Yamaha RX-V765. Hvilken modus skal den stå på med musikk fra laptop?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V765. Hvilken modus skal den stå på med musikk fra laptop?

jeg kjører optisk fra laptopen, bruker dolby digital live via kontrollpanelet. Jeg hører musikk med spotify premium med "high bitrate". Det jeg lurer på er hvilken modus jeg skal sette forsterkeren på?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir jo helt smak & behag. Om inn-signalet er av god kvalitet, så vil ofte Straight (eller endog Pure Direct) være foretrukket for musikk, alternativt Straight Enhancer hvis signalet bærer preg av høy digital kompresjon. For multikanal filmer kan Straight eller Decoder gi det reneste signalet, mens ett av Yamaha DSP programmene (Adventure, Sci-Fi, osv.) kan tilføre mer bredde & dybde (& høyde hvis du også har Presence-ht. installert). Noen foretrekker også et DSP-program på musikk (f.eks. Hall in Vienna, Roxy Theatre, osv.), men det tilfører endel romklang og surroundeffekter som kan virke forstyrrende, spesielt dersom opptaket i seg selv også inneholder mye preg av opptakslokalet. Til sist, noen foretrekker å fylle rommet med lyd via 7 Channel eller 7 Channel Enhanced.

Mao., helt opp til deg....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify Premium med high bitrate bruker jo 320kbps OGG Vorbis q9 som skal være identisk med cd-kvalitet. Har brukt 2 channel en stund, men nå bruker jeg pure direct.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •