Hei!

Jeg har kjørt en Rotel RA-931 koblet til et par Kef Cresta 2-høyttalere i, tja, ti år nå. Det er foreløpig mitt første og eneste anlegg så jeg er ikke akkurat spesielt opplyst når det gjelder hva jeg bør se etter og håper dere her på forumet kan hjelpe.

Jeg er egentlig godt fornøyd med lyden jeg får ut (kanskje litt bløt lyd, men det kan jo like gjerne være høyttalernes skyld), så mine eneste krav er at en eventuell ny forsterker er på samme nivå eller bedre (vil jo gjerne få så mye som mulig ut av høyttalerne), har fjernkontroll (begynner å bli lei av å gå fram og tilbake for å skifte kilde/justere volum) og ikke koster mer enn 4000 kroner (helst mindre, men skal det være så skal det være).

De siste par årene har jeg stort sett gått helt over til å spille musikk gjennom en Airport Express (Lossless-format), så det blir hovedlydkilden; i tillegg tenkte jeg å koble TV/Xbox på. Regner med å få råd om å kjøpe en skikkelig DAC i tillegg, men én ting av gangen.

Jeg har lest meg grønn på forsterkere i det siste og merker at jeg virkelig ikke er “inne” i lydverdenen annet enn at jeg liker fin lyd; vær så snill og hjelp!