og som sagt som forventet. Men att det ikke ble bedre med H200'n i forhold til Onkyoen som forforsterker er mer enn rart:-? Hmmm skall ikke være lett nei, men det må vel finnes en forklaring på dette?

Solgte min H200 siden Rotel oppsettet (RC-1580/RB-1582) etter min mening var en bedre match til mine små CM1 stativhøgtalere i mitt rom. Og det ble en veldig stor forskjell på flere områder faktisk. Men H200'n er en VELDIG god stereo forsterker bare så det er sagt:-D

Har du prøvd andre litt dyrere DACer for å se om det blir bedre med H200'n enn med forforsterker delen i Onkyoen da? Kann det være ett matching problem eller noe som gjør att du oppfatter H200'n som "dårligere" enn forforsterker delen i Onkyoen? Kann det være att Onkyoen er en bedre match til høgalerne dine enn H200'n som gjør att H200'n fremtrer som "dårligere" enn med Onkyoen? Litt rart det også synes eg, men matching har jo mye å si:-?

Håper du finner ut av det:-D Det er jo dumt om du ikke får dra skikkelig nytte av en så god stereo forsterker som H200 faktisk er:-D

Lykke til i allefall:-D

Edit: skriveleif

Edit 2: Har ikke fått med meg att Kenti har skrevet noe som kann virke som en fornuftig forklaring når eg prøvde å skrive innlegget mitt litt mer forståelig:-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra da!
    -----
    Slik jeg tolker dette, Jan, er at det muligens er Onkyoens forforsterker som tilfører oppsettet ditt noe du liker og som matcher på en bedre måte kontra å kjøre direkte mot Hegelen. Det er jo påfallende at du opplever en forbedring med Altmann koblet i Onkyoen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Slik jeg tolker dette, Jan, er at det muligens er Onkyoens forforsterker som tilfører oppsettet ditt noe du liker og som matcher på en bedre måte kontra å kjøre direkte mot Hegelen. Det er jo påfallende at du opplever en forbedring med Altmann koblet i Onkyoen.

Så enkelt kann det skrives ja:-D

Eg er litt dårlig til å forklare å formulere meg, men det er vel kanskje det eneste eg kann tenke meg frem til også selv om eg skriver litt klønete og kanskje ikke får like tydelig frem hva eg mener og det blir ofte VELDIG mange linjer:-D Men eg prøver så godt eg kann i allefall så får det heller bli litt misforståelser om noen ikke forstår helt hva eg mener:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det!
    Interessant å lese. Jeg gjorde min test på en litt annen måte, ved at jeg kjørte digitale signal fra CD-spiller / SB til ekstern DAC og receiver, via hhvis coax / spdif. (Begge kildene har jo både coax- og spdif-utganger).
    Analog utgang på DAC ble koblet direkte inn på Hegel H 200, samtidig som alternativet gikk via Onkyo-DAC og deretter inn til H 200.
    For min del måtte jeg da velge alternativene via H 200, men det spiller jo egentlig liten rolle.
    I mitt tilfelle opplevde jeg (og andre som har lyttet), en mer tilbakelent diskant via den eksterne DAC´en. Lyden via Onkyoen låt derimot mer "crispy" og detaljert.
    Om ca 1 times tid kommer Counterpointer på besøk, for å høre. Er spent på hvordan han oppfatter de to alternativene!
    Svaret får dere imidlertid ikke før senere i kveld...

Her har vi kanskje en forklaring på hvorfor du opplever det bedre med Onkyoen?

