Onkyo TX-SR706 vs. Pioneer VSX-1018AH

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR706 vs. Pioneer VSX-1018AH

Er helt fersk på dette området, så derfor henvender jeg meg til dette forumet og dets massive kunnskap omkring temaet receivere/forsterkere.

Jeg har ganske nylig tatt steget over fra en gammelt Thompson CRT-TV til Panasonic TX-P50G10E og er så langt veldig fornøyd med TV'en. Til mitt bruk duger den ihvertfall.
    Men, det er jo alltid et men, lyden kunne uten tvil vært bedre.
    Med den begrensede plassen som er i dagens faltskjermer, så er det jo også en god del begrensninger på hvilken lyd/lydkvalitet man kan få/forvente.

Per i dag har jeg koplet TV'en via et tilårskomment Kenwood stereoanlegg (ca 17 år gammelt).
    Høyttalerne jeg har er 2 stk DAntax P-2500, og dette fungerer rimelig greit. Ihvertfall i mine ører.
    Jeg har lyst til å oppgradere på lydsiden med en receiver med mulighet for flere høyttalere (på sikt) og med HMDI inn-/utganger. Jeg har lyst til å prøve ut/eksperimentere litt med HTPC eller en mediaplayer alterntivt en BluRay spiller.
    Har et sett B&W DM310 som jeg lurer på om kan gjøre jobben som bakhøytalere?

Så kommer spørsmålet:

Hva vil kompetansen her inne på forumet anbefale av Onkyo TX-SR706 kontra Pioneer VSX-1018AH?

Sunspunkter og tips mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke store responsen her.

Har vært hos Soundgarden og kikket, men dessverre ikke blitt så veldig mye klokere.

Hos Soundgarden kikka jeg på Harman Kardon 255, Onkyo TX-SR607 og Pioneer VSX-819H.

Dess mer jeg kikker og leser, dess mer usikker blir jeg.

Onkyo TX-SR607 har ikke Pre-Out, så denne er vel ikke akkurat førstevalget. Ikke at jeg har planer om ekstra forsterkere nå, men det kan være greit å ha muligheten ved en senere anledning.

Så da er dagens kandidater:

H/K 255
    Pioneer VSX-819H
    Pioneer VSX-1018H
    Onkyo TX-SR706

Ville satt veldig pris på synspunkter og tips.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 819 støtter vel HD-lyd, usikker på om 1018 gjør det. Jeg ville forsikret meg at forsterken takler HD-lyd.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ser på gamle modeller - du er klar over det?
    Både Onkyo og Pioneer har nye modeller nå,og de bør vel tas med i vurderingen!
    Bortsett fra det,vil jeg tro Onkyo 706 er et bedre valg enn Pio 1018!
    Pio 1018 har jo bare to hdmi input f.eks,og det er ikke mye!
    Ellers har den jo fått bra skryt!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-NR807 er å få til 7000,- på elkjøp nå!

Personlig er jeg veldig fornøyd med denne reciveren. Masse krefter og funksjoner, samt veldig enkel å bruke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du ser på gamle modeller - du er klar over det?
    Både Onkyo og Pioneer har nye modeller nå,og de bør vel tas med i vurderingen!
    Bortsett fra det,vil jeg tro Onkyo 706 er et bedre valg enn Pio 1018!
    Pio 1018 har jo bare to hdmi input f.eks,og det er ikke mye!
    Ellers har den jo fått bra skryt!
    Er klar over at både Onkyo og Pioneer har nyere modeller, men det er et spørsmål om budsjett.
    Er også klar over at Pioneer 1018 bare har 2 HDMI-innganger, men til mitt bruk holder det.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arguzen
    Er klar over at både Onkyo og Pioneer har nyere modeller, men det er et spørsmål om budsjett.
    Er også klar over at Pioneer 1018 bare har 2 HDMI-innganger, men til mitt bruk holder det.
    To hdmi er nok idag,men kansje ikke om et halvt år??
    Snakker av erfaring
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 1018AH og er godt fornøyd med denne. Den støtter HD-lyd og har bi-amp mulighet..
    Jeg bruker denne til å drive en XTZ 99.25 senter og 2stk Mirage Omnisat V2 bakhøyttalere.
    Minus med reciveren er som nevnt over her, bare 2 HDMI inn, og det er for lite.
    Ellers kan jeg bare anbefale denne...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •