Pioneer VSX-LX51 Surroundreceiver og DALI IKON 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-LX51 Surroundreceiver og DALI IKON 8

æ har en Pioneer VSX-LX51 Surroundreceiver lurer på om den passer i lag med DALI IKON 8 æ tengt kjøpe meg sånne høyttalere er det noe som kjenner til det om det kommer fungere?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar74
    æ har en Pioneer VSX-LX51 Surroundreceiver lurer på om den passer i lag med DALI IKON 8 æ tengt kjøpe meg sånne høyttalere er det noe som kjenner til det om det kommer fungere?
    Heisann, nå kjenner jeg ikke til Pioneer og deres klangbalanse, men for ditt beste ville jeg nesten prøvd de og sett åssen de matchet hverandre. Om du har mulighet til det så er det verdt å prøve ut, har Ikon 8 selv i et stereoppsett og det funker veldig bra. Du har ikke vurdert Yamaha eller noe slikt da? De er perfekt match til Dali.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali ikon 8 vil nok ha behov for desto mer effekt. Det vil nok gå helt fint på moderate volum, men du vil ikke på langt nær kunne utnytte potensialet i dem.
    Det var med tanke på effekt.

Med tanke på lydsignatur, skal jeg ikke uttale meg for mye om pioneer siden jeg aldri har eid noe derfra selv. Men har hørt de kan være noe skarpe med feil høyttalere.

Tror foreksempel ikon 6 vil kunne bli vel så bra om du ikke tenker på senere effekt, eller evt spart litt ekstra og gått for mentor 6 som skal være litt mørkere i klangen og passe bedre med pioneer(har jeg hørt).

Håper det var til noe hjelp.
    mvh Henning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Dali ikon 8 vil nok ha behov for desto mer effekt. Det vil nok gå helt fint på moderate volum, men du vil ikke på langt nær kunne utnytte potensialet i dem.
    Det var med tanke på effekt.

Med tanke på lydsignatur, skal jeg ikke uttale meg for mye om pioneer siden jeg aldri har eid noe derfra selv. Men har hørt de kan være noe skarpe med feil høyttalere.

Tror foreksempel ikon 6 vil kunne bli vel så bra om du ikke tenker på senere effekt, eller evt spart litt ekstra og gått for mentor 6 som skal være litt mørkere i klangen og passe bedre med pioneer(har jeg hørt).

Håper det var til noe hjelp.
    mvh Henning.

Grunnen æ tenkte og kjøpe Dali ikon 8 det er på grunn av det er 2 x 8” bass på dem.

Lite tro på 6" basser på en høytteler grunne er att blir for lite trøkk i bassen æ er kla i rock.

æ hørt på mange høyttaler med 6" basser æ blitt så skuffet over lyden på dem.

Det æ har fra før av er seas kit argon byggesett høyttalere med en 10" bass med masse av trøkk dem er fra 1992 begynner bli gammel utslitt derfor er ute etter nye høyttalere.

Nettopp kjøpt meg dali senter ikon vokal 1 må ha noe spille i lag med dem ikke blir feil i lydbilde.

Æ har en effekt trinn som kan bruke på front høytalerne kople pioneer til den vil det bli mer effekt det er tandberg 3026a den er 150 w i 8 ohm spørsmålet hvordan de høyttalerne vil passe til tandbergen.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen æ tenkte og kjøpe Dali ikon 8 det er på grunn av det er 2 x 8” bass på dem.

Lite tro på 6" basser på en høytteler grunne er att blir for lite trøkk i bassen æ er kla i rock.

æ hørt på mange høyttaler med 6" basser æ blitt så skuffet over lyden på dem.

Det æ har fra før av er seas kit argon byggesett høyttalere med en 10" bass med masse av trøkk dem er fra 1992 begynner bli gammel utslitt derfor er ute etter nye høyttalere.

Nettopp kjøpt meg dali senter ikon vokal 1 må ha noe spille i lag med dem ikke blir feil i lydbilde.

Æ har en effekt trinn som kan bruke på front høytalerne kople pioneer til den vil det bli mer effekt det er tandberg 3026a den er 150 w i 8 ohm spørsmålet hvordan de høyttalerne vil passe til tandbergen.
    Ok, det er klart du vil få mer tykk med to 8", så jeg ser den. Når du har dette effekt trinnet blir jo saken en annen. 2x150w 8ohm burde holde greit så lenge forstekeren også er strøm kraftig.

Har desverre aldri vært borti din effekt eller noe annet fra tandberg, men ut fra tallene tor jeg det vil spille godt.

Mitt tips er å starte med dette, høyttalerne er uansett et kjempe kjøp ,og annen effekt kan kjøpes senere om du føler at det trenges.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    æ har kjøpt dali mentor 6 er kjempe fornøyt med dem

lurer på om det går and og kople Pioneer VSX-LX51 Surroundreceiver til to effektforsteker i stereo i Bi-amping. Surround back og front på pre out.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lurer på om det går and og kople Pioneer VSX-LX51 Surroundreceiver til to effektforsteker i stereo i Bi-amping. Surround back og front på pre out.
    Mentor 6 er et funn til prisen.. gratulerer .

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RF82 kanskje kunne vært tingen for deg, litt avhengig av hvor mye du vil betale RF-83 er også et valg som sikkert går og prute ned til rundt 18.000.- Men da må du ha effekttrinn.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis med flotte høytalere Gunnar, håper du vil dele litt med oss på Dali tråden her inne. Gjerne litt bilder og lytteerfaringer setter vi stor pris på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •