Er dette en bra deal? ONKYO TX-DS787.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Er dette en bra deal? ONKYO TX-DS787.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har peiling når det kommer til forsterkere/høytalere osv. Har en veldig gammel Technics som bør/må skiftes ut nå.

Men en kollega av meg skulle selge sin gamle nå, en ONKYO TX-DS787 sum 1500,-

Er dette "katta i sekken" eller en grei deal? Jeg ser minimalt med film, så det er i hovedsak musikk den skal brukes til.

- Takk

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer helt an på hvilke kilder du skal mate denne med. TX-DS787 er jo nesten 10 år gammel og har ikke HDMI, den kan heller ikke dekode de nye lydformatene. Hvis du bare har "gamle" kilder med analoge (og optiske ?) utganger, f.eks. CD-spiller, så duger den vel. Men som lyd-sentral i et oppsett med moderne TV, blue-ray etc. vil jeg si den er gått ut på dato.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eldre Onkyo har god, varm lyd. Så hvis den er i god stand, er det sikkert ingenting i veien for at du skal kjøpe den. Receiveren er jo både kraftig og nokså komplett, selv etter dagens standard, hvis man da ser bort fra fraværet av HDMI/HD-lyd.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av casiraghi
    Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har peiling når det kommer til forsterkere/høytalere osv. Har en veldig gammel Technics som bør/må skiftes ut nå.

Men en kollega av meg skulle selge sin gamle nå, en ONKYO TX-DS787 sum 1500,-

Er dette "katta i sekken" eller en grei deal? Jeg ser minimalt med film, så det er i hovedsak musikk den skal brukes til.

- Takk

Min første hjemmekinoreceiver var en Onkyo TX-DS 555 - 99 miodell. Den hadde ikke engang DTS, men det ser jeg denne har. Fordelen med Onkyo (og også "din" modell) er at den har analoge multikanals innganger, så du kan faktisk få HD lyd, hvos du har en BD spiller med analoge multikanals utganger.

Men dette gjelder altså filmbruk. Når det gjelder stereolyd, så tror jeg den er bare tålelig bra på CD. Det var i allefall min (modellen under "din"). Platespillerinngangen bør ikke engang vurderes å benyttes. De første filmreceiverne som kom - hadde horribelt dårlige platespillerinnganger!

For å si det slik, hvis ikke filmlyd helt er din greie, så ville jeg brukt de 1500 kronene som en del av kjøpesummen på en skikkelig stereoforsterker istedet. Den vil spille ringer rundt denne.

Men som filmreceiver er den utvilsomt verdt pengene. Det var en påkostet receiver i sin tid.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •