Hjelp til valg av forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av forsterker

Jeg skal hjelpe min far å kjøpe et nytt anlegg. Det er bl.a to aktuelle forsterkerkandidater som er like i pris og for så vidt i teknologi så langt jeg har forstått.

Dette er Lyngdorf SDAI 2175 og Cary CAI-1.

Disse er høyaktuelle da jeg får en god pris på begge, men jeg har begrenset mulighet til å lytte på de. Er det noen som kan forklare meg hvilken musikk de passer til evt med brukererfaringer?

....og inn fra sidelinjen kommer Naim Nait 5i, men denne må jeg betale fullpris for så den bør være en del bedre enn de to førstnevnte for å få plass på laget.

Skal spille på Monitor Audio GS 20 og kilden er ikke bestemt enda, men ser for meg en Beresford da jeg har det selv og er meget fornøyd i forhold til prisen.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så flotte høyttalere fortjener bra elektronikk. Fristende å skyte fra hoften og si Cary - selv om jeg ikke har hørt akkurat den Cary'en du nevner. Derimot har jeg hørt Lyngdorf SDAI-2175 - og den virker litt traust og beskjeden etter min smak. Den gjør i og for seg ikke mye galt - kanskje litt vel snill i toppen, hvis man skal være kritisk - men den blir liksom litt anonym. I mine ører.

Men som sagt: bare et intuisjonsbasert hofteskudd fra min side.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •