Driver og skal hive ut et Denon alt-i-ett-anlegg (500SD: Denon DHT-500 SD - Forbrukerportalen) som forsåvidt har tjent oss bra, sånn lydmessig, men har fått en del nykker (slår seg brått på og kjører ut skuffen, nekter å spille plater som er helt OK, slår seg av med meldingen "PROTECTED" ved lyden av skudd eller slag i filmen....). Skal også investere i Blueray-spiller, og der kommer jeg vel til å havne på en LG BD390, mye pga. at den har innebygget WiFi.

Når det gjelder receiver hadde jeg halvveis havnet på en Yamaha RXV565, men så dukket det plutselig opp en del tester og omtaler av Denon AVR1910 rundtomkring som omtalte denne i rosende ordelag. Yamahaen koster rundt 4400 inkl. frakt fra Lefdal, Denonen koster vel 5000 hos HiFiKlubben.

Er det verdt å legge på 600 kroner for Denon-receiveren? Hva taper jeg på Denon kontra Yamaha, og hva vinner jeg? (om noe). Burde jeg overvinne min opparbeidede skepsis til Denon-produkter?

Av høytalere kommer jeg til å bruke de som var med 500SD, de får duge inntil videre (skjønt jeg har byttet ut fronthøytalerne med et par litt kraftigere Pioneer-høytalere). Input til receiveren kommer til å være en HD-dekoder (med HDMI ut, selvsagt), LG BD390, Nintendo Wii og en gammel Sony HD-opptager (RDX910, mener jeg den heter. Kobles via SCART/kompositt). TVn er en 42" Panasonic plasma kjøpt for et par år siden (HD Ready, men ikke mer enn det. Heter vel TH42P60 eller noe i den dur). Anlegget blir vel brukt mest til film, men også til avspilling av musikk (alt fra Children of Bodom til Dronning Mauds land, men på et rimelig "barnevennlig" volum)

Noen som har kvalifiserte meninger og råd, evt. erfaringer med ett av produktene, å dele? På forhånd takk.