Her tester du på den måten som gjør att du bytter mellom forforsterker delen i H200 og forforsterker delen i Onkyoen. Siden du nå ikke hører forskjell på den eksterne DACen når den er koblet til Onkyoen og DACen i Onkyoen så er det som eg var inne på i mitt første innlegg att det kann være forforsterker delen i H200 og forforsterker delen i Onkyoen som er forskjellig og som du hører forskjell på her

Her beskriver du kanskje det som kann være grunnen til att du opplever Onkyoen som "bedre" eller H200'n som "dårligere" enn Onkyoen. Du beskriver her att H200'n har en litt tilbakelent diskant i oppsettet ditt og att lyden med Onkyoen er mer "crispy" og detaljert. Kann det være att du opplever forforsterkerdelen i Onkyoen som litt mer frempå i toppen? Det kann noen i noen tilfeller ofte oppleve som en mer "crispy" og detaljert lyd i toppen (enn for eksempel forforsterker delen i H200 som du beskriver har en mer tilbakelent diskant i oppsettet ditt.)

Dette med matching er som sagt veldig viktig for hvilket inntrykk en får av lyden i oppsettet og selvfølgelig er det jo en smaksak hva en opplever som den beste matchen i ett oppsett Det er jo litt dumt om du ikke får utnytte H200'n skikkelig til musikk i stereo når du har en så god stereo forsterker som H200'n faktisk er

Dette er bare ett forslag eller ett lite tips altså, men har du mulighet for å teste en god DAC på H200'n som kanskje er litt mer frempå i toppen så er det kanskje verd ett forsøk Vet du ikke er helt overbevist om att det er forskjellig lydsignatur i DACer, men folk velger jo cd spillere som er den beste match til deres oppsett så det er vel ikke umulig att du kann få ett helt annet resultat viss du tester en DAC som matcher H200'n og høgtalerne dine bedre etter din smak selvfølgelig Men er H200'n en dårlig match med høgtalerne dine i utgangspunktet må du kanskje lete lenge etter en DAC som utgjør den helt store forskjellen, men det er sikkert ikke en umulig oppgave det heller selv om det ikke er lydsignatur i DACer som er de største forskjellene mellom "gode" og "dårligere" DACer Men forskjeller på lydsignatur mellom enkelte DACer er det nokk

Dette er som sagt bare ett lite tips fra meg eller kanskje bare ett forslag som kann være verd å prøve

Dette ble veldig OT, men synes det er dumt viss du ikke får utnytte H200'n sine gode egenskaper på musikk i stereo

Lykke til

Edit: skriveleif og tok bort noe som ble litt feil siden eg har opplevd att to cd spillere har litt ulik lydsignatur selv, men det var små forskjeller. men det var helt klart hørbart

Edit 2: Har prøvd å forklare litt bedre

Edit 3: Har lagt til noen ord for att det ikke skall oppstå misforståelser Prøver i allefall så godt eg kann

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    #nig med deg Asfalt mere diskant og mere presens i mellomtonen kan fort misforstås som dårligere og mere tilbakelent. Det er det som er den store forskjellen på drivverk og andre DAC'er i mitt anlegg. Rimeligere gir en fetere lyd, mens billigere DAC'er låter "snillere". Forvrengninger har en tendens til å gi en fetere og mere innbydende lyd.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan legge til at jeg har vært hos Scrooge og hørt på oppsettet hans. Jeg har i hovedsak hørt det med Hegel/Altmann (marantz drivverk)-kombo, men hørte et par låter med Onkyo dac/forforsterker før vi tok kvelden. Jeg er enig med Scrooge i at sistnevnte kombinasjon matchet bedre hos ham.

Dette er bare ett forslag eller ett lite tips altså, men har du mulighet for å teste en god DAC på H200'n som kanskje er litt mer frempå i toppen så er det kanskje verd ett forsøk
    Det står i allefall på planen at jeg skal ta med min Ayon CD-1 bort til Scrooge. Hvis ikke denne gir mer liv er det i allefall ikke kildens feil.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du tester via Onkyoens forforsterker vil vel lyden bli påvirket av begge forforsterkerne (Onkyo + Hegel)?

Jeg leste en gang at HT-inngangen til Hegel ikke bypasser forforsterkeren, men bare skrur volumet til maks. Om det stemmer vet jeg ikke, men det er sikkert noen her som vet det.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •