Rørforsterker med hodetelefonutgang maks 2000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rørforsterker med hodetelefonutgang maks 2000kr

Dette ble et langt innlegg, kort: Rørforsterker med hodetelefonutgang maks 2000kr. Er det mulig, er denne bra? MA 6P1 6AQ5 x4 Hi-End Stereo Integrated Tube Amplifier - eBay (item 270472947159 end time Oct-23-09 21:20:53 PDT)

Langt:
    Jeg sitter her og leker med tanken på litt rør. Jeg har i dag et par bokhyllehøytalere, som drives av en halvgammel sony-forsterker jeg ikke har info på, men det står at sikringen er på 160 watt og den veier vel en 7kg, så det er ikke rare greiene.

Så ser litt ute på ebay og hi-end.on9mart.com og sånn, og har sett på litt av hvert. Ser at denne MA 6P1 6AQ5 x4 Hi-End Stereo Integrated Tube Amplifier - eBay (item 270472947159 end time Oct-23-09 21:20:53 PDT) er oppgitt til 2*10 watt, og så har den dessverre bare en inngang, men rca-switcher kan man jo evt fikse selv for en billig penge. Det eneste er at det er nesten flaut å betale 600kr i frakt for noe som koster 550kr, så om noen har noen andre/bedre(dyrere) forslag er det bare å komme med det.

Evt andre tanker og sånt rundt emnet.
    Jeg bor i leilighet, så per i dag er ikke det enorme volumet et stort behov, og min musikksmak er like ustyrlig som vinden, en dag er det klassisk, en dag er det mike oldfield, en dag er det rolige sanger, en annen raske. Film ser jeg også. Så den må være veldig allround.

Sonyen gjør en grei jobb, men noe nytt er alltid morsomt, og rør er meget pent.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tror den modellen gir usedvanlig mye for pengene og kan anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kjell, jeg håpet at du fortsatt var på, vi har snakket om dette ved et tidligere tilfelle, og det sluttet med at eksamen kom etterfulgt av sommerferien, men nå er jeg altså inne og titter igjen.

Du tror altså at det ikke er mye innenfor rammen på ca250$ som kan regnes som et verdig skritt opp?

EDIT: Hvordan er disse selgerne? Er de legit?
    Ser at "tubeclassic" selger den samme med buy-now pris på ca 110$, og samme fraktpriser MA 6P1 (6AQ5) Mini Integrated Valve Tube Amplifier - eBay (item 170388527225 end time Oct-28-09 20:10:25 PDT)
    Er det trygt å handle fra dem? 200 salg er jo ikke så mange, men 99.5% positiv tilbakemelding er jo bra.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hode`fon-delen på Mingda Meixing MC84-C07 skal være godt likt. Over på Head-Fi.org sies det at lyden fra denne er "sweet" og "VERY smooth and nuanced" men at høytalerne bør ligge på 96 db eller høyere. Flere ..... bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEg vet ikke hva mine høyttalere ligger på, er et par Mission 731 pro. Mission 731 ligger på 89db/w, men pro utgaven har en soft-dome diskant og oppgradert bass, men vet ikke hvor følsomme de er, antageligvis rundt det samme.

Jeg fant heller ikke den forsterkeren der til salgs noe sted?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøssda, flere steder til salgs: Her, her og her f.eks. Har bare erfaring med siste butikk (New York Sound), ble godt behandla der. Mission 731 Pro oppgis forresten til en følsomhet på 89 dB.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fløy opp et godt skritt over 2000kr, så da er den uaktuell. Jeg har et par AKG K518 DJ hodetelefoner, så de er ikke så enormt krevende.

Ang følsomhet så sjekket jeg bare mission sin hjemmeside, og de hadde bare specs på den vanlige utgaven.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg bestilt en slik for en god stund siden (ca 1000,- inkl frakt og mva):

Dessverre tok jeg billig og langsom frakt, så den er ennå ikke på plass...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert å kjøpe byggesett?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er alltid åpent for noe morsomt, bare å sprute på med linker og tips

wall of text om lyden i høyttalerne/forsterkerkomboen jeg har i dag:
    Jeg har sitti i noen timer her og hørt på (og nytet) musikken i annlegget jeg har. Og har kommet med et par konklusjoner til anlegget jeg har. Diskanten er som honing, som sakte siver som en nytelse gjennom ørene (Spesielt i hodetelefonene), den er lys uten å være påtrengende. Bassen er fyldig og fin, nesten litt rund i kantene. Men det som virkelig mangler er mellomtonen som er litt komprimert, litt hard, litt tilbaketrukken. Det er litt spesiellt for stemmer kommer flytende i fine toner, men bakgrundsinstrumenter forsvinner litt bak.

Effekten av denne noe spesielle klangen er at stemmer havner i "et område", bassen i "et område", som begge er store og fyldige, og så har resten av instrumenter bare blitt stæsjet sammen i et lite kott.
    Det skal legges til at rommet her er veldig snill med bassen, blir mye mer trykk enn jeg har hørt andre steder, ellers hadde de kanskje tapt seg litt der og.

Og det er jo nettopp denne dynamikken i mellomtonen som rørforsterkere skal være gode på om jeg har forstått det riktig, am i right?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen forslag på evt byggesett?