Bursdagspresang til meg selv..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bursdagspresang til meg selv..

Heisann!

Ny som skribent, men har lest mye her gjennom tidene. Jeg fyller snart år og vil unne meg selv en solid oppgradering av elektronikken hjemme. Ønsker å kjøpe en hjemmekinoreceiver og et par fronthøyttalere som blir starten på et surround anlegg. Har en solid Blue-Ray spiller fra Pioneer som jeg ikke husker modelnummeret på i skrivende stund og en Samsung 40'' for bilde.

Var innom Hifi klubben og vi kom frem til at NAD T765 og Dali Ikon 7 var en bra løsning for meg.

Skal innom Hifi centeret senere i dag og se på System Audio Ranger og Onkyo 807 receiveren etter jobb. De har jo et veldig bra tilbud på de høyttalerene som gjør de meget interessante.

Har noen meget hifi interesserte bekjente som mener at Dali ikke er verdt pengene og at NAD ikke henger med i utviklingen til tider. Jeg er relativt fersk så er ute etter innspill til disse oppsettene, eventuelt andre alternativer. Prisklassen blir på 20.000++.

All tilbakemelding tas imot med største takknemlighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsemann81
    Var innom Hifi klubben og vi kom frem til at NAD T765 og Dali Ikon 7 var en bra løsning for meg..
    Når det gjelder høytalere, syns jeg mellomtonen på B&W DM683 er helt fantastisk til film. Samtidig syns jeg personlig også B&W passer bedre til NAD enn Ikon-serien. :-)

Ellers syns jeg NAD-recieverne er knallgode. Synd de har hengt litt etter på teknologi-biten, for jeg mener de er merkbart mye bedre på lydbiten enn Denon til samme pris.

Dette er da min mening. :-)

PS: 765HD er jo "bare" 3500 dyrere... ;-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde IKKE kjøpt en receiver uten HD-dekoding.

Jeg ville ha sjekka ut Yamaha RX-V2065 og Klipsch RF-82. 20.500kr.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet..
    Vennene dine har rett ( Delvis ) NAD er ikke de første til å lansere " siste skrik"
    Dali er det delte meninger om :-D Som allt annet...
    Smak og behag samt lommeboken blir som oftest avgjørende.
    Før du bestemmer deg for høytalere så sjekk ut Swans, de gir etter min mening mye for pengene.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en fin start det. Naden er nok mer strømsterk som du får glede av ved stereobruk ihvertfall. Det ikke helt feil at NAD har hengt litt etter f.eks Onkyo i utviklingen av recievere. Har ikke noe vondt å si om høyttalerne du skal lytte til, men det er mye å velge mellom i prisklassen.

Hvis du gidder å dra enda litt flere steder å høre på anlegg så kan du bli ganske sikker på at du har valgt det riktige for deg.
    Syntes kanskje du bør prøve å høre på Monitor Audio, Klipsch, og B&W.

Brukt?
    Jeg er stor fan av brukt. Der får du uovertruffen verdi for pengene om du følger med litt, og ting du kjøper er der er stort sett veldig godt behandlet da entusiaster stort sett tar vare på tingene sine.
    Men det krever litt kjennskap til produktene så jeg skjønner hvis du vil ha nytt.

Ligger f.eks Dali Helicon 400 til 15k, her må du nok opp i 30k+ for å få liknende lydkvalitet.
    Recievere kommer inn støtt og stadig og de taper seg mye i verdi om du kjøper forige generasjon. Onkyo 805, 875, 906, Yamaha 1800/1900/3800 og Pioneer SC-LX71 er trygge og gode kjøp.

Bruksområde?
    Hva skal anlegget brukes til? 50/50 film og musikk? 80/20 Film? Skal du lage en kino er det lite som konkurrerer med Klipsch og Yamaha reciever til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Raske svar! Takker.

Bruksområdet blir fort 60 / 40 til film tenker jeg.

HD-dekoding... Er ikke dette noe som en god blu-ray spiller kan ta seg av eller jeg på viddene nå? Fant frem modellen til min Blue Ray, PIONEER BDP-51FD.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å holde seg til samme leverandør siden det vil gjøre bruk enklere.
    Holder med en fjernkontroll. Hvis du kjører pr hdmi inn på forsterkeren så vil den gjøre det om til HD-lyd! Alle blu-ray plater inneholder denne informasjonen og LX81 er mer enn kapabel å gjøre det, og vel så det
    Har hørt Komboen Pioneer og Dynaudio og den fungerer veldig bra!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, mange blu-ray spillere kan det, jeg vil allikevel latt reciever gjøre jobben. Den gjør det gjerne bedre og med kun en kabel i mellom.

Jeg ville valgt enten Onkyo, Yamaha, Pioneer eller Denon reciever for å være helt ærlig. Onkyo 807 har jo også muligheten til nettverksbasert avspilling om du skulle ønske det. Tror også romkoreksjonen er bedre i den enn i NAD. Begge deler er Audessey, men tror det er en bedre versjon av Audessey i 807.

Ligger en brukt 906 på torget, den burde gå enda litt billigere spør du meg nærmere 10 enn 12.000. Denne er meget strømsterk og har egentlig alt du kan ønske deg. God romkoreksjon, 2 HDMI ut osv osv. Den sammen med f.eks Ikon 7, Monitor Audio RS-8 eller kanskje Klipsch RF-63 (ligger et 2 mnd gammelt par til 13 k på hifisentralen) tror jeg er en veldig god start....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Jo, mange blu-ray spillere kan det, jeg vil allikevel latt reciever gjøre jobben. Den gjør det gjerne bedre og med kun en kabel i mellom.
    Nå godtar vel alle de NAD'ene LPCM over HDMI.. Så en kabel blir det vel uansett...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Onkyo 807 har jo også muligheten til nettverksbasert avspilling om du skulle ønske det.
    Synes dette er ganske interessant. Er det trådløst eller må man frem med gode gamle kabler?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med LAN grensesnitt kan receiveren lett integreres i ditt hjemmenettverk. SC-LX81 er DLNA-godkjente og lar deg kunne lytte til radio over internett og se på JPEG bilder, samt spille av musikk lagret på en eller flere nettverkservere. Via USB inngangen kan du også koble til en Mp3-spiller eller iPod direkte i receiveren. Ved tilkobling av iPod blir signalet overført digitalt. Musikken blir overført uten tap av detaljer i glimrende kvalitet, og kan selvsagt betjenes fullt ut via receiverens fjernkontroll. Enklere blir det ikke. En såpass stor høyttaler som du vurderer kan ha godt av kreftene

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette er ganske interessant. Er det trådløst eller må man frem med gode gamle kabler?
    Frem med kabler

Støtter BGuardens kombinasjon av Pioneer og Dynaudio her. De Dynaudioene spiller utrolig bra til prisen og er i tillegg kraftig redusert i pris. Meget godt kjøp. Du kan jo be soundgarden sette opp både de og SA på pioneeren å se hvilke du syns låter best

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Frem med kabler
    Må finne på noe lurt. Kabling hele veien blir ikke veldig godt mottatt av madammen der hjemme.

Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Støtter BGuardens kombinasjon av Pioneer og Dynaudio her. De Dynaudioene spiller utrolig bra til prisen og er i tillegg kraftig redusert i pris. Meget godt kjøp. Du kan jo be soundgarden sette opp både de og SA på pioneeren å se hvilke du syns låter best
    Jeg skal ta en kikk på de Dynaudio høyttalerene (dog de fra SA vinner noen poeng på WAF), men vet ikke om jeg vil legge 15 lapper i receiveren. Får jo tak i den Onkyo for under 8000, men den mangler kanskje kraften som kreves for slike høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo 807 finnes jo til en fin pris på www.elkjøp.no nå...6 995,- (Et meget bra tilbud hvis du spør meg) :-)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skal ta en kikk på de Dynaudio høyttalerene (dog de fra SA vinner noen poeng på WAF), men vet ikke om jeg vil legge 15 lapper i receiveren. Får jo tak i den Onkyo for under 8000, men den mangler kanskje kraften som kreves for slike høyttalere?
    Selv har jeg en switch bak med kabler til alle komponentene som vil på nett.

Onkyoen skal klare seg, men se innom elkjøp da det kan hende de har en høyere modell til lavere pris, så de hadde Onkyo 1007 til ca 13.500. 87dB i følsomhet er ikke akkurat lettdrevent, men du kan Bi-Ampe og krysser du de på 80Hz og lar Sub ta resten skal Onkyoen klare seg fint tenker jeg. Evt. oppgradere med en effektforsterker i tillegg etterhvert.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vurderer å Bi-ampe Dynaudio så er det bare å glemme...
    Dynaudio har kun singelwiring.
    Hvis det er noe du seriøst vurderer, så er det mulig at Ranger er ett bedre valg til ditt formål.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært og sett og hørt på de Ranger høyttalerene og de går i hvert fall lett gjennom hos fruen. Synes de var meget lekre og med tanke på en ikke altfor stor leilighet i Oslo så passer de veldig bra.

Han var ikke allverdens hjelpsom angående receiver han jeg pratet med.. men som det også nevnes her, meget godt tilbud på elkjøp på den Onkyo-en.

Bi-Ampe sier meg absolutt ingenting i skrivende stund, hehe, så det virker ikke aktuelt akkurat nå :-D

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Greit å holde seg til samme leverandør siden det vil gjøre bruk enklere.
    Holder med en fjernkontroll. Hvis du kjører pr hdmi inn på forsterkeren så vil den gjøre det om til HD-lyd! Alle blu-ray plater inneholder denne informasjonen og LX81 er mer enn kapabel å gjøre det, og vel så det
    Har hørt Komboen Pioneer og Dynaudio og den fungerer veldig bra!
    min onkyo 807 har programerbar fjærnkontroll,så den styrer også samsung bdp 1400,veldig enkelt og greit.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hvis du vurderer å Bi-ampe Dynaudio så er det bare å glemme...
    Dynaudio har kun singelwiring.
    Hvis det er noe du seriøst vurderer, så er det mulig at Ranger er ett bedre valg til ditt formål.
    Ikke de, men SA-ene

Bi-Ampe sier meg absolutt ingenting i skrivende stund, hehe, så det virker ikke aktuelt akkurat nå :-D
    Kort sagt bruker du to forsterkerkanaler til én høytaler, en til de øvre frekvenser og en til de dypere, totalt 4 da til de to frontene. Dette er meget godt forklart i hurtigguiden som følger med Onkyo iallefall og enkelt å sette opp, samt at de nok kan vise deg dette på Soundgarden. Kort sagt vil receiveren fordele mer av kraften sin til frontene - de som trenger det mest

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •