Ingen lyd i Yamaha 663

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd i Yamaha 663

Har en Yamaha RX-V663 forsterker som jeg har koblet PC'en til via HDMI. Får bilde på skjermen men ingen lyd. Med det går lyd ut, kobler jeg HDMI-kabelen i TV får jeg lyd.
    Forsterkeren blokkerer altså lyden, og har prøvd uten hell å fikse problemet. Satt input til auto osv. Kan det være lydformatet forsterkeren ikke klarer tyde?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du valgt HDMI på lyd til den inngangen du bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du et nvidia grafikkort og har glemt koble lyd til grafikkortet kanskje?

Hvis du har Ati og drivere av nyere dato, må du også huske å sette rett lydutgang i windows kontroll panel.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm vet ikke om jeg har satt det spesifikt til den inngangen jeg bruker, men audio select knappen direkte på forsterkeren er satt til AUTO, ikke HDMI eller ANALOG.
    Bruker kanal 1, DVD. Dessuten fungerer lyd fint når jeg bruker Xbox 360 i samme HDMI input. Kan jeg stille på forsterkeren hvilke filformater den skal godta?
    Har ATI 4890 ja, og innstillingene der bør være riktige. Det sender i alle fall ut lyd og er satt til "ATI HDMI output".

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok på pc'n problemet er, ikke receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer bare ikke se problemet, sidden TV'en tydelig vis klarer håndtere lyden. Noen som vet eventuelt hva jeg må gjøre på PC for å fikse problemet?

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av varemit
    Klarer bare ikke se problemet, sidden TV'en tydelig vis klarer håndtere lyden. Noen som vet eventuelt hva jeg må gjøre på PC for å fikse problemet?
    90% sikkert at problemet ditt ligger på pc settings.

Høyreklikk på høytalerikonet i statusbar, velg "playback devices" (usikker på hva det står i norsk windows). Der kan du sette default utgang til HDMI output osv. Sikkert flere ting du kan stille på for å teste..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå må jeg si jeg er kraftig forvirra her!
    Lot alt stå på utenom skjermen da jeg sist var på PC'en. Når jeg nå kom ned var det ikke respons å få når jeg skrudde på skjermen(TV'en), men etter litt tukling og Ctrl-delete kom det fram et bilde med totalt feil oppløsning. Prøvde å stille, men oppløsningen som vanligvis fungerer gav nå helt rart bilde.
    Men så prøvde jeg lyden, og den fungerte Koste meg lenge mens jeg prøvde å få tilbake riktig bilde, da plutselig det gamle gode bildet kom tilbake men da var lyden borte igjen. Akkurat som før nå.

La merke til en interessant ting. Når jeg gikk inn på skjerminnstillinger sto det Yamaha RX-V663, ikke TV-merket som det pleier å stå.
    Noen som har peiling?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en tanke, men det er en innstilling i receiveren som angir om lyden skal spilles av i receiveren eller om den skal sende lyden videre til f.eks. TVen.

Gå inn på Menu - Manual Setup - Options - HDMI set - S. Audio Der velger du RX-V663 hvis du vil at receiveren skal spille av lyden, eller Other om du vil at lyden skal sendes videre til den enheten som er koblet til HDMI Out utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har vi kanskje noe:!:
    Skal ned og teste med en gang

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullt mulig dette var problemet!
    Nå fungerer det i alle fall, enn så lenge:?
    Spill osv vises fullskjerm, mens skrivebord, nettleser osv ikke vises fullskjerm. Noen som hvordan jeg endrer dette?
    Det er en HD-ready 42" plasmaskjerm det er snakk om, og oppløsning er satt til 1024x768.

Det lyser også PCN på forsterkeren nå, det har det ikke gjort før.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står i manualen hvilken native oppløsning skjermen har, men du kan prøve 1360x768.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niks, den tukler enda. Når jeg skrur av skjermen og går fra utstyret en periode og så kommer tilbake og skrur på skjermen får jeg ingen signal. Ctrl+alt+delete og bildet kommer opp, nå med annen oppløsning enn før. Nå fungerer også lyden. Går jeg fra utstyret igjen får jeg bra bilde men ingen lyd. For hver gang jeg forlater utstyret en periode, skifter dette.

Skjer det noe med forsterkeren når den står passiv en stund? Eller er det hvilemodus på PC, eventuelt andre PC-problemer som er skylden?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som en typisk HDMI-handshake issue. Dvs, ved oppstart så sjekker komponentene hva som er koblet nedstrøms via HDMI og etablerer forholdet seg i mellom. Etter en dvalemodus i kan det hende at denne registreringen i PCen blir forstyrret og gir derved slike utslag. Løsningen er vel kanskje å skru av og på forsterkeren igjen, evt. plugge HDMI-ledningen inn og ut.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er det nok PC'en som kødder til. Hadde samme problemet selv med en Dell Hybrid og Samsung LE40M71. Jeg prøvde mye rart bl.a. å re-innstallere grafikkdriver, men det løste seg ikke før jeg re-installerte Vista. Siden da har det fungert. Tror det hang igjen noe rusk etter at PC'en hadde vært kobla på en full-HD 24" PC-skjerm. Hvis du ser deg råd for å re-innstallere MED TV'EN KOBLA TIL PC'EN så er det verd forsøket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå fungerer alt greit utenom en ting.
    Lyd og bilde fungerer greit på _alle_ bildeoppløsninger, utenom akkurat 1024x720 som er det jeg trenger. For å få både lyd og bilde nå må jeg ha en bildeoppløsning som gjør alt svært uklart.
    Det lyser "PCM" på forsterkeren på de andre oppløsningene, men på 1024x720 forsvinner dette. Da får jeg bilde via forsterker, men ikke lyd.

Noen som har peiling?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •