Hjelp til valg av reciever til JBL ES90/100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av reciever til JBL ES90/100

Jeg har tenkt å kjøpe meg hjemmekino med utgangspunkt i
    JBL ES 90 JBL ES90 Høyttalerpakke | Soundgarden
    eller ES 100 JBL ES100 Høyttalerpakke | Soundgarden

Jeg skal hovedsakelig bruke det til film, men også til musikk (for det meste pop, rock, rap). Vil gjerne ha en reciever som kan holde god kontroll på bass elementene slik at ikke bassen bare blir "grøtete rumling,,. Hadde også vært fint med en reciever som ikke lager altfor skarp lyd slik at man blir sliten av å se på film med litt høyt volum. Lurer på om noen har forslag til noen recievere som ligger på rundt 10 000 kr (helst ikke noe særlig over)som kan passe til dette. Sett litt på Onkyo 807, 876 og 875, men det må ikke være onkyo.
    Tar også med takk imot forslag til lignende høytalere i ca samme prisklasse. Har også tenkt litt på Dali Concept serien, men hørt en del som sier at Dali Concept 12 suben ikke gir like bra trøkk som JBL ES250P? (har i første omgang tenkt å bruke ps3'n min blueray spiller)

Er veldig nybegynner på akkurat dette så hadde vært veldig fint om noen kunne kommet med noen gode råd/forslag.
    Mvh Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for det første så finnes det vell ikke noe høyttaler pakke i samme prisklasse per dags dato, du får utrolig mye lyd for pengene i disse pakkene soundgarden selger.

når det gjelder reciver valg vill jeg påstå du har funnet den rette forsterkeren til ditt bruk, altså onkyo.
    bi ampe en 807 på de setta er helrått!

pioneer vil dessidert gi deg den råeste kino opplevelsen på denne pakken.
    onkyoen er ikke langt unna på kinodelen men er en del råere på musikk opplevelsen noe som gjør at onkyoen blir et bedre valg i en 50\50 kino\musikk del.
    pioneer har riktig nok kommet seg betraktelig på musikk delen de siste åra men har enda litt igjen før de gir samme stereo opplevelsen som feks harman\denon og onkyo kan levere.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG hadde valgt en sub som spiller lavere enn midbass ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    for det første så finnes det vell ikke noe høyttaler pakke i samme prisklasse per dags dato, du får utrolig mye lyd for pengene i disse pakkene soundgarden selger.

når det gjelder reciver valg vill jeg påstå du har funnet den rette forsterkeren til ditt bruk, altså onkyo.
    bi ampe en 807 på de setta er helrått!

pioneer vil dessidert gi deg den råeste kino opplevelsen på denne pakken.
    onkyoen er ikke langt unna på kinodelen men er en del råere på musikk opplevelsen noe som gjør at onkyoen blir et bedre valg i en 50\50 kino\musikk del.
    pioneer har riktig nok kommet seg betraktelig på musikk delen de siste åra men har enda litt igjen før de gir samme stereo opplevelsen som feks harman\denon og onkyo kan levere.
    Kjempe takk for svar!
    Så du ville valgt 807 over 876? Har mulighet til å kjøpe en 876 brukt for 8000 kr, og en 807 ny for 7000 kr. Er den tusenlappen verdt de ekstra kreftene 876 har? (og eventuellt faren ved å kjøpe brukt, selv om den visstnok skal være lite brukt)
    JBL ES serien har bi amp mulighet og dette vil gi bedre effekt på fronthøytalerne? Snakket med en på hifi klubben og han sa at det ikke var noe vits å biampe fronthøytalerne på en sourround reciever da det uansett kom ifra samme strømforsyning. Han sa at skulle det være noe vits å bi ampe så måtte det være med en ekstra effektforsterker for da var det to separate strømforsyninger som "delte på jobben,,. Da ville recieveren feks dreive diskant og mellomtone, mens effekt forsterkeren drev basselementene. Er det noe i dette eller er det jeg som kanskje har missforstått?
    Må bare beklage at jeg stiller mye dumme spørsmål, men er veldig ny på dette her så har ikke veldig peiling

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    JEG hadde valgt en sub som spiller lavere enn midbass ihvertfall.
    Takk for innspill. Har du noen forslag eventuelt til en annen sub?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianhh
    Ta en titt på XTZ fra Surround.no.
    Er vel en standard anbefaling her på forumet. Kjent for å gi veldig mye for pengene. Mange instillingsmuligheter så det er lett å integrere i de fleste oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coffey
    Ta en titt på XTZ fra Surround.no.
    Er vel en standard anbefaling her på forumet. Kjent for å gi veldig mye for pengene. Mange instillingsmuligheter så det er lett å integrere i de fleste oppsett.
    Takk for svar i til deg også.
    Vil jeg komme til å merke stor forskjell mellom
    JBL ES250P
    JBL ES250P Subwoofer | Soundgarden
    og XTZ 99 W12 ?
    XTZ 99 W12.16 Sort Matt 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Kjøper jeg hele pakken JBL ES90 Høyttalerpakke | Soundgarden får jeg den for 13000 kr

Mens hvis jeg kjøper JBL ES90, JBL ES25C, og XTZ 99 W12 vil dette koste ca 15000 kr og det blir da uten bakhøytalere.

Har du eventuelt forslag til noen høytalere i lignende prisklasse som kan matche JBL ES90 eller Dali Concept 8?
    Takker igjen for svar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar i til deg også.
    Vil jeg komme til å merke stor forskjell mellom
    JBL ES250P
    JBL ES250P Subwoofer | Soundgarden
    og XTZ 99 W12 ?
    XTZ 99 W12.16 Sort Matt 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Kjøper jeg hele pakken JBL ES90 Høyttalerpakke | Soundgarden får jeg den for 13000 kr

Mens hvis jeg kjøper JBL ES90, JBL ES25C, og XTZ 99 W12 vil dette koste ca 15000 kr og det blir da uten bakhøytalere.

Har du eventuelt forslag til noen høytalere i lignende prisklasse som kan matche JBL ES90 eller Dali Concept 8?
    Takker igjen for svar
    Har ikke noe erfaring med JBL, men ser jo ut som et veldig bra tilbud da.

Et alternativ kan jo kanskje være denne pakken fra XTZ med to subber som får god omtale:
    XTZ 99 + 93-pakke 5.2 Med Sub 5.2 | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Sikkert verdt å ta en titt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coffey
    Har ikke noe erfaring med JBL, men ser jo ut som et veldig bra tilbud da.

Et alternativ kan jo kanskje være denne pakken fra XTZ med to subber som får god omtale:
    XTZ 99 + 93-pakke 5.2 Med Sub 5.2 | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Sikkert verdt å ta en titt.
    Bare plage deg med et siste spørsmål. Om jeg skulle gått for JBL ES 90 pakken med en JBL ES250p, ville det være være vanskelig å stille en XTZ 99 W12 til å spille sammen med denne pakken om jeg skal utvide til 2 subbere etter hvert?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til film ville jeg ha sett på SVS. De spiller mye dypere og kraftigere og det vil vi ha når vi ser film.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg har tenkt å kjøpe meg hjemmekino med utgangspunkt i
    JBL ES 90 JBL ES90 Høyttalerpakke | Soundgarden
    eller ES 100 JBL ES100 Høyttalerpakke | Soundgarden

Jeg skal hovedsakelig bruke det til film, men også til musikk (for det meste pop, rock, rap). Vil gjerne ha en reciever som kan holde god kontroll på bass elementene slik at ikke bassen bare blir "grøtete rumling,,. Hadde også vært fint med en reciever som ikke lager altfor skarp lyd slik at man blir sliten av å se på film med litt høyt volum. Lurer på om noen har forslag til noen recievere som ligger på rundt 10 000 kr (helst ikke noe særlig over)som kan passe til dette. Sett litt på Onkyo 807, 876 og 875, men det må ikke være onkyo.
    Tar også med takk imot forslag til lignende høytalere i ca samme prisklasse. Har også tenkt litt på Dali Concept serien, men hørt en del som sier at Dali Concept 12 suben ikke gir like bra trøkk som JBL ES250P? (har i første omgang tenkt å bruke ps3'n min blueray spiller)

Er veldig nybegynner på akkurat dette så hadde vært veldig fint om noen kunne kommet med noen gode råd/forslag.
    Mvh Stian
    Jeg har bare ett forslag: Harman Kardon....samme firma som eier JBL.....
    nye receivere incoming....sjekk link her på forumet under receivere....

http://avforum.no/forum/receivere-fo...html.....dette er de fra 2008....men link inni her på 2009 modellene....den jeg ønsker meg er testet i siste nr av HEMMABIO=#10...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare plage deg med et siste spørsmål. Om jeg skulle gått for JBL ES 90 pakken med en JBL ES250p, ville det være være vanskelig å stille en XTZ 99 W12 til å spille sammen med denne pakken om jeg skal utvide til 2 subbere etter hvert?
    Her kan jeg desverre ikke være så behjelpelig. Er vel hvertfall ikke noe problem å bli kvitt en xtz på brukten hvis du skulle gjøre bomkjøp en gang.

Personlig tror jeg nok du klarer deg lenge med 1 sub i den jbl-pakken.
    Hvertfall helt til du blir smittet av oppgraderingssyken

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lettere å få 2 like sub'er til å spille sammen enn 2 forskjellige.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker alle sammen for nyttige og gode tips!
    Setter pris på at dere gidder å bruke tid på å svare.
    Et siste spørsmål jeg lurer på er hvilke av recieverene
    av Onkyo 807 og 876 dere villle kjøpt til JBL ES 90?
    Har 876 mye mer power? Har sett at etter papirene yter 876
    20 w mer i 6 ohm også har den en sterekere strømforsyning. Vil dette
    merkes godt ?
    På den andre sidne er vel 807 nyere og noen oppdateringer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •