Digital inn på Stereo forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Har mye Onkyo i huset fra før "tx-sr 606 og tx-sr 607" vil A-5VL være sterk nok med 45w8ohm? Syntes det hørtes litt snaut ut...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke den oppleves veikere enn 7kanaler til samme pris.. om det holder blir mer en kvalitetssak tenker e ikon 5 virker ikke som den brysomme sorten.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ""dobbelpost""

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Kan noen forklare meg hvorfor så få stereo forsterkere har toslink/coaxial inngang?

Er det en fordel med digital lydoverføring, eller en ekstra konverting? Er standard analog ut fra AppleTV like godt signal?
    En separat DAC gir større mulighet til lydmessig skreddersøm. Dessuten er det all grunn til å tro at ikke alle vil bli fornøyd med den DACen som produsenten "tilfeldigvis" putter inn i boksen. På samme måten som et eksternt RIAA-trinn kan være å foretrekke fremfor det som en produsent ville ha montert i forsterkeren - for dem som spiller vinyl.

For produsenten er dette sannsynligvis også et spørsmål om å fremstå som konkurransedyktig på pris - alt slikt koster, og for en kjøper som ikke trenger denne finessen, kan dette bety tommelen den for et ellers utmerket produkt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bump...

tror ikke den oppleves veikere enn 7kanaler til samme pris.. om det holder blir mer en kvalitetssak tenker e ikon 5 virker ikke som den brysomme sorten.
    Det er sikkert noe lurt her som bare genier og guruer forstår, men når jeg kjører min 110w 7.1 forsterker ut på kun stereo mot IKON 5 ene, hvordan kan 45w oppleves som det samme? er ikke watten oppgitt riktig? trafoen i 7.1 reciveren jobber jo bare med to høyttalere?

Det skal sies at jeg kjører max på 50% på reciveren så jeg har ikke bruk for 110w, men en 45w på 100% vil vel være en dårlig ide?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antall watt på en forsterker bruker jeg kun for å sammenligne to forsterkere fra samme produsent. Finnes mange måter å måle/oppgi dette på.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Antall watt på en forsterker bruker jeg kun for å sammenligne to forsterkere fra samme produsent. Finnes mange måter å måle/oppgi dette på.
    Ja akkurat, dette er onkyo og onkyo, samme fabrikant. Det er derfor jeg ikke skjønner hvordan en 45w stereo fra onkyo ikke er "veikere" enn en 110w 7.1 reciver, begge kjører kun stereo ut. i mitt hode blir det 65w mindre og burde være veikere enn 110w.

Men det ser ikke ut til at einis vil stå for kommentaren sin, så da legger vi dette bak oss.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen av rørfolket er innom tråden, har dere noen erfaring med denne løsningen, skjønner at det grøsser innerst i vinylsamlingen når jeg vil ha en digital løsning frem til forsterkeren, men jeg gjør dette fordi jeg har en god samling digitalt og liker å ha musikken lett tilgjengelig.

Jeg vet ikke om en slik sak har kraft til å kjøre pent med litt høyt volum, men dette er den eneste integrerte løsningen jeg fant.

T-2 Amplifier | neuhaus laboratories

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja akkurat, dette er onkyo og onkyo, samme fabrikant. Det er derfor jeg ikke skjønner hvordan en 45w stereo fra onkyo ikke er "veikere" enn en 110w 7.1 reciver, begge kjører kun stereo ut. i mitt hode blir det 65w mindre og burde være veikere enn 110w.

Men det ser ikke ut til at einis vil stå for kommentaren sin, så da legger vi dette bak oss.
    Jeg regner med at det han mener er at receivere som regel er oppgitt til nokså mye mer effekt enn hva de kan levere. De kan bli målt med én kanal drevet på 1khz med 1%THD bare for å få et så høyt tall som mulig. Hvis de med denne metoden klarer å tyne ut 110watt så skriver de 7x110watt. Ofte så yter en receiver knapt halve av det som oppgis. HK er et hederlig unntak der de gjerne oppgir 7x55watt som dermed faktisk ikke er så langt unna sannheten i forhold til de som oppgir en like stor receiver til 7x110.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om den er kraftig nok, men strømforsyningene ser ihverfall ikke ut til å være underdimensjonerte.
    Den er jo nesten verd prisen bare pga utseende

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er ikke her hele dagen
    vel. max effekt er høyere på receiveren. men komponentkvaliteten er antagelig høyere på stereoforsterkeren.
    jeg betrakter den første watten som viktigst, det hjelper lite om den har hundrevis på lager, om de ikke er av like god kvalitet.
    derfor kan jeg f.eks kose meg langt mer med 5-10watt enn 200 (forutsatt at den lille forsterkeren er av bedre kvalitet naturligvis), på alle mine høyttalere, men det er bare min mening
    det kan være du har et stort rom og liker å spille høyt?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke her hele dagen
    vel. max effekt er høyere på receiveren. men komponentkvaliteten er antagelig høyere på stereoforsterkeren.
    jeg betrakter den første watten som viktigst, det hjelper lite om den har hundrevis på lager, om de ikke er av like god kvalitet.
    derfor kan jeg f.eks kose meg langt mer med 5-10watt enn 200, på alle mine høyttalere iallefall, men det er bare min mening
    det kan være du har et stort rom og liker å spille høyt?
    Takk for oppklaring, ser mye rett i det du skriver. Jeg lukter derfor på en rørgreie men vet ikke om rør i rør funker for meg. Jeg har en stor stue, men synes at mine kosteligste spiller nydelig med den reciveren jeg har nå, den er bare ikke pen, og grotesk å ha stående i stua når jeg ellers ikke har noe annet her oppe. (kinoen er i kjelleren)
    Jeg er småbarnsfar så det å spille høyt har jeg ikke mulighet til... (ingen diskusjon om å trene opp ungene til å sove med støy takk)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Jeg vet ikke om den er kraftig nok, men strømforsyningene ser ihverfall ikke ut til å være underdimensjonerte.
    Den er jo nesten verd prisen bare pga utseende
    Baserer du det på Power Consumption 100W?

Ja de er nydelige, ville stått fint som et ikon til i stua!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baserer du det på Power Consumption 100W?
    Nei, det baserer jeg kun på den fysiske størrelsen på de tre svarte klossene bakerst. 8)
    100W power consumption er i og for seg ikke så enormt mye.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •